Puntjes Elroq

Jannes

Actief lid
Gister bij de dealer langs geweest.
En wat puntjes aangegeven.

Prio 1 Meldingen
Lane assist niet beschikbaar
Front assist niet beschikbaar
Noodstop niet beschikbaar

Prio 2 Meldingen
Voertuig sluit niet altijd af bij weglopen
Achterklep opent en sluit vanzelf als het voertuig niet op slot staat.

Gevoel
Mijn vorige Kia ging in de noodstop als ik te laat remde.
De Elroq nu een keer gehad dat ik nog net op tijd stilstond.
De Elroq luid signaal gaf en een rode balk in de headup display maar niet ging remmen.
Dealer gaf aan dat hij echt wel zou remmen maar idd later als de Kia.
Heeft iemand hier ook al ervaring mee.

Mick

Actief lid
Géén ervaringen, maar waarom niet gewoon even de deurhendel aanraken om af te sluiten, i.p.v weglopen in de hoop dat hij op slot gaat. Ik zou zeker willen weten dat hij op slot zou zijn. Waarom zo blind varen op de hulpsystemen? Ik snap dat ze er niet voor niks zijn, maar het mag niet ten kosten gaan van je eigen alertheid lijkt me. Dat hij net op tijd stilstond moet je niet alleen verwijten aan je hulpsystemen lijkt me. Dat de kofferbak vanzelf open gaat lijkt me echter wel een probleem/irritatie. Veel plezier in ieder geval met de Elroq.

Pindasaus

Forumguru
Het klopt dat je eerst een waarschuwing krijgt en dat de auto daarna pas zelf remt, als je er niet op reageert. Hij remt zo laat, om te voorkomen dat de bestuurder erop vertrouwt. Dat is dus gelukt. ;)

Laatst bewerkt:

Vlakko

Lid
Gister bij de dealer langs geweest.
En wat puntjes aangegeven.

Prio 1 Meldingen
Lane assist niet beschikbaar
Front assist niet beschikbaar
Noodstop niet beschikbaar

Prio 2 Meldingen
Voertuig sluit niet altijd af bij weglopen
Achterklep opent en sluit vanzelf als het voertuig niet op slot staat.

Gevoel
Mijn vorige Kia ging in de noodstop als ik te laat remde.
De Elroq nu een keer gehad dat ik nog net op tijd stilstond.
De Elroq luid signaal gaf en een rode balk in de headup display maar niet ging remmen.
Dealer gaf aan dat hij echt wel zou remmen maar idd later als de Kia.
Heeft iemand hier ook al ervaring mee.
T.a.v. Lane Assist: Dit is alleen actief wanneer Travel Assist is ingeschakeld, dus niet bij ACC.

T.a.v. Front Assist: Dit kent een aantal beperkingen, zie de handleiding.

T.a.v. Noodstop: Ik moet aannemen dat dit werkt, ik ga dit niet bewust testen.

T.a.v. het afsluiten van het voertuig bij het weglopen: Dit heb ik ook enkele keren gemerkt. Dat was dan wel nadat ik wat had lopen 'experimenteren' (een ander zou dat 'klooien' hebben genoemd) met de instellingen en met de sleutel. Bij 'normaal' gebruik werkt dit bij mij zoals verwacht. Ik let overigens nog wel steeds even op of ik wel de klik hoor van het op slot gaan, dat zou dan hoorbaar moeten zijn als je een meter of 3-4 van de auto bent verwijderd (met de sleutel natuurlijk ...).

T.a.v. openen/sluiten van de achterklep: Bedoel je dat deze echt open en dicht gaat, of van het slot en weer op slot? Bij mijn Elroq heb ik dit in ieder geval (nog) niet gemerkt.

Nog geen enkel probleemgeval gehad in een maand tijd, ik ga sowieso niet uit van hulpsystemen en zorg altijd zelf voor de juiste ingrepen.

Vandaag mijn Elroq opgehaald. Tijdens het naar huis rijden zag mijn man dat mijn achterremlicht blijft branden. Ook nu hij thuis volledig uit staat, blijft het achterlicht branden. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet hoe ik dit kan oplossen?

hemi24

Forumguru
Omschrijf het probleem eens goed want ik lees twee dingen:

1 Remlichten die blijven branden, wat logisch is als je stilstaat (met AutoHold)…
2 Achterlichten die blijven branden als de wagen geparkeerd staat; coming home functie, of heb je de auto nog op contact staan?

Bij een net opgehaalde nieuwe wagen zou niet direct naar de zekeringen grijpen…

Omschrijf het probleem eens goed want ik lees twee dingen:

1 Remlichten die blijven branden, wat logisch is als je stilstaat…
2 Achterlichten die blijven branden als de wagen geparkeerd staat; coming home functie, of heb je de auto nog op contact staan?
Contact is volledig uit, en auto staat op slot. Het is alleen rechtsachter die blijft branden, en die gaat ook gewoon niet uit.

JJ te G

Donateur
Merkwaardige storing. Voordat ik een zekering zou trekken, zou ik eerst de auto resetten door middel van de aan/uit-knop van het infotainmentsysteem.

hemi24

Forumguru
Zou je wel verwachten, maar je weet het niet of iemand dit daadwerkelijk opvalt...

Mooie aanleiding om even op het sleuteltje te drukken naast de sos-knop, lijkt mij.

Bovenaan Onderaan