Ratelend geluid Kodiaq boven 125 km per uur.

HvdH

Lid
Beste mensen,

Hoop dat jullie mij als nieuw lid kunnen helpen.

Sinds 2 maanden maakt onze Kodiaq uit 2019 bij snelheden boven 125 km per uur een hard ratelend geluid. Vooralsnog weet de garage niet wat het is helaas.

Het geluid is er alleen bij hoge snelheid. Niet altijd en ook als er geen wind is. Het is een hard ratelend geluid en lijkt of uit het midden of uit de voorkant te komen. Het is niet goed te duiden.



Heeft iemand een suggestie?

Alvast bedankt.
 

Tees

Donateur
Nog een testje dat je kan doen is of het geluid er in meerdere versnellingen is, of alleen in de hoogste? Dus even terugschakelen als je het hoort en kijken of t dan ook is.
 

HvdH

Lid
Nog een testje dat je kan doen is of het geluid er in meerdere versnellingen is, of alleen in de hoogste? Dus even terugschakelen als je het hoort en kijken of t dan ook is.
Misschien heel dom maar het is een automaat en schakel nooit handmatig. Kan ik laten proberen Want garage gaat er komende twee dagen mee op pad. Geluid is wel altijd alleen bij D7 gesignaleerd. Maar dus niet elke keer.
 

EdK

Forumguru
Het geluid wat ik hoorde had voor mij veel weg van een aanlopende ventilator fan !
En dan kom je terecht bij de radiator of de fan van het interieur.
Maar ik kan er flink naast zitten, maar zo komt het geluid over bij me aan hand van afzuigventilators in gebouwen....

Maar ben benieuwd waar de garage mee komt met wat het is !!
 

HvdH

Lid
Ik ben ook heel benieuwd want eerder hoorden zij het dus niet en wij wel ( dan denk je ben ik nou gek) dus gelukkig het geluid kunnen opnemen. Ze hebben idee dat er iets klappert bij hoge snelheid maar ik heb ook dingen gelezen over problemen met versnellingsbak ( was wel fabia) en met distributieketting die te wijd werd.
Wat ik vooral belangrijk vind is of het geen kwaad kan voor de veiligheid. ☺️Moet nl eerdaags over de autobahn en dan is onder 130 rijden wat lastig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Een ventilator zou idd kunnen hoor, maar ik snap niet waarom het dan alleen bij 125+ km/u zou zijn? Dat doet meer denken aan een aandrijvings-gerelateerd probleem (vandaar m'n vraag over de versnelling). Maar als dit inderdaad heel duidelijk aan de binnenkant te horen is, dan zou je eerder denken aan iets in het interieur ipv een aandrijvingsding.
 

HvdH

Lid
Ik denk wel dat het van buiten af komt onder of voorin de auto. Heb eea gemaild naar garage ( ideeen) . Ook dat van de versnelling enz. Ben benieuwd. Hoop dat ze oorzaak vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thijs4motion

Forumguru
Wat gebeurt er met geluid als je de auto in neutraal zet?

Het lijkt mij meer iets van klapperend plastic dan een ventilator oid.

Bodemplaat (of het deel ervoor) zit deze vast en goed gemonteerd, niet ergens ondergeschoven waar deze over hoort.
Heb je spatlappen op de auto
De kunststof plaat onder je ruitenwissers
Wielkastbekleding
 

Cordoba

Forumguru
Als je boven 125 km/u wat hoort, maakt het dan uit of je wind in de rug of wind tegen hebt? (bij iets wat klappert door de rijwind moet de windrichting ten opzichte van de rijrichting verschil maken)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Sjoerdb

Forumguru
☺️Moet nl eerdaags over de autobahn en dan is onder 130 rijden wat lastig.
Vindt ik slecht excuus, rijdt een vrachtwagen 130 in Duitsland? Rijdt iedereen met aanhanger en caravan 130 in Duitsland? Je kiest je plek op de snelweg aan de hand van de bij jouw situatie gebonden snelheid en gaat dus niet met 100 op de uiterst linker baan hangen....
 

HvdH

Lid
Bedoel meer dat het vaker noodzakelijk is om harder te rijden daar (aanpassen aan verkeer) en dat geklepper is echt vreselijk en als je niet weet wat het is… Natuurlijk mag je 100 in Duitsland en met 100 links rijden? Wie doet dat? Mocht je nog tip hebben wat het zou kunnen zijn dan houd ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan