Pulsar, onderschatte Japanner.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse_s93

Donateur
Leuk stuk geschreven @JeSko.

De Pulsar is een keer in de familie geweest voor een paar maanden. Ik ben er geen fan van geworden. Hij is wel echt heel ruim op de achterbank. Dat verbaasde mij echt. Verder is het design van binnen en buiten een beetje.. mweh.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben sowieso niet zo'n fan van Japanse ontwerpen: binnen 5 jaar oogt het bijna per definitie heel gedateerd. Het interieur van de Pulsar van de grootmoeder van JeSko valt mij vooral op doordat elke 10 cm er een ander patroon of materiaal is gebruikt, waardoor het erg druk oogt, en weinig visie uitstraalt, eigen een beetje alsof er 10 ontwerpers elk een klein stukje van het interieur hebben mogen ontwerpen. Het andere interieur dat @JeSko laat zien oogt veel rustiger/homogener met een paar accenten, om het toch wat sjeu te geven, dat straalt echt veel meer klasse uit.
 

hemi24

Forumguru
@JeSko : Europese Pulsars werden in Spanje gebouwd; overige versies in China en Rusland.

Al met al weinig Japans aan deze auto..!
 

JeSko

Forumguru
Gaat dat niet op voor zowat elke auto? Design en ontwerp is Japans, en gezien de betrouwbaarheid de degelijkheid ook.
 

Cordoba

Forumguru
Een degelijk ontwerp is wel de basis om een betrouwbare auto te kunnen bouwen, maar geen garantie voor een betrouwbare auto. Eigenlijk is de zwakste schakel bepalend, een mooi voorbeeld is Opel zo'n 20-25 jaar terug: tot dan toe bouwden ze redelijk betrouwbare auto's, en de ontwerpen waren nog steeds goed, tot er een nieuw kopstuk kwam dat alle inkoopdelen onder de loep nam, en veel goede inkoopdelen voor een paar cent minder ergens anders in iets aangepaste vorm liet fabriceren. Gevolg was dat de auto's veel storingen en problemen kregen omdat die goedkopere onderdelen veel problemen veroorzaakten. Tegen de tijd dat de problemen met die goedkope onderdelen overduidelijk naar boven kwamen was de schuldige gevlogen en aangenomen bij het Vagconcern voor een vergelijkbare functie.......

Even terug naar de basis: als je een goed degelijk ontwerp hebt, maar personeel in de productie dat niet deskundig of niet gemotiveerd is, kun je er op wachten dat er veel auto's met problemen bij de dealers terugkomen. Ook in de huidige productiemethodes met veel robots, blijft dat: als een robot niet goed afgeregeld wordt, zul je dus een hele serie auto's krijgen die niet netjes geproduceerd zijn. Dus niet alleen het ontwerp is van belang, maar waar de auto geproduceerd wordt (met welke techniek en welk personeel) is ook van belang, en zelfs het management kan veel invloed hebben op de geleverde kwaliteit.
 

sitechris

Donateur
Kijk naar Volkswagen en Audi. Daar zie je zichtbare bezuinigingen in interieurkwaliteit en afwerking bij de nieuwste modellen. Dat betekent dat er vast ook op de niet-zichtbare plekken bezuinigd wordt. Maar waar? Dat weten we over een paar jaar als de pechstatistieken binnendruppelen.
 
Ik merk niets op van een Japanse design of ontwerp. Ik snap dat het basismodel in 2014 werd gelanceerd als een Europese alternatief onder de naam Tiida. Ik vind N14 modellen bestemd voor Zuid Afrika veel beter.
 

JeSko

Forumguru
Zowel het front als de achterlichten en achterbumper vind ik zeer Japans ogen hoor, scherp gelijnd met iets te ver doorlopende lijnen aan de lichten schreeuwt gewoon Japan.
 

Desperado

Forumguru
Juist ja.
Ik vind die Pulsar best wel leuk.
Sowieso ben ik wel gecharmeerd van Japanse auto's. De Mazda 6 die ik had reed magnifiek, daar kunnen ze bij VAG nog wel wat van leren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan