Pulsar, onderschatte Japanner.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
2014 was het toen mijn grootvader zaliger zijn 10 jaar oude Almera ( storingsvrije auto ) inruilde voor een nagelnieuwe Nissan Pulsar. Overstap van groot naar wat compacter, van Diesel naar Benzine, van gedateerd naar modern. De auto betrof een showroommodel, met o.a. Kessy, achteruitrijcamera, adaptive cruise control, lm velgen, gehuld in de mooie kleur brons, meer had onze Va niet nodig.

Leuke kont die anders is dan de doorsnee auto, en het front matched wonderwel met de achterkant.
20200912_133140_copy_1209x1612.jpg 20200912_133121_copy_1209x906.jpg

De auto heeft een, in zijn segment, vorstelijke achterbank en dito koffer van 385 Liter. Het infotainment systeem is duidelijk en eenvoudig in bediening, maar intussen ( logisch ook ) gedateerd. Het interieur in zijn geheel is sober en fantasieloos, maar kent wel een degelijke bouwkwaliteit, met vooraan mooie materialen die over het dashboard lopen, en soft touch op de deurpanelen vooraan, achteraan is het allemaal wat harder maar ik heb mij laten wijsmaken dat dat in dit segment normaal is. Stereo is afdoende, wel wat minder dan in mijn Superb, maar ook niet slecht, daarbij moet ook gezegd worden dat ik het geluid in mijn auto gepersonaliseerd heb en wat met de klank aan het spelen ben geweest, dat doe ik uiteraard niet in andermans auto.

Mooi afgewerkt dashboard, soft touch deurpanelen vooraan, sober maar degelijk interieur.

20200912_140819_copy_1612x2149.jpg 20200912_140830_copy_1612x1209.jpg 20200912_140809_copy_1612x2149.jpg
Veel ruimte achteraan
20200912_140758_copy_1612x2149.jpg
Wederom eenvoudig, maar duidelijke tellers met een mooi helder midden scherm, vergelijkbaar met MaxiDot.

20200912_133746_copy_1843x1382.jpg 20200912_133750_copy_1843x1382.jpg

Ruime koffer van 385 liter.

s9wyeelb1sne.jpg


Dit was mijn grootvader zijn eerste Benzine sinds zijn legerdienst, een 1.2, jawel, 3 pitter, benzine met 115 pk, wat zeker voor deze auto meer dan voldoende is. Oma haalt er nu regelmatig 70 km/u in na circa 7 seconden, en als ze nog eens 100 rijd doet ie dat in 10 seconden plat, al heb ik er uiteraard nog niet met meetapparatuur naast gezeten ;) opvallend is de zeer stille motor, in mijn tripje onlangs richting keuring moest ik regelmatig de toerenteller controleren om te zien of de motor nog wel draaide, er komt amper geluid binnen in het interieur, zowel de stille motor als de rijwind blijven enorm goed buitengesloten onder de 120 km/uur, wat maakt dat dit een heel kalmerende auto is om in te rijden. De koppeling is boterzacht en heel licht, het schakelen is onwennig maar dat komt wellicht doordat ik de heel sterke schakelbak in mijn Superb gewoon ben.

Het onderstel is zacht, haast op zijn Frans, daarom ook dat het goed vergelijkbaar is met mijn vorige 308, soepel en comfortabel afgeveerd, gewoon een prima onderstel voor dagdagelijks normaal gebruik.

Tot zover is de Pulsar, net als de Almera en de Bluebird ( wie kent die nog? ) storingsvrij gebleken, één keer een lege batterij, wat te wijten valt aan een bijna constant stadsgebruik, en dat was dat. De Kessy wilt nogal eens moeilijk doen, daardoor start de auto ook moeilijk, al valt dat te overbruggen door de sleutel tegen het stuurhuis te drukken. Preventief vervang ik de batterijen nu jaarlijks, zodat mijn grootmoeder niet voor onaangename verassingen komt te staan.

Als ik eens met de Pulsar mag rijden is dat telkens plezierig, comfortabel en eens een leuke variatie op mijn logge Sup, jammer genoeg kreeg de Pulsar geen voet aan de grond in Europa, en heeft Nissan besloten haar hatchback te annuleren.
Het verbaasd mij dat deze steengoede auto niet meer succes had, want hij is oerdegelijk, up to date, ruim en bovendien, anders dan de massa.


Tot zover mijn amateuristisch geschreven review van deze Nissan Pulsar, een onderschatte Japanner.

20200912_133128_copy_1209x1612.jpg
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Pulsar¿ Het is een JAG!

Ik heb hier ook nog naar gekeken. Zeker een ruime auto, design kan er mee door alleen het stuur vindt ik echt lelijk.

Trouwens....de meeste auto's van mensen die niets met het criminele circuit te maken hebben zijn kogelvrij hoor. Zelfs mijn vest (moet ik vanavond weer aan, optreden met de band) en onze ramen zijn kogelvrij.
 

JeSko

Forumguru
Bedankt @VAG-man , alles kan beter natuurlijk maar tof dat je het kon vermaken, plezierig om lezen zo :cheers:

@Okki

Haha heb het aangepast, in het Engels komt het toch wat logischer over ;)

Het stuur is vis nog vlees inderdaad, maar dat komt bij veel merken terug, kan me er verder niet druk over maken op zo'n goede auto. :)
 

VAG-man

Forumguru
c93f8d9fe2c1d664-medium.jpg


Ik vind de Pulsar ook niet veel hebben, maar een storingsvrije auto is altijd fijn.

Ik vond de Cube altijd wel wat hebben. Misschien mooi van lelijkheid? Ik hou in ieder geval niet van 13 in een dozijn auto.
 

JeSko

Forumguru
Die vind ik zeker wat hebben @VAG-man , mijn kameraad met zijn uitgebouwde Honda Civic zei me eens dat zulke auto's in Japan heel populair zijn, en er eentje naar hier halen kan ook heel duur zijn. Geinige dingen!
 

JeSko

Forumguru
Klopt de Cube werd ook in België geleverd, ik dacht aan een Honda, haalde die Honda door elkaar met de Cube :D
 
Ik ben niet zo een liefhebber van Nissan auto's. Er was altijd een probleem geweest met de transmissie. Die werden goedkoop door een bedrijf gemaakt, waardoor ze niet zo lang volhielden. Wat is de betrouwbaarheidsscore van de Pulsar?
 

JeSko

Forumguru
@VanderveenJoris

Geen problemen gehad met mijn grootouders hun Bluebird (15 jaar in bezit gehad), Almera ( 10 jaar ) en nu Pulsar, en mijn grootmoeder laat de versnellingsbak regelmatig echt afzien hoor ;)

Op Autozine en autowereld en dergelijke scoort de Pulsar heel goed, consumenten zijn er tevreden van, maar er zijn er maar weinig van verkocht dus heel breed kan je dat niet bekijken.
 

sitechris

Donateur
Ik moet even moeite doen om iets positiefs over de Pulsar te zeggen. Ik vind dit echt een hele saaie auto. Belegen. Doet me een beetje denken aan de Nissan Almera en dat is ook niet een auto die hem tegen het ritsje doet tikken. Voor interieur geldt hetzelfde. Dat is anno 2020 wel heel erg budget. Als je toch een hatchback wil, pak dan gewoon de Mazda 3, Ford Focus of SEAT Leon. Those are my 2 cents.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb 6 maanden met zo een Cube gereden toen ik Nissan verkoper was. Aan de straatstenen niet kwijt te krijgen. In Japan echter wel een hit.
Buiten de looks was het eigenlijk wel een goede wagen. Super comfortabel, enorm ruimtegevoel, reed wel niet slecht.
 

JeSko

Forumguru
@sitechris

Klopt wel van het interieur, maar in de verdediging van de Pulsar ,hij heeft geen 2020 update gekregen, daar hij uit geproduceerd is en niet meer verkocht zal worden. En tegen de rits tikt ie er niet van, maar dat geld voor heel veel auto's, dat is ook erg vaak niet wat mensen zoeken, ze zoeken vaak een handige liefst nieuwere auto die voorzien is van navi en dergelijke en that's it. Jij bekijkt een doodgewone Pulsar, die voor mijn grootouders een ideale auto is, met je liefhebbers oog, als geboren rijder en grensverlegger, dan valt ie hard tegen inderdaad :D
 

Desperado

Forumguru
Die van mij tikt nooit tegen de rits, ik draag altijd een boxer :D
En smaken verschillen en niet iedereen heeft zulke hoge eisen. ;)
 

hemi24

Forumguru
Nou ja, onderschatte Japanner..?

Eerder een afhaalchinees met een vleugje Spaanse peper en een scheutje wodka!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan