Ratelend geluid Kodiaq boven 125 km per uur.

HvdH

Lid
Wat gebeurt er met geluid als je de auto in neutraal zet?

Het lijkt mij meer iets van klapperend plastic dan een ventilator oid.

Bodemplaat (of het deel ervoor) zit deze vast en goed gemonteerd, niet ergens ondergeschoven waar deze over hoort.
Heb je spatlappen op de auto
De kunststof plaat onder je ruitenwissers
Wielkastbekleding
Dank je wel voor de ideeen.
 

Herre

Senior Member
Raar geluid. Ik gok dat het niet de bodemplaat is. Dat heb ik zelf wel eens gehad met een Seat Altea (lang geleden). Die ging ook klepperen. Kon ik trouwens zonder problemen door duitsland mee rijden, totdat hij 50 km na de grens onder de auto uitbrak. Maar dat klinkt veel meer als plastic. Dit lijkt mij meer metaal op metaal zo.
 

JeSko

Forumguru
Bedoel meer dat het vaker noodzakelijk is om harder te rijden daar (aanpassen aan verkeer) en dat geklepper is echt vreselijk en als je niet weet wat het is… Natuurlijk mag je 100 in Duitsland en met 100 links rijden? Wie doet dat? Mocht je nog tip hebben wat het zou kunnen zijn dan houd ik me aanbevolen.

Je moet je niet verdedigen hoor, gwn aan je voorbij laten gaan ;)

Mij klinkt het ook als een plastic dat klappert, maar er lijkt wel een duidelijke frequentie in te zitten en dan denk ik ook eerder aan iets wat klappert tijdens het ronddraaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: HvdH

hemi24

Forumguru
Toevallig geen 4x4 Kodiaq..?

Zou kunnen zijn dat er zich iets om een aandrijfas heeft gewikkeld.
 

Tees

Donateur
Voor mij klinkt het ook als iets roterends, het is me iets te regelmatig voor iets klapperends. Of t metaal of plastic is durf ik niet te zeggen op basis van dit geluid.
 

HvdH

Lid
Beste allemaal, na een grondige inspectie denkt de garage het probleem gevonden te hebben. Er miste inderdaad 1 bout in de bodemplaat? Ze hebben de andere ook vervangen en hopen dat het nu weg is. Ze gaan testen met rijden boven 125. Hoop dat dat het dan was. Anders horen jullie nog weer. Super bedankt voor de tips. Hoewel ik het compleet vreemd vind dat ik dit soort dingen bij mijn garage moet aangeven. Maar goed. Het zal wel iets lastigs zijn om te ontdekken ( auto was er al twee keer geweest). Ik heb er geen verstand van maar ik vind het bijzonder. Zover bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Beetje jammer, dergelijke service monteurs die niets horen en blijkbaar ook niets zien en dat je daar als klant dan 3x voor terugmoet en je auto ook nog meerdere dagen kwijt bent...
Heb wel m'n twijfels dat 1 missend schroefje in een bodemplaat voor een dergelijk geluid gaat zorgen; volgens mij moeten er dan wel een stuk of 6 bevestigingsschroeven ontbreken.
 

HvdH

Lid
Ik baal er ook van maar hoop wel dat dit het was. Gaan het zien, help me hopen. Anders kom ik hier nog weer terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

pfe83

Senior Member
Vooralsnog geluid niet meer gehoord.:cheer:
Beste HvdH,

Is het geluid bij jou nog terugkomen? Ik ben momenteel onderweg met mijn Kodiaq door Duitsland. Op de heenweg nergens last van, nu op de terug weg steeds een soortgelijk geluid bij hogere snelheid. Lijkt ook steeds wel eerder te komen, begon bij 160 km/u, inmiddels al rond de 130.


Dank voor je reactie,
Peter.
 
Beste HvdH,

Is het geluid bij jou nog terugkomen? Ik ben momenteel onderweg met mijn Kodiaq door Duitsland. Op de heenweg nergens last van, nu op de terug weg steeds een soortgelijk geluid bij hogere snelheid. Lijkt ook steeds wel eerder te komen, begon bij 160 km/u, inmiddels al rond de 130.


Dank voor je reactie,
Peter.
Het klinkt iig hetzelfde. Dat het eerder begint komt dan ook waarschijnlijk omdat het steeds meer ruimte krijgt om te klapperen.
 

hemi24

Forumguru
Het houdt vanzelf op!
Maar hopelijk noteert dan niemand toevallig jouw kenteken, want onderdelen verliezen op de Autobahn kan een dure worden in Duitsland..!
 

pfe83

Senior Member
Jep, er zit niets ‘extra’s’ aan de auto. Heb ook al rondom en onder de auto gekeken en beetje gevoeld, maar als leek kan ik zo snel niets ontdekken wat los zou kunnen zitten.
 
Bovenaan Onderaan