Regensensor wisselvallig

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb de wijsheid en andere aanpassingen van meneer Ertromp, een bekende in aanpassingenland. Mijn achterlichten met DRL en zonder kentekenverlichting was geen probleem.
 
had ook het probleem dat de sensor niet deed wat deze hoorde te doen, ben bij de dealer geweest en het type nummer gecheckt met de importeur en daaruit bleek dat er de verkeerde type sensor geplaatst was tijdens productie. Er bleek er een in te zitten die in een audi thuis hoorde. De sensor is vervangen door de juiste en werkt nu perfect.
 
duurde te lang voordat hij ging wissen en als hij dan ging wissen ging deze volgas. Het maakte niet uit in welke stand de gevoeligheidsschakelaar stond. Ik had hiervoor een seat ibiza uit 2013 en die deed het wel goed, dus het was een heel verschil toen ik de skoda reed in de regen.
 

turboturbo

Forumguru
Hm, ok... Ik ga me dan nu ook afvragen of de sensor in mijn unit dan nog wel helemaal goed is. Ik heb soortgelijke ervaringen met de automatische wisserfunctie. Kunnen die slijten na verloop van tijd? Misschien na al die jaren volop in de zon gestaan dat de sensor iets verbrand is ofzo? (ik zeg maar iets, hoor. Het is immers een sensor achter een lens)

Ik merk wel iets verschil in de gevoeligheid als ik die aanpas. Maar de wissers blijven veel te lang nawissen als het allang droog is (bijv tunnel) en slaan ook snel aan (al bij een licht spatje) Vervolgens als ik een vrachtwagen in haal die een flinke waterhoos naast zich heeft, gaan de wissers ook helemaal niet op z'n snelst wissen.
 
Onzin of geen onzin, ik ga er vanuit dat de dealer daar niet om gaat lopen liegen deze heeft het opgevraagd bij de importeur.
 
Ja dat geloof ik graag, in dit geval wat het toch garantie de auto is net een paar maanden oud en mogen ze zeggen wat ze willen zolang het maar gefixt word.
 
Bovenaan Onderaan