Race Blue 1.6 TDI 80 KW Octavia Combi van Spoetnik

ElScorpione

Forumguru
Wat een gave auto! In vind dat race blue zo'n ontzettend mooie kleur. Maar die spatlapjes? Dat zou ik persoonlijk dan weer niet doen. Zijn dat standaard Skoda velgen? Ik heb MAK velgen voor de zomer, die lijken er eigenlijk wel heel veel op. Erg mooie combinatie. Veel plezier met deze fantastische auto.

Spoetnik

Forumguru
Die velgen zijn standaard op de Edition uitvoering. Zijn 17".

Over die spatlappen ben ik nog niet uit. Kijk nu of het functioneel is. Zal eens kijken of ik er een beter fotootje van kan schieten.

Spoetnik

Forumguru
Update 28 september 2015

KM stand: 2525

Na twee weken en 2500 km verder is de indruk nog steeds bijzonder positief. Wel prik je door de DsG 7 versnellingen heen. De 1 wordt alleen in de eerste meter gebruikt. De sportstand wordt wel regelmatig gebruikt maar op de rijksweg staat de wagen in zijn D. Rijdt heerlijk

Auto wordt iets zuiniger. We kruipen naar de 5,7 p/100 km op de boordcomputer maar de Spritmonitor wil nog niet echt mee.

De Hankook bandjes rijden best goed. Denk dat ik wel aan het begrijpen ben wat zo'n verlaging doet. Als je met een vaartje over de a-15 rijdt waar een paar hobbels in zitten heeft de wagen de neiging wat diep te duiken. Dan zit ik er alleen in. Volgende week eens proberen met het gezin erbij:D

Ik heb een telefoonhouder gemonteerd. Ben er wel happy mee. Die telefoonbox vind ik niets. Werkt niet ook. Als er iemand is die dat scherm eruit kan peuteren en een vaste voeding kan maken hou ik me aanbevolen. Gebruik nu de 12 Volt aansluiting. Nadeel is dat daar spanning op blijft staan. Nu trekt dat ding denk ik niet erg veel stroom maar had liever gehad dat met contact af de stekker spanningsloos is.

IMG_5648.JPG IMG_5649.JPG

Pendragon

Donateur
Gefeliciteerd. Mooie auto! Lijkt het nu zo of zien de klokken er anders uit. Of is dat sinds de 2016 versie?

Spoetnik

Forumguru
@Pendragon

Auto is wel een MY2016 maar ik meen gehoord te hebben dat dit bij de Edition uitvoering hoort. Auto is voorzien van een "Edition Instrumentenpaneel" Whatever. Die ring waar de getallen instaan is iets lichter. Op zeker vind ik het een fijn dashboard. Of de ring nu lichter is of niet. Overzichtelijk. Ben er erg happy mee.

Spoetnik

Forumguru
Op bezoek geweest bij @Marcooctavia

• Heb nu opeens 2 mistlichten achter.
  • Raam open/dicht met sleutel uit contact werkt
  • Accuspanning weergeven werkt maar werkt ook weer niet want heb het kabeltje op de plus pool van de accu los om van de start stop af te zijn.
  • Aantal te tanken liters brandstof wordt weergegeven (zeer handig)
  • Bij achteruitrijden zakt de rechterspiegel :thumbsup:en de mistlampen voor gaan aan.
  • Cornerlight staat bij de Edition uitvoering standaard uit en nu aan.
  • Aanpassingen gemaakt in de Columbus.
  • Stoelverwarming in temperatuur bijgesteld.
  • DRL werkt nu ook achter.
  • Comfortknipperen van 3x naar 4x
Zijn een aantal puntje die de lol van de wagen weer vergroten en een aantal zijn echt handig. Geweldig dat de mogelijkheden op deze manier uitgebreid kunnen worden!

Laatst bewerkt:

Spoetnik

Forumguru
2 puntje welke ik wat minder vind:
  • Bij actieradius van 0 km kan je 40 liter tanken. Zit dus nog een liter of 10 in de tank. Met de optie in bovenstaand bericht kan je wat beter zien hoeveel liters er nog in de tank moeten zitten.
  • Het verbruik valt me tot op heden tegen. De 4,2 liter per 100 liter had ik bij voorbaat al als onhaalbaar bestempeld maar ik had wel gehoopt wat lager in de 5 uit te komen.

MacRembrandt

Forumguru
Mooi dat de spiegel werkt op de Edition.
Ik heb ook al een lijstje klaarliggen.;)

Maar waarom zou je twee mistlichten willen? Maakt het toch alleen maar onduidelijker voor de achterliggers?
:pieker:

Spoetnik

Forumguru
@MacRembrandt

In dichte mist gaat het volgens mij om gezien worden. Twee lampen zie je beter dan 1 lamp is mijn redenatie. Voor de rest is het voor wat het waard is. Hoe vaak gebruik je achter de mistlampen?

Canon-Eye

Forumguru
Twee lampen zie je beter dan 1 lamp is mijn redenatie
Klopt niet, hoor.
Als beide lampen dezelfde sterkte hebben en op enige afstand van elkaar in identieke armaturen zitten, zie je ze bij dezelfde mistdichtheid niet op grotere afstand dan één ervan afzonderlijk.
En zoals hiervoor al geschreven: het wordt er onduidelijker van, al was het maar omdat een achterligger op het moment dat hij die twee gelijke pitten opmerkt, onwillekeurig heel even kan denken dat het remlichten betreft - nèt lang genoeg om zelf ook even op de rem te gaan, wat dan weer vergelijkbare consequenties kan hebben voor degene die daar weer achter rijdt, etc.

Zie je één rode pit voor je opdoemen, dan is de kans dat het gewoon een rijdende voorligger betreft een stuk groter dan dat het een afremmende voorligger is met een kapot remlicht. Dit voorkomt onnodige schrikreacties en dát komt een gelijkmatige verkeersstroom ten goede...
Kortom: gewoon niet doen.

Skoda-MAN

Forumguru
Ik ben altijd blij als mijn achterliggende auto op tijd remt en lekker afstand houdt vanwege die vervelende lampen die je pas mag gebruiken van minder dan 50 meter zicht.

Canon-Eye

Forumguru
Ik ook - maar ik hou staande dat één daarvan voldoende is.
Twee ervan stichten verwarring en zijn daarom potentieel gevaarlijk(er dan 1). Zou wat mij betreft gerust verboden mogen worden.

Spoetnik

Forumguru
Mensen, Ik vind 2 mistlampen duidelijker, het is toegestaan en ik heb ze nu. Heb alleen maar even willen aangeven wat er aangepast is aan mijn wagen komt er een hele discussie over mistlichten die je vrijwel nooit gebruikt achteraan. :shocked:

Laten we de rest van die discussie lekker in een mistlampen topicje gaan houden.

Bovenaan Onderaan