Rechter buitenspiegel niet dimbaar?

Joske

Forumguru
In de Belgische configuratie staat het ook klaar en duidelijk omschreven dat het enkel binnenspiegel en buitenspiegel kant bestuurder is. Vind het ook wel jammer want heb nu 3 gedimde spiegels op de O3. Vreemde keuze van Skoda inderdaad.

Om in te halen logisch maar niet om terug in te voegen..?
 

TL@

Forumguru
Mijn oude Golf IV had ook enkel aan de bestuurderszijde een dimmende spiegel (mijn eerste O2 ook dacht ik)
Mijn CLA heeft ook maar 1 dimmende buitenspiegel.

Ik begrijp dat eigenlijk niet goed. Mijn O3 RS had 2 dimmende buitenspiegels en dat is toch echt een stuk aangenamer.

Geen idee hoe dat gaat zijn met de Sup (als die ooit eens geleverd wordt)
 
In de Belgische configuratie staat het ook klaar en duidelijk omschreven dat het enkel binnenspiegel en buitenspiegel kant bestuurder is. Vind het ook wel jammer want heb nu 3 gedimde spiegels op de O3. Vreemde keuze van Skoda inderdaad.

Om in te halen logisch maar niet om terug in te voegen..?


Is België hier en ik heb hem eigenlijk op dag 1 besteld(Ambition versie met spiegelpakket), was toen nog geen configurator beschikbaar, enkel die offerte waar dat op stond. Ik zie dat trouwens op de belgische configurator nog steeds niet terug?

Bij de Clever+ in de standaarduitrusting staat: "Buitenspiegels, zelfdimmend (anti reflectie), elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar"

Bij de Clever als je het premium pack kiest staat: "De zelfdimfunctie in de achteruitkijkspiegels zorgt ervoor dat u niet wordt verblind door de lichten van een chauffeur achter u."

Ik zie nergens staan dat het enkel buitenspiegel kant bestuurder is? Ook niet als ik bij de Clever+ de samenvatting op het einde als PDF download?
 

JXX

Senior Member
Enkel bij "Meer informatie" van de RS staat "bestuurderszijde"
upload_2021-9-16_20-23-15.png

Bij andere afwerking niveaus staat inderdaad "buitenspiegels" en ook bij het Pack staat "buitenspiegels".
Dus...
 

coppe218

Senior Member
Door dit bericht kwam ik erachter dat ik ook alleen een dimbare spiegel links heb. Het was me nog niet opgevallen, dus blijkbaar heeft het me in 8 maanden ook nog niet gestoord.
 

TL@

Forumguru
Tenzij je zelf hebt lopen knutselen, want Golf 4/Bora’s kenden geen dimbare buitenspiegels, enkel binnen...

Nu begin ik te twijfelen, ik dacht echt dat het er wel op zat (was 1 van de allerlaaste Golf IV, een Rabbit) maar het kan zijn dat het mijn eerste O2 was. Ook al weer zo lang geleden
 

Tees

Donateur
De O2 heeft idd wel als optie dimbare spiegels (iig binnen en bestuurder, weet niet of de rechterspiegel ook dimbaar was) gehad, kwam ik toevallig in de manual tegen vandaag.
 
Enkel bij "Meer informatie" van de RS staat "bestuurderszijde"
Bekijk bijlage 91768

Bij andere afwerking niveaus staat inderdaad "buitenspiegels" en ook bij het Pack staat "buitenspiegels".
Dus...

Inderdaad, nu zie ik het ook bij de RS, tja, als je als klant weet dat je niet voor een RS gaat dan weet je dat natuurlijk niet.

Door dit bericht kwam ik erachter dat ik ook alleen een dimbare spiegel links heb. Het was me nog niet opgevallen, dus blijkbaar heeft het me in 8 maanden ook nog niet gestoord.

Kijk, het is me ook pas na een jaar opgevallen, maar dat komt natuurlijk omdat ik bijna nooit 's nachts rijdt. Als ik dan al eens 's nachts rijdt, is het vaak kort en zonder veel verkeer achter mij. Nu had ik van Francorchamps naar Kortrijk gereden en dan begint dat ineens op te vallen. Als je het dan weet en je weet dat je indertijd duidelijk de optie hebt aangeklikt waarop beide spiegels stonden, dan is dat enorm storend naast al de andere problemen waarmee de Octavia IV kampt.
 

Canon-Eye

Forumguru
De O2 heeft idd wel als optie dimbare spiegels (iig binnen en bestuurder, weet niet of de rechterspiegel ook dimbaar was) gehad, kwam ik toevallig in de manual tegen vandaag.
Ik heb O2c gereden van 2007 tot 2011 en méén me te herinneren dat ook de rechterspiegel meedimde (maar niet 100% zeker).
 

Tees

Donateur
Op de mijne zitten volgens mij geen dimbare buitenspiegels (wel binnen, die heb ik even getest en de buitenspiegels dimden niet mee), maar de manual heeft het wel over buitenspiegelS. Voor wat dat waard is :deuk:
 

Kubakawana

Nieuw lid
Staat op de ondertekende offerte



De volledige optie is:

PW4 Zelfdimmend buitenspiegels, elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en
inklapbaar
- Buitenspiegels, zelfdimmend (anti reflectie), elektrisch inklap-, verstel- en
verwarmbaar
- Zelfdimmende binnenspiegel
- Ruitenwissers met intervalfunctie, regen- en lichtsensor


Tja, dan gaan ze zeggen, 80% zit er wel op(hoewel het meeste al tot de standaarduitrusting behoorde, enkel de zelfdimmende spiegels en elektrisch inklapbaar is eigenlijk geldig), dus dan geven we je maar 20% (op €275) terug. Zouden ze wel heel makkelijk mee wegkomen.

Naast de standaard geleverde rommel-kumho-banden, softwareproblemen, elektrische kofferdekselproblemen en nu nog dit, begint het me gewoon de keel uit te hangen.

Straf, op mijn offerte (uit België) staat gewoon:
Buitenspiegels elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar, zelfdimmend aan bestuurderszijde.

Bij mij stond het dus wel duidelijk aangegeven.
 
Straf, op mijn offerte (uit België) staat gewoon:
Buitenspiegels elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar, zelfdimmend aan bestuurderszijde.

Bij mij stond het dus wel duidelijk aangegeven.

Heb je de RS? Daar staat het namelijk wel aangegeven op de configurator.

Mijn offerte is wel van begin 2020, dus kan wel zijn dat het intussen toch goed staat.
 

Kubakawana

Nieuw lid
Heb je de RS? Daar staat het namelijk wel aangegeven op de configurator.

Mijn offerte is wel van begin 2020, dus kan wel zijn dat het intussen toch goed staat.
Ik heb de gewone 1.0 e-tec, bestelbon is van december 2020. Kan dus inderdaad wel dat het toen al werd aangepast. Het was ook een offerte uit België, misschien was het een (schrijf-)fout in het systeem in Nederland?

Nu ik zou er sowieso ook wel eens moeilijk over doen bij de garage, als het zo in de offerte staat vind ik ook wel dat ze beiden hiervan voorzien moeten zijn of dat ze ergens moeten tegemoet komen.
 

Dirkmk1

Senior Member
Ik kom er ook net achter toen er een vrachtwagen in de file op mijn achterbumper kwam staan...bijrijderskant is totaal niet (zelf)dimmend... en dat is misleiding 2.
Samen met de verkoper bij VAN MOSSEL namelijk de online skoda configurator doorlopen tijdens de bestelling in mei/juni. Ik mis nu dus:
- rechterbuitenspiegel zelfdimmend
- van binnenuit te openen achterklep

Staan beide trouwens nog steeds in de configurator als standaard uitvoering.
Ik ga ze even per mail om uitleg vragen en wat de compensatie gaat zijn. Want mondeling gaf men aan dat de offerte leidend is... Wat is dan het NUT van een Verkoopadviseur die blijkbaar niet weet wat ze verkopen, misleidend. Het is onderdeel van het standaard sport bns pakket zo niet dan had ik het wel als optie aangevinkt....
 
Bovenaan Onderaan