Puntjes Elroq

heb contact gehad met pechhulp. Waarschijnlijk is er iets verkeerd aangesloten. Ze sturen de wegenwacht om te kijken wat die kunnen doen.

hemi24

Forumguru
Zal waarschijnlijk ook led verlichting zijn, dus in hoeverre je daar iets fout kunt aansluiten…

Zal eerder een kabel zijn die in de knel zit of een stukje programmering, wat dan het probleem geeft.

Ben benieuwd of de Wegenwacht iets heeft kunnen betekenen…

Zal waarschijnlijk ook led verlichting zijn, dus in hoeverre je daar iets fout kunt aansluiten…

Zal eerder een kabel zijn die in de knel zit of een stukje programmering, wat dan het probleem geeft.

Ben benieuwd of de Wegenwacht iets heeft kunnen betekenen…
goedemorgen, wegenwacht heeft gisteren niets kunnen vinden. Het is niet het echte remlicht, maar het "gewone achterlicht" wat op de plek van het remlicht zit. Bij remmen gaat deze feller branden.
Wegenwacht heeft geen foutcodes kunnen vinden.
Heeft alles losgekoppeld van de batterij, en daarna was het lampje weer gezellig terug.
Om kwart over 12 ging hij dus, helaas zonder het probleem op te lossen, weer weg.

Ga vandaag even een afspraak maken bij de garage, en hopen dat ik dinsdag (kan zelf niet eerder( terecht kan.

LeCoq71

Actief lid
Gister bij de dealer langs geweest.
En wat puntjes aangegeven.

Prio 1 Meldingen
Lane assist niet beschikbaar
Front assist niet beschikbaar
Noodstop niet beschikbaar

Prio 2 Meldingen
Voertuig sluit niet altijd af bij weglopen
Achterklep opent en sluit vanzelf als het voertuig niet op slot staat.

Gevoel
Mijn vorige Kia ging in de noodstop als ik te laat remde.
De Elroq nu een keer gehad dat ik nog net op tijd stilstond.
De Elroq luid signaal gaf en een rode balk in de headup display maar niet ging remmen.
Dealer gaf aan dat hij echt wel zou remmen maar idd later als de Kia.
Heeft iemand hier ook al ervaring mee.
Hi Jannes,

Prio 1 meldingen herken ik ook wel. Allemaal Assist gerelateerd.

Heb nu inmiddels 2 keer gehad dat ik een luid signaal had in combinatie met een rode balk in de headup display maar idd niet remmen.
Dit geeft mij geen veilig gevoel. Heb overigens paar weken geleden een klein tikje aan de voorkant gehad omdat iemand bij kruispunt toch op de rem ging hangen. Elroq heeft toen echter niet ingegrepen. Gelukkig heeft alleen de kentekenplaathouder een lichte beschadiging opgelopen.

Vandaag bij de dealer langs geweest om diagnose te laten uitvoeren. Zij konden helaas geen bijzonderheden vinden. Kreeg alleen mee dat de sensoren enorm gevoelig zijn. Het zou zo maar kunnen zijn dat er met een paar maanden een update komt. Ik hoop dat Skoda dit soort meldingen van klanten serieus neemt en met een oplossing komt.

bluskabouter

Forumguru
Ik herken zeker de genoemde klachten, ook het niet remmen bij een rode balk melding herken ik.
De storingen van alle assist systemen komen bij mij alleen voor op een bepaalde plek / kruising bij een snelweg.
Hier zie ik ook verstoringen op de navigatie van google die dan op mijn scherm staat.

Note:
boven de weg lopen veel hoogspanningskabels, wellicht verstoren die de signalen uit de Cloud.
op advies van de dealer een filmpje (laten) maken tijdens het rijden van de storingen, die heeft de filmpjes doorgestuurd naar PON.
Nog geen reactie terug van de dealer.

JJ te G

Donateur
Valse meldingen bij de Enyaq heb ik niet, dit had ik wel met de Passat bij Dordrecht (A16 richting N3) bij de stoplichten remde de auto zonder aanleiding op de lussen in het asfalt. Kennelijk zijn sensoren soms te gevoelig of is een stoorsignaal te groot en is een valse melding mogelijk.

Bovenaan Onderaan