Regensensor defect?

Joske

Forumguru
nog niet uitgelezen wsl? dat zal wsl moeten uitwijzen of ie kapot is of niet. Vermoed van wel als ik het zo lees.
 

Gieliovd

Forumguru
Nee, geen tijd. Ik heb nog een hele lijst met issues. Zal ze opschrijven en de dealer mailen voor een afspraak, dit is niks.

Moet hij wel eerst gewassen want de prut zit tot de ramen.

Leuk, werken voor een bouwbedrijf.
 

Cordoba

Forumguru
@Gieliovd Ik vermoed dat het de regensensor of de bekabeling daarvan is. Als je rainclosing hebt, gaan de ramen dan ook dicht bij 'mooi weer'?
Andere mogelijkheid is condens in de spiegelvoet (waar de sensor zit).
 
Hier ook "probleem" met interval/sensor. Sensor reageert bij regen met 3x interval, daarna 10x normale snelheid en dan over op hoogste snelheid, onafhankelijk van hoeveelheid water op de ruit. Uiteindelijk gaat de interval wel weer werken bij afname van de hoeveelheid regen maar je word knettergek van de hoogste wissnelheid bij een heel lichte motregen. Probleem is begonnen na 90k beurt afgelopen december. Dit aan de dealer gemeld, heeft het systeem uitgelezen maar zegt dat er niets verandert is. In juli bij 120k beurt nogmaals aangegeven maar wederom geen afwijking door dealer gevonden.
Systeem werkt dus echter de interval/wissnelheid is sinds december anders. Is er wellicht een software update op het hele boordcomputer systeem geweest?
 

DannyG

Forumguru
Hier ook "probleem" met interval/sensor. Sensor reageert bij regen met 3x interval, daarna 10x normale snelheid en dan over op hoogste snelheid, onafhankelijk van hoeveelheid water op de ruit. Uiteindelijk gaat de interval wel weer werken bij afname van de hoeveelheid regen maar je word knettergek van de hoogste wissnelheid bij een heel lichte motregen. Probleem is begonnen na 90k beurt afgelopen december. Dit aan de dealer gemeld, heeft het systeem uitgelezen maar zegt dat er niets verandert is. In juli bij 120k beurt nogmaals aangegeven maar wederom geen afwijking door dealer gevonden.
Systeem werkt dus echter de interval/wissnelheid is sinds december anders. Is er wellicht een software update op het hele boordcomputer systeem geweest?

Dat ondervind ik dus ook (met nog maar 7.500km op de teller). Ik heb de indruk dat die automatische wisserstand niet zo goed weet wat ie wanneer moet doen. Geef mij maar een "gewone" interval waarbij de bestuurder het voor het zeggen geeft en niet de elektronica ;).

Ben wel eens benieuwd. Binnenkort ga ik de regensensor laten vervangen door het type dat de vensters en het dak sluit bij regenval (heb MY2016 waarbij dit standaard niet ondersteund blijkt te zijn). k' Vraag me af of dit goed gaat werken of niet. Afwachten dus maar :).
 

EdK

Forumguru
Geef mij maar een "gewone" interval waarbij de bestuurder het voor het zeggen geeft en niet de elektronica
Dan laat je hem toch omcoderen bij bv @Antera ......
Ik had in de Yeti de "gewone" interval maar wel bleek na 3 maanden een regensensor naast de lichtsensor zitten.
Alleen stond de regensensor "uit " na inschakelen rij ik nu al jaren met de auto wissers...

Maar het probleem over het wissen wat hierboven word besproken, jullie bepalen het wissen vanuit je kijkveld door het raam !!
Maar de sensor zit niet in dat kijkveld, en de wisser maakt vaak dat stukje glas nou net niet schoon.
met gevolg dat het raam voor sensor wat vuiler is dan de rest van het raam maar wel denkt dat het raam natter is en dus sneller gaat wissen.
Maw maak je ruit eens rondom de sensor eens schoon en kijk dan eens of hij weer wel wist op auto zoals jij dat wenst...
 
De voorruit, inclusief het gedeelte waar de sensoren zitten, is schoon. Het probleem is, bij mijn wagen althans, begonnen na de 90k beurt afgelopen december.
Ik heb de afgelopen (bijna) 40 jaar in verschillende auto's gereden, variërend van Fiat 128 tot Mercedes 450 SEL in allerlei uitvoeringen en heb sinds afgelopen december de ruitenwisser meer in de hoogste stand zien wissen dan alle jaren ervoor tezamen.
Volgens de dealer is er niets verandert, men heeft volgens eigen zeggen tijdens de 120k beurt afgelopen juli er nog eens naar gekeken maar geen afwijkingen kunnen vinden??

In de boordcomputer kun je 2 instellingen aan/uit vinken. Beide opties in alle mogelijke combinaties geprobeert maar helaas........ wisser gaat vrij snel naar hoogste stand.
 

EdK

Forumguru
In de boordcomputer kun je 2 instellingen aan/uit vinken
Volgens mij kon je ook de soort raam in VCDS kiezen, misschien dat Antera daar meer duidelijkheid in kan brengen.
Kan me dit namelijk nog herinneren dat mijn regensensor op de Yeti werd geactiveerd door iemand, maar ben er niet 100% zeker van.
 

Joske

Forumguru
Volgens mij kon je ook de soort raam in VCDS kiezen
dat klopt, maar enkel nog een paar standen donkerder (getinte voorruit) volgens mij. Dus dan stel je de regensensor nog sterker in en zal hij nog sneller reageren.
 

EdK

Forumguru
Maw @Joske je gaat er vanuit dat de juiste raam is gekozen of niet is veranderd door het laatste bezoek aan de garage ?
We willen altijd wel graag horen dat er een update is gedaan , maar het word zeker niet elke keer verteld door een dealer.

Dus altijd een puntje dan om na te kijken of er geen verandering is opgetreden.

Ooit iemand geweest met een RR die zijn olie temp zag in de maxidot, totdat er een update was uitgevoerd op de wagen.
Gehele olie temp aanduiding verdwenen..... en dealer ook nog in beginnen ontkennen dat deze ooit zichtbaar was geweest..
 
Bovenaan Onderaan