RefleCs - Tesla Model 3 LR AWD

RefleCs

Forumguru
Nogmaals veel plezier toegewenst met je Model 3.
Dankjewel Corné

Gefeliciteerd met je Model 3. Mocht je hem willen verlagen dan hoor ik het wel ;)
Voorloopig niet ben ik bang. Op dit moment even andere financiele prioriteiten ;)

Leuk om te lezen dat je plezier hebt van je auto. Ik heb er laatst in één gereden en me vooral geërgerd aan de kilometerteller die ergens rechts onderaan in je ooghoek knippert. Dat hoort echt, net als de navi, voor je neus. Ook de toegang tot de kofferbak vond ik erg slecht (maar dat hebben sommige BMW’s ook. Wel snel en minder log aanvoelend dan de Model S. Ik blijf beleving en contact met de techniek missen, maar zo heeft ieder zijn ding.

Heb je eigenlijk afspraken met je baas gemaakt over de kosten van het laden thuis?
Die kilometerteller wen je vrij snel aan. Ik wil echter nog iets maken dat ik mijn telefoon achter het stuur kan plaatsen voor Waze. Wat ik meer wennen vindt is dat de snelheid spot on GPS snelheid is ;)

Mooie kleur en leuk je eerste ervaringen þe lezen.
Ben benieuwd hoe lang je banden mee gaan.
Ik ben er erg blij mee. Ik geef een gil als ik de banden moet laten vervangen. Al zal er eerst een winter set onder gaan binnenkort.

Gefeliciteerd. Mooie kleur heb je uitgekozen, wat mij betreft de beste kleur voor een Model3.
Verder kan het model mij qua ex- en interieur totaal niet bekoren, eerlijk gezegd vind ik het maar een lelijk ding.
Sorry voor de directheid, maar ik ga hier niet de schone schijn ophouden ;)
Uit rationeel oogpunt kan ik de keuze erg goed begrijpen, qua kosten zal het niet verkeerd zijn en de rij eigenschappen zullen ook best ok zijn.
Dank je, ik heb heel erg getwijfeld qua kleur. Maar ik moet zeggen dat het blauw me in real life erg goed bevalt. Qua design wint het geen schoonheidswedstrijd maar de alternatieven (elektrisch) zijn wat mij betreft pas echt lelijk. Het is wat mij betreft vooral de voorzijde die wat mist. Maar daar hoop ik nog wat aan te doen.

Mooie wagen...ik zou best eens een keertje in zo'n model willen proefrijden

Bij mij in de straten staan er 4 laadpunten op tientallen (honderden?) gezinnen...daar zit de tekortkoming nog momenteel. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. En niemand haalt zijn auto daar weg als hij vol is....gewoon laten staan tot de volgende ochtend.
Ik geef ze geen ongelijk hoor...ik zou ook niet om 23.30 uur nog even naar buiten lopen om de auto af te koppelen om er vervolgens achter te komem dat er ook geen "gewone" parkeerplek meer over is.

Mocht ik een huis met eigen parkeer gelegenheid hebben, dan zou ik electrisch rijden zeker overwegen, maar zolang de laad infrastructuur nog niet op orde is..blijf ik nog benzine rijden.

Maar.....nogmaals...mooie auto, mooiste Tesla tot nu toe. Veel plezier ermee !
Het is een kwestie van tijd dat je je auto niet meer aan een paal mag laten staan. Er zijn gemeenten waar dat al het geval is. Je betaalt dan een bepaald boetetarief voor het ongeoorloofd laten staan. Hier zijn palen zat maar de dichtstbijzinde staat geregeld vol. Met 90% lading meer dan 400km aan bereik en ik heb nog geen last gehad van laadangst. ;)

Gefeliciteerd! Mooie wagen maar persoonlijk niet in de mooiste kleur....,:arghh: :nono:
Ieder zijn ding ;) Wit vind ik persoonlijk niks. De zwarte krast als de ziekte + het is een non metallic kleur waar je hetzelfde voor betaalt als metallic grijs en blauw en rood vond ik domweg te duur. Ow en grijs had mijn neef al dus dat wou ik niet. Blauw bleef dus over. Nou moet ik zeggen dat ik het best mooi vindt.
 

Japanese Power

Donateur
Er staan hier nu een witte, een grijze en een zwarte in de straat, maar dan heb jij tenminste een mooie kleur uitgekozen. Veel plezier met deze auto!
 

RefleCs

Forumguru
Er staan hier nu een witte, een grijze en een zwarte in de straat, maar dan heb jij tenminste een mooie kleur uitgekozen. Veel plezier met deze auto!

Wit en zwart zijn er teveel naar mijn mening. Grijs had ik ook op de Superb en was toe aan wat verandering naast het feit dat mijn neef die kleur al heeft.
 

Spector

Forumguru
Bij ons (nog) geen palen in de wijk, de enige Tesla die ik weet te staan loopt het kabeltje regelmatig over de stoep richting huis. Niet de ideale oplossing. Ik heb er met twee mee mogen rijden een X en 3 model en vond het ook niet tegenvallen, qua comfort en prestatie. Met ruim 200 over de Duitse Autobahn maakt het echter niet stiller dan een benzine of diesel auto. Ook ik ben als petrolhead nog niet overtuigd, rij liever na 5 minuten en 40 liter tanken weer weg bij een pompstation dan dat je 20/30 minuten moet gaan laden of langer wanneer er meer staan te wachten.

Ik wens je veel plezier met de Tesla en ben benieuwd naar je ervaringen.
 

RefleCs

Forumguru
@Spector Ik snap je volkomen. Ik heb de luxe dat er bij ons in de wijk ruim 70 palen staan. Dus altijd wel een mogelijkheid. Ik ga komende zomer een rit van 2000 km maken enkele reis naar een land waar de EV infra eigenlijk nog maar net aan het opbouwen is. Dat zie ik als een avontuur. Hier in NL zie ik geen enkele beer op de weg (buiten dan Kodiaq's) :tongue:
 

RefleCs

Forumguru
Sinds afgelopen zaterdag is ook Full Self Drive (in uitgeklede vorm want EU regeltjes (stelletje dictators :tongue: )) actief gemaakt :D

Het is even wennen maar als je eenmaal de werking ervan door hebt dan rijdt het wel super relaxed. Zelfs in de drukke avondspits ging het goed. En dat is toch waar de meerste mensen over klagen. Nu maar hopen dat de EU de regeltjes snel versoepelt.

Met de optie komt ook Summon (ook de eenvoudige variant) en automatisch parkeren. Die laatste heb ik nog niet gebruikt.
 

Eemspoort

Forumguru
Hoe is het eigenlijk gesteld met het rij-comfort?
Ik heb diverse reviews bekeken, waar men vooral spreekt over het actieradius, alle leuke gadgets en het strakke stuurwerk. In slechts 1 review werd er wat gezegd over het comfort, deze werd als "sportief, maar niet oncomfortabel" beschreven. En bij de term "sportief" begin ik al te huiveren, daar ik graag een comfortabele auto heb.

Kun je hier een objectieve mening over geven?
 

RefleCs

Forumguru
@Eemspoort Het is natuurlijk heel persoonlijk. Ik hou zelf van een wat sportiever rijgedrag. Het comfort is echt prima. Ik kom uit een Superb die wat mij betreft veel te comfortabel was, dusdanig dat het eigenlijk weer doorsloeg naar oncomfortabel als je kijkt naar het gedrag over verkeersdrempels e.d.

De Model 3 ervaar ik als een erg comfortabele auto met een sportief karakter, eigenlijk wat je dus al had gelezen. Als je dat dan moet vertalen naar meer herkenbare dingen.... Hij helt maar minimaal over in de bochten. Bij een wat (lees te) sportieve rijstijl krijgt hij wel wat last van onderstuur.
Bij ons in de wijk liggen vrij veel van die "puisten" op de weg. De meeste sportief geveerde auto's "klappen" hier overheen. Met de Model 3 is het een soepele bijna vlakke ervaring en heb je niet het gevoel dat je beide assen onder je auto vandaan rijdt. Verkeersdrempels kan ik behoorlijk steviger over dan ik met de Superb kon. De Superb had als nadeel dat hij nog wel eens door wou slaan en bleef na deinen. De Model 3 heeft ook daar een veel strakkere wegligging waardoor je veel vloeiender over dat soort drempels rijdt.
Op de snelweg is het niet anders dan de Superb. De auto rijdt alsof hij op rails rijdt.

Het is wel even wennen waar alles zit. Na 2 weken betrap ik mezelf er nog steeds op dat ik de ruitewissers aan wil zetten met de rechter hendel achter het stuur (dat is in de Model 3 de "versnellingspook") en heel soms wil ik nog op de Start/Stop knop drukken (die er in de Model 3 domweg niet is).
 

Eemspoort

Forumguru
Kijk , dat is een omschrijving waar ik wat mee kan. Klinkt dan toch niet verkeerd.
Wellicht moet ik dan toch maar eens een proefrit gaan maken.
 

RefleCs

Forumguru
@Pasqual Tnx! Wat niet is kan nog komen ;) Ik ben alleen wel bang dat teslamotorsclub.nl een geduchte concurent is ;) De Nederlandse community daar is behoorlijk groot, wel een stuk minder persoonlijk dan hier maar de sfeer daar is best goed.
 

RefleCs

Forumguru
Kijk , dat is een omschrijving waar ik wat mee kan. Klinkt dan toch niet verkeerd.
Wellicht moet ik dan toch maar eens een proefrit gaan maken.

Proefrit plannen bij Tesla kan even duren. Er zijn gelukkig inmiddels zat mensen met een Model 3 en ook genoeg mensen die graag met mensen een rondje maken ;)
 

RefleCs

Forumguru
In het Tesla Ervaringen forum heb ik net al uitgeweid over mijn ervaringen op vakantie met onze Tesla. Kortgezegd heb ik nog geen dag spijt van de auto gehad.

Het enige wat ik echt miste op de auto waren de getinte achterruiten. Dus op vakantie heb ik daar verandering in gebracht. Ik heb mezelf een tint kado gedaan voor een fractie van de prijs die we er hier in NL voor moeten betalen. De tint is Suntec folie met 20% lichtdoorlatendheid. Ik heb alleen alle zijruiten na de B-stijl laten tinten.

Ja ik weet het de auto was behoorlijk vies ;) maar met een roadtrip van net geen 5000km waarvan grote delen over niet al te beste wegen in het land van bestemming was dat niet zo gek.

Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden:

20200820_113121.jpg 20200820_170027.jpg 20200822_074326.jpg 20200823_174440.jpg
 

Tuulster

Forumguru
Netjes gedaan! :thumbsup:
Alleen nog wel een keer die afzichtelijke wieldoppen er af man......... zitten mooie lichtmetalen velgen onder :jaja:
 

JeSko

Forumguru
Die doppen zijn om een nog betere range te bekomen neem ik aan @RefleCs ? Fijn om te lezen dat je zoveel plezier aan uw Tesla beleeft, het is al een hele beleving op zich want Tesla dwingt je om het autorijden anders te gaan bekijken.
 
Bovenaan Onderaan