Regensensor

nee, ik had al de licht sensor... echter zit die op het dashbord ipv bij de spiegel. dus de schakelaar had ik al.
toen ik de nieuwe (regen/)licht sensor heb geinstalleerd is die overgeschakeld naar die bij de spiegel.
maar ergens in dit topic genoemde links naar een russische site staat dat je voor de licht schakelaar geen draden hoeft te trekken.

ik heb voor de regen sensor in ieder geval geen draden getrokken, alleen de sensor omgewisseld.
 

MikeyMan

Actief lid
En hoe zet je de ruitenwisser dan in de auto stand? Of is dat ipv de interval?

Zojuist rapid opgehaald, zit helaas ook geen licht sensor op.
 
Correct... ipv de interval. Overigens kwam ik met mijn octavia er achter; als de sensor stuk is schakelt de ruiterwisser terug naar interval
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MikeyMan

Actief lid
Ah, check... Zal wel minder makkelijk gaan als er nog geen lichtsensor aanwezig is...

Hoe groot is trouwens de kans dat het gel-kussen nog intact is van een gebruikte unit?
Is dat zo makkelijk te verwijderen?
 
Ah, check... Zal wel minder makkelijk gaan als er nog geen lichtsensor aanwezig is...

Nee hoor, net zo makkelijk, alleen heb je een schakelaar met auto stand nodig en een regen licht sensor, plug and play, vcds programeren en klaar! Zie de tutorial die ik eerder in dit topic heb gemaakt
 

MikeyMan

Actief lid
Lijkt er toch op dat mijn draadkleuren anders zijn. Zitten ook maar drie aders in de stekker. Zie er bij jou vier geloof ik?

IMG_20200131_091715703.jpg
 

MikeyMan

Actief lid
Je spiegel zit er hier nog op denk ik? daarachter zit de sensor, connector kun je zo niet zien.. ik heb 3 draden in mijn sensor zie de laatste foto
Ja klopt, spiegel zit er nog op. Dacht dat dit het stekkertje was wat ik op je fotos zag.
Dacht te voorkomen dat ik iets kapot maak door de spiegel te laten zitten waar ie zit.
 

MikeyMan

Actief lid
Zojuist toch even geprobeerd uit nieuwschierigheid.
Best een mooi montagesysteem zo :)

Op de sensor zelf, die inderdaad achter de spiegel zat, heb ik een witte, bruine en rode draad zitten.
Heb overigens wel een iets andere spiegel erin zitten.
 

MikeyMan

Actief lid
Zeker, mooi klusje voor de zomer :)

Enige wat ik me nog wel afvraag is hoe je zeker weet dat die gelpad intact is bij een gebruikte.
 
Bovenaan Onderaan