Radical r-c11vw1

....De Radical bevalt mij nog steeds goed. Er zit een goede regelbare EQ in.
Er komen van achteruit de radio 2 kabels met een usb-poort. Deze heb ik onder het dashboard kastje naar buiten laten komen, maar je kunt ze er natuurlijk ook naar binnen geleiden.....

Inmiddels ook een aangeschaft. ben nog even aan t inlezen (ik, niet de radio). De CD en Navi unit is simpel te verwijderen. Als ik alle bijgevoegde onderdelen zie, vraag ik me af waarom zaken als bestaande USB en AUX poorten en aanwezige GPS antenne niet gewoon aangesloten kunnen worden.


Anyway:

De USB poorten zijn duidelijk, ik neem dat op dezelfde wijze een AUX kabel (voor bijv een externe MP3-speler) kan worden aangelegd

Mag ik vragen waar je de GPS antenne hebt bevestigd ? De WLAN/Wifi kan in het handschoenvakje, maar de GPS ?

Dank !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

VAG-man

Forumguru
De USB poorten zijn duidelijk, ik neem dat op dezelfde wijze een AUX kabel (voor bijv een externe MP3-speler) kan worden aangelegd

Mag ik vragen waar je de GPS antenne hebt bevestigd ? De WLAN/Wifi kan in het handschoenvakje, maar de GPS ?

De kabel van USB en AUX is toch Plug&Play? Gewoon in de daarvoor bestemde ingangen pluggen.

Volgens mij heb ik de GNSS-antenne gewoon los op de radio gelegd. In ieder geval onder het dashboard.
 
Weet een van de gebruikers van deze radio of:
een EQ instelling gesafed kan worden
de helderheid van het scherm kan worden ingesteld (verminderd)?

Thxs
 

VAG-man

Forumguru
Op beide jouw vragen kan ik ja beantwoorden.
Helderheid scherm kan ook automatisch met de zonsopkomst en zonsondergang. Overdag is het scherm een stuk helderder dan in de avond.
Het is een Android-radio, dus alles wat je telefoon kan kan de radio ook.
 
Dank allen.

Een flinke tijd na aanschaf t ding geinstalleerd. Installatiehandeiding is nogal basis, bijna helderziend zijn om te snappen wat ze bedoelen. Dan passen er stekkertjes niet, of gaan steeds los, gewoon omdat t goedkoop spul is. Etc etc.

De basics doet ie.

Inmiddels ook al een week in gevecht om de Navi aan de praat te krijgen. Volgens de website zouden de kaarten voorgeprogrammeerd zijn, enkel een sleutel lopen en draaien maar. Helaas. Opeens is het verhaal: niet op allemaal. Fijn.
Na veel heen en weer mailen met Radical (Nl dealer in t Zuiden is niet behulpzaam) 2 x alle kaarten opnieuw er op (9GB per keer) , oude mappen uit flash verwijderen, GPS-APK er af en er op en er af en er op (en steeds de sleutel invoeren en er achter komen dat de auto dan op t internet moet....). Geen Navi, geen Navi-in hoofdmenu, niet via GPS, enkel een stilstaande vahe Nl-landkaart
Nu is t opeens: eerst een software update. Waarom zou er een update uit 2021 op een in juli 2023 gekochte unit nog niet geinstalleerd zijn. De vraag stellen is hem beantwoorden ? Beetje laks van de zelfde dealer ? Advies uit der Schweiz: ga ns langs een dealer.. jaja.
Dus software eerst maar updaten en dan ? Weer alles op nieuw er op, weer een hoop tijd ?

Misschien dat iemand op t forum wel goede ervaringen heeft met dit ding, en nog wat tips of tricks ?

Ik verlang ondertussen naar mn ouwe Pioneer die in mn Passat zat. Na 1 seconde aan, lekker geluid , hard zat. Jammer dat die niet meer (?) passen. Zou bijna mn dashboard kastje opofferen voor zo'n oud ding, er zit nu toch al een gat waar die oorspronkelijke Skoda CD unit zat.
Navi kan wel via Samsung (op die Skoda was ie ook al totaal waardeloos , traag, niet up to date etc).
 

VAG-man

Forumguru
Misschien dat iemand op t forum wel goede ervaringen heeft met dit ding, en nog wat tips of tricks ?
Ja ik.
Kaarten voorgeprogrammeerd? Ik weet dat je navi apart moet aanschaffen. Is zeker veranderd na mijn aankoop. Trouwens deze voorgeprogrammeerde kaarten zijn vandaag al weer behoorlijk achterhaald. Oude troep. Je kunt ze er beter weggooien, zodat je meer ruimte overhoudt.

Waarom maak je geen gebruik van GoogleMaps of nog beter Waze. De eerste kun je zelfs kaarten downloaden waarbij je offline kunt navigeren.
Ik neem aan dat je de radio gekoppeld hebt aan de WiFi-netwerk voor het downloaden van apps? Zelf koppel ik mijn telefoon via een hotspot aan de Radical en gebruik dan Waze.

Heb je contact gehad met ACR Reijnders uit Helmond? Daar ben ik juist positief over.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan