Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

Berghuis

Donateur
Fictief het scherm vervangen is niks meer dan een software reset…
Vandaag dus onderhoud gehad en het infotainment is geüpdatet naar versie 1985. Sinds afgelopen week was de laadklep moeilijk te openen en te sluiten. Het palletje kwam iets meer volledig eruit en bij indrukken kwam na de klik niet meer terug. Dit hebben ze eerst geprobeerd te smeren maar zonder geluk. Palletje is vervangen en werkt weer goed.
Verder geen bijzonderheden en afwachten dat het welkomscherm nier meer naar voren komt.
 

Jessedew

Forumguru
Ik leg de thuislaad laadkabel sinds kort maar in een bak in de voortuin, ipv achterin, steeds de klep openen is vragen om achterklep problemen heb ik het idee. Mooi iig dat je nu (vooralsnog) weer goed werkend infotainment hebt.
 

niekz

Actief lid
Ik mag toch hopen dat de achterklep er tegen kan om gemiddeld 2x per dag te worden geopend, anders had het geen achterklep moeten worden

@Berghuis welkomstscherm blijft hier ook alweer een paar weken weg, geen idee wat het triggert..
 

hemi24

Forumguru
Ja of kruip je ook één keer per dag over de middentunnel om langs de passagiersdeur de auto te verlaten? Misschien kan de bestuurdersdeur ook niet tegen al dat open en dicht…? ;)
 

Jessedew

Forumguru
Het is ook 'gemak' want ik heb nooit zin om de kabel op te rollen en in de tas te stoppen, dus zwerft ie in de kofferbak, gevolg dat mn vrouw dat niet weer leuk vind als ze met een krat boodschappen aankomt en er ligt een kabel door heel de kofferbak. Dit is beste van twee werelden, snel opgeruimd, want de doos staat naast het stopcontact, ook mooi weggestopt achter de heg, zodat niemand m ziet.
 

Berghuis

Donateur
Helaas vanmorgen toch weer in het Welkomscherm gekomen…
taal weer in het Engels, datum en tijd weer bevestigen en radiozender weer opnieuw ophalen. Oh ja en ook alle favorieten weer weg…
Heeft iemand dit ooit kunnen oplossen?

IMG_0777.jpeg
 

niekz

Actief lid
Mijn infotainment systeem geeft sinds vandaag een donker wereldbolletje met een kruisje erdoor.

Volgens mij betekent dat zoiets als: "De ŠKODA Connect online-diensten zijn niet beschikbaar."

Maar in de app is de auto gewoon online
 

Berghuis

Donateur
@EversR Dan zou ik meer problemen moeten hebben lijkt mij. 1x heb ik dat dus gehad, maar toen ging het contact niet eens meer aan. Volgens OBDeleven geeft de accu dan ook de juiste voltage aan.
 
Goedemorgen,
Ook hier problemen met de software. De Octavia in November gekocht en geleverd met software versie 1889. Tijdens onze Mei vakantie in Italië begon het infotainment systeem kuren te krijgen en zich zelf steeds te herstarten. Naar de dealer geweest ne deze heeft hem geupdate naar versie 1985. Helaas hierna zijn de problemen verergerd. De auto activeert infotainment systeem terwijl hij uitstaat en laat bijvoorbeeld midden in de nacht de radio afspelen. Dit trekt de accu leeg en heb al 2x met een lege accu gestaan, waaronder 1x de anwb nodig gehad. Deze gaf aan dit hij dit probleem vaak zag bij specifiek de mild hybride versie van de octavia 4, waarbij de 48volt accu de boosdoener is. Binnenkort weer terug naar de dealer. iemand toevallig een soortgelijk probleem gehad? of een idee waar het aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:

Chrisjemol

Forumguru
Prepare yourself: dat moet je wss elke maand doen… zo is dit infotainment systeem nu eenmaal.
Te snel uitgebracht lijkt het met inferieure componenten.
Elke update is geen volledige oplossing.
Wie weet in de toekomst…
 
Zeker alles al geprobeerd maar zonder resultaat. Dat het infotainment systeem af en toe wat kuren heeft is nog tot daar aan toe. Dat hij continue de accu leeg trekt niet. Hij staat nu weer bij de dealer dus wordt vervolgd.
 
Zekering van de SOS module eruit, ff wachte totdat de backup batterij ermee kapt, dan terug dr in. Nummer 19.
Doet het hier ook weer.. ergens vorige week zag ik dat hij tijdens een rit heel de tijd met een kruisje stond. De dag daarna deed ie het weer. Maar de afgelopen dagen niet. Er branden ook geen groen (of rood) lampje van dat ding..

Dus zekering 19 eruit. Kwartier later er weer in en voila. Doet het weer.. als je 2 linker handen zou hebben en je een k*t dealer hebt ben je meteen 157 euro “diagnose kosten” armer.. pfff..

IMG_2247.jpeg
 

jesse_s93

Forumguru
@Ronteun heeft niets met het 48v systeem te maken. De eerste serie beeldschermen hebben een issue waarbij warmte een rol speelt. Daardoor krijg je last van phantom input. De phev heeft er ook last van, maar daarbij zit er nog een regelsysteem tussen de 12v en de hoogvolt accu die het wat weet te beperken. Ik had gisteren ineens een airbag storing na het starten. Even 12v opladen tijdens het rijden, uit en weer aan en de storing weer weg.

Als je naar setup gaat en vervolgens systeem informatie staat daar de hardwareversie van het "kastje" en van het display. Het gaat om de display versie. De nieuwste versie van het display is H49. Ik heb zelf H44 en heb er helaas ook last van.

Als je nog garantie hebt zal ik verzoeken om het display te vervangen. Vanuit fora lees ik deze problemen niet met de H49, maar veel displays zijn ook eind zomer vervangen. Problemen treden op tijdens de zomer en duurt dan lang voordat auto's bij de dealer terecht kunnen, vaak eind zomer. Dan is de warmte minder.
 

niekz

Actief lid
Ha, idem hier.

Zie paar posts hierboven, #2068. Ook 2 dagen, maarr, geen zekering eruit getrokken. Was op vakantie, teruggereden vanuit BE naar NL en het was opgelost. (maar dat was vast toeval :D)
 
Bovenaan Onderaan