Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

Ja, bij mij deed ie het ook weer even maar toch was het nu al dagen op rij bekeken.. dus zekering eruit gehad. Toevallig wel, 3 auto's met het zelfde euvel in dezelfde tijd.

Ja, die OCU module krijgt ook geen updates in ons geval. De hardware versie is te oud voor een OTA update voor dat ding. Dus áls je hem wilt updaten moet dat via de dealer of via de bekende van hier. Maarrr: dat updaten is niet risicoloos. Er is best een reële kans dat jet het ding bricked. En dan ben je ruim 300 euro verder…

NordicVolvo

Actief lid
De laatste weken heb ik regelmatig dat de GPS van de auto de locatie verkeerd aangeeft. De navigatie van de auto gebruik ik eigenlijk niet maar omdat de snelheid en bochtenvoorspelling van de ACC hier ook mee werkt gaat de auto regelmatig foutief afremmen. Dit omdat de auto dan denkt op een andere weg te rijden.

Maandag moet ik naar de dealer voor een beurt. Is de oorzaak van dit probleem mogelijk al bekend bij een van jullie?

hemi24

Forumguru
En als iets anderhalf jaar oud is kan het niet stuk?

Wees blij dat het nu gebeurt, terwijl je nog garantie hebt…! :arghh:

EdK

Forumguru
Tsja als je 1,5 jaar wasstraat of in wasbox met een hogedruk erop staat te spuiten dan komt er uiteraard makkelijk vocht bij en is die stuk....
Ook een opmerking van Antera............ :pieker: :koffie:

NordicVolvo

Actief lid
Tsja als je 1,5 jaar wasstraat of in wasbox met een hogedruk erop staat te spuiten dan komt er uiteraard makkelijk vocht bij en is die stuk....
Nou zo autowasserig ben ik niet hoor. In afgelopen anderhalf jaar heb ik dat ding 5x gewassen ofzo. En meestal is het dak niet zo vies

EdK

Forumguru
Maar goed linksom of rechtsom is die antenne defect en heb je nog garantie en moet je alleen even 6 weken wachten minimaal voor de heren in de garage tijd hebben voor je.... :koffie:

Haha wel veel aannames allemaal ;).

Vind het bijzonder dat zo’n onderdeel stuk kan na 1,5 jaar. Maar goed, pech/foutieve onderdelen kan nu eenmaal gebeuren bij dagelijks gebruik.

Helaas wel. Als ik nu zie hoeven ID3's Octavia's , Leons enz van de nieuwe generatie binnen komen met software issue's word je niet vrolijk. De dealers worden helemaal gek ervan en er zijn nog geen oplossingen voor de meeste problemen.

Ze gaan tegenwoordig veel te snel de markt op met nieuwe producten. Echt jammer. De kwaliteit van de VAG groep is veer achteruit gegaan.
Daarentegen. Met een ID3 ben ik in 3 jaar alleen voor ruitenwissers bij de dealer geweest. Naast software issues die je kunt negeren.

Bovenaan Onderaan