Rem intrappen

Chatslet

Forumguru
Het is in iedergeval zeker dat er wat met de remmerij is :)
Bij de Fabia is een klein tikje op de rem al genoeg om echt verschrikkelijk hard te remmen. Dat ik mijn Faab net had moest ik de eerste weken heel erg wennen aan de remmen. In vergelijking met de Fords en BMW's die ik voor de Faab heb gereden moet ik bij de faab echt remmen als of het rempedaal van poselijn is om maar niet over het dashboard heen te vliegen. Ik ben er nu wel redelijk aan gewent en heb het eigenlijk wel leren waarderen na een bijna kettingbotsing op de A2.
 
Voor mijn werk rijd ik in verschillende (nieuwe / jonge) Volkswagens, dus ook VAG, waarbij je ook met één teen op de rem al direct stilstaat. Net als bij de Fabia van Chatslet. Met mijn eigen (nieuwe) Yeti is dit niet het geval. De rem reageert vrij direct, maar remt dan relatief weinig waardoor je een vrij lange remweg hebt, maar wel goed kan doseren. Als ik echt stevig moet remmen moet ik het rempedaal echt diep intrappen. Het kan dus zijn dat Skoda per type een andere remafstelling heeft. Kwestie van wennen. Je kan het even bij een dealer navragen natuurlijk.
 

Jasper02

Banned
Bij mijn vorige auto.. Een O2 uit 2011 was hey vaak behoorlijk doortrappen.. Vaak tot het enge aan toe. Bij mijn Sc2 totaal geen last van.
 

Noord26

Forumguru
Mijn ervaring is juist dat de rem niet van het directe type is. Goed doseerbaar, maar als ik hard wil remmen moet ik ook flink trappen. Dit is ook het geval bij mijn pa zijn oude GL, terwijl zijn nieuwe Caddy wel weer heel direct reageert op het rempedaal.
 

Chatslet

Forumguru
Misschien heeft het er mee te maken of je wel of niet schijfremmen rondom hebt. Of misschien een instelling van het brake-assistence verhaal in VCDS.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij de Fabia is een klein tikje op de rem al genoeg om echt verschrikkelijk hard te remmen.
Klopt, die brake assist werkt onbedoeld wel eens een beetje al te enthousiast - dan moet ik zowat de leersplinters (van het stuur) uitspugen...:winkie:

Maar TS had het over een Fabia uit 2000 en die had dit systeempje nog niet, vermoed ik?
 

Chatslet

Forumguru
Geen idee of dat daar al in zit. Toch schijnen VAG auto's er wel om bekend te staan een vrij gevoelige rem te hebben. De oudere VW Caddy's op het werk hebben ook al vrij gevoelige remmen en bij de nieuwe VW Transporterbusjes die we sinds begin dit jaar hebben is het, net als bij mijn Faab nog erger dan bij de oudere Caddy's. Ik vraag me af of zoiets met VCDS kan worden beinvloed.
 

Fabia

† In Memoriam
Als ik de rem maar een beetje intrap in mijn Fabje dan staat íe gelijk stil. Ik moet er echt aan wennen. Helemaal als je uit een vrachtwagen komt dan zit ik bij het eerste verkeerslicht tegen mijn voorruit aan. De rem is erg bij de les. Vanwege de automaat heb ik schijven rondom.
 
Bovenaan Onderaan