Raam van Portier wil niet sluiten

EdK

Forumguru

Misschien dat je in dit topic nog wat info kunt vinden !
 

Tees

Donateur
Als ik dit zo zie moet een beetje handige monteur dit zo voor max 100 euro doorsolderen. Een nieuwe kabelboom bij de dealer...zou wel eens véél duurder kunnen zijn...
 

Maggy

Forumguru
@Maggy Zo te zien maar weinig draden waar niet minstens de isolatie van is
Klopt, er liggen er ook al een aantal gewoon doormidden, gelukkig doen de meest belangrijke het nog wel; raam en cv, op de curtain airbags geeft ie geen foutmelding, maar de acceleratiemeter zit wel op deze boom aangesloten, de meter zit in de deur. ( wel zo prettig als die werkt in hef geval dat)
 

Cordoba

Forumguru
Als je dit bij een dealer laat doen, zou je garantie kunnen claimen omdat dit een productiefout én een verborgen gebrek is (en dus niet gebonden aan de normale garantietermijn). Ze zullen het wel niet voor niets doen, maar mogelijk dat je met coulance toch een stuk goedkoper uit komt.
 

SuperBeeb

Forumguru
Als je dit bij een dealer laat doen, zou je garantie kunnen claimen omdat dit een productiefout én een verborgen gebrek is (en dus niet gebonden aan de normale garantietermijn). Ze zullen het wel niet voor niets doen, maar mogelijk dat je met coulance toch een stuk goedkoper uit komt.
Zat ik ook re denken. Weet niet hoe oud de auto is, maar dit zou bij normaal gebruik toch niet mogen gebeuren :pieker:
Hoe staat t met de auto van TS?
 

Maggy

Forumguru
Bij officieele skoda dealer ?
Mag het hopen voor je, zou minimaal het dubbele verwachten.
Ik wil alleen het deel hebben, de dealer gaat niks voor me doen.
En garantie of coulance @Cordoba …. Neuh, yeti is 11 jaar oud, gaat em niet worden, zeker bij de eikels van pon niet.
 
Deurpaneel heb ik compleet verwijderd, weet er iemand op welke draden van het elektrische raam ik 12 V kan zetten om het raam weer te sluiten?
De auto staat nog steeds op straat met het raam open.

20220904_110028[1].jpg
 
Zou het misschien een massa probleem zijn in het linker portier? Omdat alle functies het niet meer doen in het portier zoals:
centrale deur vergrendeling, buitenspiegels stellen en knipperlicht van linker spiegel,
 

Tees

Donateur
Ik heb even voor je in het stroomloopschema in ELSAwin gekeken, maar helaas: er lopen 5 draden van het regelapparaat naar de motor, maar er wordt niet bij vermeld welke welke is... Enige wat je bij VAG altijd weet is dat de bruin-gekleurde (evt met een andere kleur erbij) de massa is.
 
Ik heb het zijpaneel van het linker portier verwijderd en kan nu verder zoeken.
Ik kan nu ook bij de bedrading van het elektrisch raam.
kan iemand mij vertellen welke draadjes ik moet hebben om 12v op het raam te zetten om het raam te sluiten?
Is toch iets prettiger om op straat te staan met dichte ramen.
Keuze uit 4 draden:
groen/blauw
bruin/geel
rood/geel
Rood

Als het raam dicht is kan ik morgen opzoek naar een draadboom linker portier.
 

Cordoba

Forumguru
Een volledige bruine draad is de massa, draden die tweekleurig zijn (waarvan 1 bruin) kan van alles zijn, bijvoorbeeld speakerdraden. Je zou bij de schakelaar kunnen kijken daar moet je dus 2 draden van hebben, (bij omlaag worden de aansluiting omgepoold dus staat de 12 V op de andere kant, andere optie is om 12 V (massa en 12V direct op de motor te zetten en even uitproberen welke kant de 12 V moet om te sluiten. Ik zou wel even een draadzekering er tussen doen.
 

EdK

Forumguru
Anders lees je @Tees zijn antwoord nog even !!
Maw blijft een gok waar je je BC ook mee kunt opblazen !!
Kunt ook de metalen motor er af schroeven , zie daar op je foto volgens schroeven zitten
En na verwijderen van motor dan zo je er een inbussleutel of schroevendraaier in kunnen steken en door te draaien het raam dicht kunnen doen !!
 
Vanmiddag geen tijd gehad om er verder mee te gaan
Naar Formule 1 gekeken.
Morgen als het goed is mijn raam dichtmaken.
Gelukkig zijn de weersvoorstellingen goed.
 
Bovenaan Onderaan