Rechter achter mistlamp

VAG-man

Forumguru
2 mistlampen zijn voor de auto die er achter rijdt irritant. Het kan ook gevaarlijk zijn dat remlichten minder goed worden gezien.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Eigenlijk gebruik ik de mistachterlichten alleen maar om iemand die ik heb ingehaald duidelijk te maken dat hij of zij nog met mistachterlichten aan rondrijdt terwijl het zicht (al lange tijd weer) prima is...

:thumbsdown:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb het mistacherlicht van de Leon onlangs voor het eerst gebruikt - en wel als signaal naar een achterligger.
Op zo'n eindeloze 80km weg in Flevoland met af en toe een rotonde, op de cruisecontrol met 84 km/u volgens de GPS reed ik na elke rotonde eerst bij die achterligger weg, maar steeds zat hij na korte tijd weer zowat op m'n trekhaak en daar hou ik niet zo van.

Eerste maatregel: CC op 80 zetten (echte snelheid 76) in de hoop dat hij zou inhalen. Drie pogingen, nul effect.
Tweede maatregel: CC op 80 en een paar flitsen met het mistacherlicht. Toen snapte hij het eigenlijk...
 

VAG-man

Forumguru
Ik zet mijn mistlamp zelfs uit als er iemand achter mij rijdt! Ik ben gelukkig niet de enige die dat doet.
 

EdK

Forumguru
Denk dat als ik alles bij elkaar tel over de jaren heen dat ik 4 wielers rijd , de mistlamp(en) bij elkaar een 2 a 3 uur hebben gebrand omdat het moest.....

Als ik een voorligger zijn lichten nog kan zien branden dan blijven mijn mistlichten gewoon uit !
Maar er zijn mensen die ze zelfs aan hebben als de zon schijnt...:banghead:
 
Bovenaan Onderaan