Radical r-c11vw1

VAG-man

Forumguru
Gisteren mijn lang verwachte Androidradio binnen gekregen. Een week moeten wachten, maar het werd wel beloond.

Gekocht bij ACR in Helmond.
https://www.acr-helmond.nl/shop/autoradio/radical-r-c11vw1-seat-skoda-volkswagen/

Voordeel is dat Radical evenals Zenec voertuig specifieke autoradio's maken en dus de functies die je gewend was wordt overgenomen. Vooral het kunnen omgaan met de Soundsystem in mijn auto was een must.
Het prijskaartje van de Radical t.o.v. Zenec is een stuk vriendelijker. Hoewel het ook appels met peren vergelijken is. Zenec heeft bijv. nog een Dvd-speler die Radical niet heeft. Daar tegenover heeft Radical een 9" touchscreen en Zenec 8".
Dit vergelijk is met de Zenec Z-E2050.

Ik kan dit topic vullen met foto's en het benoemen van de functies van de radio, maar onderstaande YouTube zegt genoeg.

 

EdK

Forumguru
Zit hierbij in de prijs meteen ook de stuurmodule ?
Maw de module dat je bedieningsknoppen op je stuur ook werken op de unit ?
Of is dit toch een los te kopen artikel ?
 

VAG-man

Forumguru
Stuurmodule?
Het is plug&play. OEM radio loskoppelen en de Radical op dezelfde manier aansluiten.
 

Captain Hook

Forumguru
Ziet er goed uit @VAG-man ! En prijstechnisch een stuk interessanter dan de eigen-merk-naam dingen van VAG.

Wat ik me alleen wel afvraag; dat apparaat is Android 9 gebaseerd. M.a.w. nu al behoorlijk 'oud'. Hoe zit het met die s/w ondersteuning, de komende jaren?
 

VAG-man

Forumguru
Geen idee. Mijn telefoon draait op Android 11 en dat gaat prima samen. Er zijn nog genoeg Android autoradio's die op versie 6 draaien.
Als ik voor de komende 5 jaar er van kan genieten vind ik het best.
 

VAG-man

Forumguru
Inmiddels al heel wat uurtjes van alles uitgeprobeerd met deze Radical.

DAB+ werkt prima, mits je in een gebied rijdt met goed ontvangt. FM werkt ook strak. Idee dat ik de zenders zelfs beter ontvang dan met de Amundsen.

Internet werkt perfect via de hotspot op mijn telefoon. Streamen via bluetooth werkt ook heel goed, mits het geen HD-beelden zijn. Muziekbestanden worden snaarstrak afgespeeld.

Via de meegeleverde app Easy Connect kun je mirrorscreen gebruiken van bijv. je telefoon. Binnen Easy Connect kun je ook kiezen voor Android Auto. Deze werkt dan ook draadloos!

Er zijn verder zoveel mogelijkheden dat ik ze lang niet allemaal gebruik. Ik wacht nog op mijn achteruitrijcamera met draadloze verbinding.

Één klein nadeel ontdekt. Mijn Superb heeft Sound System. Het geluid is perfect, maar ik kan niet alleen de achterste speakers laten werken. Je hoort dan niets.
 

VAG-man

Forumguru
De laatste foto is mirrorscreen van mijn telefoon.
Je kunt ook draadloos! Android Auto gebruiken.
 

kruppa

Nieuw lid
Bedankt voor de info @VAG-man

Ik wil mijn Columbus RNS510 3TO 035 680 E uit de Skoda Superb II Combi uit 2012 vervangen zonder verlies van functies en deze zag er me interessant uit.

Is de meegeleverde adaptor de juiste? Ik las wat over A en B types...

De bediening op mijn stuur werkt ook gewoon door hé begreep ik? De rest is ook allemaal plug&play...

Ik las dat eventueel nog wat unlocked moet worden om de kaarten te kunnen gebruiken?

Kunnen wifi, locatie en het hele toestel uitgezet worden zoals met een ander Android-toestel?

Zijn er ook nadelen behalve dat alleen de achterste luidsprekers laten afspelen niet werkt?
 

VAG-man

Forumguru
Hallo @kruppa, wat bedoel je met adapter A en B? De adapter die er standaard bij zit past op de meeste VAG-auto's. In ieder geval op de S2.

Bediening op het stuur werkt zoals je gewend bent. Het schijnt zelfs dat je zelfs de knoppen kunt indelen, maar niet geprobeerd. Alles is zoals eerder gezegd plug & play.

Kaarten unlocken is alleen wanneer je gebruik wil maken van de kaarten van Radical.
Maar waarom zul je dat doen? Navigeer op Waze of als je geen databundel hebt kun je bijvoorbeeld de app Hero downloaden of kaarten van Googlemap.

Ik kan verder geen nadelen bedenken. Iedere dag geniet ik van deze radio.
 

64rhfx

Senior Member
Inderdaad, mooie radio. Maar bij mij was hij er helaas binnen 2 maanden uit. Gestolen. Nu zit mijn amundsen er maar weer in, blijkbaar niet interessant genoeg voor dieven.
 

GuidoJ

Nieuw lid
Even een vraagje, kan je hier ook gewoon app's vanuit google playstore installeren?!
Las ergens dat het een probleem zou zijn vanwege licentiebeperkingen?!
 

VAG-man

Forumguru
Hoi @GuidoJ een eerste bericht op een forum gebeurt in de rubriek meet en Greet. ;)

Het antwoord op ja vraag is ja. Je kunt apps installeren vanuit de Playstore.
Zo heb ik o.a. Waze geïnstalleerd.
 
Gisteren mijn lang verwachte Androidradio binnen gekregen. Een week moeten wachten, maar het werd wel beloond.

Gekocht bij ACR in Helmond.
https://www.acr-helmond.nl/shop/autoradio/radical-r-c11vw1-seat-skoda-volkswagen/

Voordeel is dat Radical evenals Zenec voertuig specifieke autoradio's maken en dus de functies die je gewend was wordt overgenomen. Vooral het kunnen omgaan met de Soundsystem in mijn auto was een must.
Het prijskaartje van de Radical t.o.v. Zenec is een stuk vriendelijker. Hoewel het ook appels met peren vergelijken is. Zenec heeft bijv. nog een Dvd-speler die Radical niet heeft. Daar tegenover heeft Radical een 9" touchscreen en Zenec 8".
Dit vergelijk is met de Zenec Z-E2050.

Ik kan dit topic vullen met foto's en het benoemen van de functies van de radio, maar onderstaande YouTube zegt genoeg.

Hoi

Ben op zoek naar een Amundsen-alternatief, vanwege het abominabele geluid van dat systeem en kwam deze tegen van Radical.

bevalt hij jou nog steeds ?

Zit er een goed regelbare EQ in

Kun je er rechtstreeks een USB met muziek in steken of zitten er enkel aansluitingen aan de achterzijde. Als dat laatste zo is, is dat op te lossen via het handschoenvak en een verleng-USB?

Heb jij m zelf gemonteerd of laten doen



Dank !!
 

VAG-man

Forumguru
Abominabel geluid uit de Amundsen? Nou dan mag je eerst naar je speakers kijken. Bij mij kwam er goed geluid uit. Heb jij ook soundsystem?

De Radical bevalt mij nog steeds goed. Er zit een goede regelbare EQ in.
Er komen van achteruit de radio 2 kabels met een usb-poort. Deze heb ik onder het dashboard kastje naar buiten laten komen, maar je kunt ze er natuurlijk ook naar binnen geleiden.
Het inbouwen heb ik zelf gedaan. Met 2 linker handen moet je er niet aan beginnen.
 

VAG-man

Forumguru
Hieronder een afbeelding van het startscherm.
Toevallig vandaag geïnstalleerd met de app AGAMA Car Laucher.

Screenshot_20230701-175314.png
 
de standaard speaker zijn vervangen door JBL's. Wat een soundsysteem is, weet ik eerlijk gezegd niet. Mijn versie heeft een 3 bands toonregeling, dat is t
 
Bovenaan Onderaan