JeSko
Forumguru
2014 was het toen mijn grootvader zaliger zijn 10 jaar oude Almera ( storingsvrije auto ) inruilde voor een nagelnieuwe Nissan Pulsar. Overstap van groot naar wat compacter, van Diesel naar Benzine, van gedateerd naar modern. De auto betrof een showroommodel, met o.a. Kessy, achteruitrijcamera, adaptive cruise control, lm velgen, gehuld in de mooie kleur brons, meer had onze Va niet nodig.
Leuke kont die anders is dan de doorsnee auto, en het front matched wonderwel met de achterkant.
De auto heeft een, in zijn segment, vorstelijke achterbank en dito koffer van 385 Liter. Het infotainment systeem is duidelijk en eenvoudig in bediening, maar intussen ( logisch ook ) gedateerd. Het interieur in zijn geheel is sober en fantasieloos, maar kent wel een degelijke bouwkwaliteit, met vooraan mooie materialen die over het dashboard lopen, en soft touch op de deurpanelen vooraan, achteraan is het allemaal wat harder maar ik heb mij laten wijsmaken dat dat in dit segment normaal is. Stereo is afdoende, wel wat minder dan in mijn Superb, maar ook niet slecht, daarbij moet ook gezegd worden dat ik het geluid in mijn auto gepersonaliseerd heb en wat met de klank aan het spelen ben geweest, dat doe ik uiteraard niet in andermans auto.
Mooi afgewerkt dashboard, soft touch deurpanelen vooraan, sober maar degelijk interieur.
Veel ruimte achteraan
Wederom eenvoudig, maar duidelijke tellers met een mooi helder midden scherm, vergelijkbaar met MaxiDot.
Ruime koffer van 385 liter.
Dit was mijn grootvader zijn eerste Benzine sinds zijn legerdienst, een 1.2, jawel, 3 pitter, benzine met 115 pk, wat zeker voor deze auto meer dan voldoende is. Oma haalt er nu regelmatig 70 km/u in na circa 7 seconden, en als ze nog eens 100 rijd doet ie dat in 10 seconden plat, al heb ik er uiteraard nog niet met meetapparatuur naast gezeten opvallend is de zeer stille motor, in mijn tripje onlangs richting keuring moest ik regelmatig de toerenteller controleren om te zien of de motor nog wel draaide, er komt amper geluid binnen in het interieur, zowel de stille motor als de rijwind blijven enorm goed buitengesloten onder de 120 km/uur, wat maakt dat dit een heel kalmerende auto is om in te rijden. De koppeling is boterzacht en heel licht, het schakelen is onwennig maar dat komt wellicht doordat ik de heel sterke schakelbak in mijn Superb gewoon ben.
Het onderstel is zacht, haast op zijn Frans, daarom ook dat het goed vergelijkbaar is met mijn vorige 308, soepel en comfortabel afgeveerd, gewoon een prima onderstel voor dagdagelijks normaal gebruik.
Tot zover is de Pulsar, net als de Almera en de Bluebird ( wie kent die nog? ) storingsvrij gebleken, één keer een lege batterij, wat te wijten valt aan een bijna constant stadsgebruik, en dat was dat. De Kessy wilt nogal eens moeilijk doen, daardoor start de auto ook moeilijk, al valt dat te overbruggen door de sleutel tegen het stuurhuis te drukken. Preventief vervang ik de batterijen nu jaarlijks, zodat mijn grootmoeder niet voor onaangename verassingen komt te staan.
Als ik eens met de Pulsar mag rijden is dat telkens plezierig, comfortabel en eens een leuke variatie op mijn logge Sup, jammer genoeg kreeg de Pulsar geen voet aan de grond in Europa, en heeft Nissan besloten haar hatchback te annuleren.
Het verbaasd mij dat deze steengoede auto niet meer succes had, want hij is oerdegelijk, up to date, ruim en bovendien, anders dan de massa.
Tot zover mijn amateuristisch geschreven review van deze Nissan Pulsar, een onderschatte Japanner.
Leuke kont die anders is dan de doorsnee auto, en het front matched wonderwel met de achterkant.
De auto heeft een, in zijn segment, vorstelijke achterbank en dito koffer van 385 Liter. Het infotainment systeem is duidelijk en eenvoudig in bediening, maar intussen ( logisch ook ) gedateerd. Het interieur in zijn geheel is sober en fantasieloos, maar kent wel een degelijke bouwkwaliteit, met vooraan mooie materialen die over het dashboard lopen, en soft touch op de deurpanelen vooraan, achteraan is het allemaal wat harder maar ik heb mij laten wijsmaken dat dat in dit segment normaal is. Stereo is afdoende, wel wat minder dan in mijn Superb, maar ook niet slecht, daarbij moet ook gezegd worden dat ik het geluid in mijn auto gepersonaliseerd heb en wat met de klank aan het spelen ben geweest, dat doe ik uiteraard niet in andermans auto.
Mooi afgewerkt dashboard, soft touch deurpanelen vooraan, sober maar degelijk interieur.
Veel ruimte achteraan
Wederom eenvoudig, maar duidelijke tellers met een mooi helder midden scherm, vergelijkbaar met MaxiDot.
Ruime koffer van 385 liter.
Dit was mijn grootvader zijn eerste Benzine sinds zijn legerdienst, een 1.2, jawel, 3 pitter, benzine met 115 pk, wat zeker voor deze auto meer dan voldoende is. Oma haalt er nu regelmatig 70 km/u in na circa 7 seconden, en als ze nog eens 100 rijd doet ie dat in 10 seconden plat, al heb ik er uiteraard nog niet met meetapparatuur naast gezeten opvallend is de zeer stille motor, in mijn tripje onlangs richting keuring moest ik regelmatig de toerenteller controleren om te zien of de motor nog wel draaide, er komt amper geluid binnen in het interieur, zowel de stille motor als de rijwind blijven enorm goed buitengesloten onder de 120 km/uur, wat maakt dat dit een heel kalmerende auto is om in te rijden. De koppeling is boterzacht en heel licht, het schakelen is onwennig maar dat komt wellicht doordat ik de heel sterke schakelbak in mijn Superb gewoon ben.
Het onderstel is zacht, haast op zijn Frans, daarom ook dat het goed vergelijkbaar is met mijn vorige 308, soepel en comfortabel afgeveerd, gewoon een prima onderstel voor dagdagelijks normaal gebruik.
Tot zover is de Pulsar, net als de Almera en de Bluebird ( wie kent die nog? ) storingsvrij gebleken, één keer een lege batterij, wat te wijten valt aan een bijna constant stadsgebruik, en dat was dat. De Kessy wilt nogal eens moeilijk doen, daardoor start de auto ook moeilijk, al valt dat te overbruggen door de sleutel tegen het stuurhuis te drukken. Preventief vervang ik de batterijen nu jaarlijks, zodat mijn grootmoeder niet voor onaangename verassingen komt te staan.
Als ik eens met de Pulsar mag rijden is dat telkens plezierig, comfortabel en eens een leuke variatie op mijn logge Sup, jammer genoeg kreeg de Pulsar geen voet aan de grond in Europa, en heeft Nissan besloten haar hatchback te annuleren.
Het verbaasd mij dat deze steengoede auto niet meer succes had, want hij is oerdegelijk, up to date, ruim en bovendien, anders dan de massa.
Tot zover mijn amateuristisch geschreven review van deze Nissan Pulsar, een onderschatte Japanner.
Laatst bewerkt: