Pulloff drying towel

Canon-Eye

Forumguru
Als je randjes en hoekjes echt vlug droog wil hebben, neem dan gewoon een haardroger. Veeeel minder lawaai dan een bladblazer en door de warme lucht ook nog veel sneller...
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar als je na het wassen gaat poetsen kun je wel last hebben van in hoekjes achtergebleven druppeltjes die ineens tevoorschijn komen.
 

kwillems

Donateur
Als je de bladblazer wel in de tuin inzet en ook gebruikt om je auto droog te blazen moet je natuurlijk wel het nodige in het werk stellen om geen zand en andere ongerechtigdheden op je auto te blazen. Dus dan even de opvangzak demonteren, de binnenkant proberen te reinigen en eerst even 'ins Blaue hinein' blazen. Beter zou zijn om de bladblazer die je bij de auto gebruikt niet in de tuin te gebruiken, althans niet als 'tuinstofzuiger'.
 

EdK

Forumguru
Ik ga altijd ff lekker een stukje droogrijden...
Heerlijk ontspannend even genieten van de omgeving om je heen en de wagen is ook tot n detail droog....
 

kwillems

Donateur
neem dan gewoon een haardroger. Veel minder lawaai dan een bladblazer en door de warme lucht ook nog veel sneller...
Nee, juist geen warmte gebruiken, want dan droogt het op en krijg je dus restanten van het water op je lak. Het gaat er juist om om dat te voorkomen. Vandaar het wegblazen. Het moet eraf en niet opdrogen.
 

leon-cupra

Forumguru
Is zo een blower niet enkel handig als de lak onder handen genomen geweest is zodat het er sowieso “afglijdt”?
 

kwillems

Donateur
Ik heb hier een bladblazer die de lucht met 270 km per uur uitblaast. Ter vergelijking: bij windkracht 12 spreken we over een orkaan. Er is dan sprake van een snelheid van meer dan 117 km per uur.
Die bladblazer krijgt je auto wel droog schat ik :-)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja snap dat het met poetsen een probleem kan zijn die verborgen druppels. Herinner me zoiets wel uit een grijs verleden. Maar poetsen zie ik mezelf nog niet doen
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb hier een bladblazer die de lucht met 270 km per uur uitblaast. Ter vergelijking: bij windkracht 12 spreken we over een orkaan. Er is dan sprake van een snelheid van meer dan 117 km per uur. Die bladblazer krijgt je auto wel droog schat ik :-)
En voldoet die ook nog aan onderstaande omschrijving? ;)
Zelf ben ik trouwens van plan om dit jaar een bladblazer in te zetten. Die dingen kosten niet zoveel.
 

Erik_NL

Forumguru
een overbuurman is behept met een poetsneurose. Het lijkt wel arbeidstherapie.
Minstens één keer per week wordt zijn binnenslaper, vies of schoon, gewassen.
Een hogedrukreiniger is daarbij taboe.
Hij zweert bij oude katoenen luiers voor het afdrogen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb vreselijk de pest aan die akoestische milieuvervuilers. En ook stinkdingen indien op benzine.
Met dit exemplaar ben je bij VAG techniek of JD langs geweest, @kwillems ?
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko dat is zo een blower dat ik bedoelde. Vraag mij dan gewoon af hoe “gemakkelijk” het nog gaat wanneer de lak niet behandeld is. Met behandelde lak glijden de druppels er zo af maar onbehandeld …. Denk dat dat je er dan veel langer aan bezig bent om de wagen droog te krijgen dan met een goede droogdoek.
 

JeSko

Forumguru
Nope @leon-cupra , vaak genoeg gebruikt om niet behandelde lak droog te krijgen, je knalt het water ermee uit alle hoeken kieren en naden, en zo van de "vlakke" oppervlakken. Gebruikten we altijd vooraleer we een auto wrappte, kuisen, drogen met de BigBoi en wrappen.
 

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Telkens als je hem gebruikt hebt, hangt dus af van het frequente gebruik ervan, onze zeker elke maand één keer, en nooit wassen met wasverzachter en ook nooit in de droogtrommel stoppen.
 

eriktv

Forumguru
Ik doe dat als ik een goede lading MF-doeken heb verzameld, dus afhankelijk van de tijd die ik heb/neem voor detailen. Vaak na 5-10x gebruik.

Ik had 2 Monello Senza Acqua doeken (ja 2, want Superb :D) en heb naar aanleiding van dit topic een nieuwe doek besteld van Gyeon. Wat een verschil! Eén doek is ruim voldoende voor de hele auto. Misschien is hij beter, misschien waren de oude na een jaar of 8 wel een beetje te ver versleten.
 
Bovenaan Onderaan