Rechter buitenspiegel niet dimbaar?

Viel me enkele weken geleden 's nachts ineens op dat mijn rechter buitenspiegel niet dimbaar is. Huh, de extra betalende optie die ik had besteld omschreef:


Zelfdimmend buitenspiegels, elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar

Buitenspiegels, zelfdimmend (anti-reflectie)…



Ben ik nu gek als ik dan verwacht dat effectief beide buitenspiegels zelfdimmend zijn zoals op de O3? En dan zeker als het geen standaarduitrusting is, maar gewoon een betalende optie

Antwoord van de dealer:

Het is inderdaad zo bij de nieuwe Octavia dat de rechterbuitenspiegel geen dimfunctie heeft.
Dit zul je bij onze modellen meer en meer terugvinden.

Skoda, waar zijn jullie mee bezig?
 

eriktv

Forumguru
Verkeerde zuinigheid inderdaad, ik vind dat dimmen echt een uitkomst die flink bijdraagt aan veiligheid bij slecht zicht. Zeker ook van de binnenspiegel, ik wil nooit meer anders. Dat wordt geen O4 dus als ik ooit iets anders wil.
 

JeSko

Forumguru
Onbegrijpelijk, echter, als er in de offerte dimbare buitenspiegels staat, moeten ze deze ook leveren. Zij zijn dus in fout, je word als klant gewoon genaaid.
 

catch me

Forumguru
Engelse spiegel zou optie kunnen zijn, maar zou dat werkend te krijgen zijn, met de bedrading, inleren enzo? Met alleen spiegelglas red je het ook niet, bij de 03 werkt t in Combi met de binnenspiegel, als die door bv volle kofferbak niet dimt doen de buitenspiegels ook niets
 

Canon-Eye

Forumguru
Engelse spiegel zou optie kunnen zijn
Afgezien van de bedrading: vaak heeft de bestuurdersspiegel een iets andere (kleinere) bolling dan die aan de passagierskant, wat met een Engelse rechterspiegel op een linksgestuurde auto kan leiden tot een kleiner gezichtsveld.
 

EdK

Forumguru
Zelfdimmend buitenspiegels, elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar
Buitenspiegels, zelfdimmend (anti-reflectie)…

Waar staat deze tekst ?

In de folder die je gehaald hebt bij de dealer destijds ?
Of staat het zwart op wit in je bestelling die door beide partijen is getekend ?

Laatste geval kun je dealer vertellen dat hij zijn getekende afspraak behoord na te komen
In eerste geval zal je geen poot hebben om op te staan, ergens in die zelfde folder staan wat kleine lettertjes en ook iets in trant mbt wijzigingen etc..
 
Staat op de ondertekende offerte

Ook nog een optie: de helft van je geld terugeisen bij de stealer. Ze hebben dimmende buitenspiegelS beloofd, en maar de helft geleverd. Zo simpel als tot 2 tellen

De volledige optie is:

PW4 Zelfdimmend buitenspiegels, elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en
inklapbaar
- Buitenspiegels, zelfdimmend (anti reflectie), elektrisch inklap-, verstel- en
verwarmbaar
- Zelfdimmende binnenspiegel
- Ruitenwissers met intervalfunctie, regen- en lichtsensor


Tja, dan gaan ze zeggen, 80% zit er wel op(hoewel het meeste al tot de standaarduitrusting behoorde, enkel de zelfdimmende spiegels en elektrisch inklapbaar is eigenlijk geldig), dus dan geven we je maar 20% (op €275) terug. Zouden ze wel heel makkelijk mee wegkomen.

Naast de standaard geleverde rommel-kumho-banden, softwareproblemen, elektrische kofferdekselproblemen en nu nog dit, begint het me gewoon de keel uit te hangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Staat het op de offerte, kunnen ze er volgens mij niet onderuit, zij moeten jouw de betaalde en beloofde dimmende spiegel aanleveren.
 

JeSko

Forumguru
Het is gewoon een merk in verval, dat Skoda, ze doen het cijfermatig beter dan ooit dankzij leasing, maar hun auto's mankeren en hun service nog meer.
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Ja kan het niet langer opbrengen, krijg hoe langer hoe meer een naar gevoel bij de VW groep, zeker als je leest wat nieuwe klanten te verduren krijgen met hun nieuwere generatie skoda's en de daarbij horende "service". TS word toch flink genaaid hier vind ik, of is dat overal de gangbare manier van zaken?
 

hemi24

Forumguru
Ik zou zeggen: snel een ander merk C-segmenter gaan rijden!!!

Uitgezonderd wellicht de premium merken, krijg je bij een ander merk waarschijnlijk niet eens zelfdimmende buitenspiegels…
 

JeSko

Forumguru
Waarom zou ik dat doen @hemi24 ? Ik ben mega content van mijn oude Superb, die staat los van de nieuwe modellen, mijne is steengoed.
 

hemi24

Forumguru
Als de fabrikant besluit dat er maar aan één zijde een dimmende buitenspiegel leverbaar is, kun je hoog of laag springen.
Je kunt de dealer hoogstens aanrekenen dat hij niet zorgvuldig is geweest in wat hij op papier heeft gezet.
 

hemi24

Forumguru
Zal wel weer zo’n dingetje zijn van Pon…
In de Duitse configurator staat het namelijk wel, dat alleen de spiegel aan de bestuurderskant zelfdimmend is :

upload_2021-9-14_19-57-10.jpeg
 
Bovenaan Onderaan