Project achterbumper reflector

EdK

Forumguru
Als ik die dingen zie branden dan is me eerste gedachte, is het dan zo mistig ??
Je kunt het dan wel leuk vinden, en als projectje is het misschien ook leuk maar voor je achterliggers is dit echt niet leuk.
Hoop nooit achter je te hoeven rijden als die dingen aanstaan, maar dat merk je dan gauw genoeg want dan zet ik ook aan voorzijde alle lichten ff aan...

Maw het kan gerust functioneel zijn, maar pleur niet ledstrips erin met meeste licht.
Dus zoek naar ledstrips die net voldoende licht geven zodat het zichtbaar is , maar niet hinderlijk voor mede weggebruikers
 

Sjoerdb

Forumguru
Even een time out, op de foto heb ik de ledstrip OP de reflector geplakt. Dit om een idee te krijgen hoe het er uit kan zien.

Maar wie is zo simpel om de ledstrip OP de reflector te plakken? Mijn idee is om de ledstrip achter de reflector te verwerken, zo zijn ze uit het zicht en door het resterende gedeelte van de reflector zal het licht zeker nog gedempt worden.

@EdK, de uitnodiging staat hierbij open om achter me te komen rijden als het project af is.
PS: ik rij vaak niet harder dan 90 km/h op de teller op de snelweg, kans is dus zeer klein dat jij achter me blijft rijden en anders rem ik wel om extra extra licht op te zetten

@Rofffel, ivm mogelijke storing ga ik de ledstrip eerst op proef aansluiten op de plek waar ik het wil aftakken, zo sluit ik uit dat dit gebeurt. Ontstaat er storing dan ga ik kijken of dat opgelost kan worden.

Als je in het donker achter iemand rijdt, dan weerkaatst jouw verlichting in de reflector, straks gebeurt dat ook maar er zal ook een duidelijke streep licht te zien zullen zijn. Ik hoop dat deze vergelijkbaar is met de achter licht units die ik heb.
 
Laatst bewerkt:

Sjoerdb

Forumguru
Update,

Gisteren bezig geweest, lamp eruit, stekker eruit, multimeter erbij en zoeken maar. Draadje gauw gevonden, ander draadje er tijdelijk even bij geduwd en vastgeplakt, draadje naar binnen via de lampjes van de kofferbak. Ledstrip + aan de achterlampen gehangen, ledstrip - aan de massa geknoopt.

Testen, ja het werkt, rondje rijden, ook geen foutmeldingen van het systeem. Dit lijkt te kunnen binnen de mogelijkheden.

Nu, volgende stap, ga ik een test maken in 1 kapotte nieuw geleverde reflector, en dan zien om deze tijdelijk te wisselen met de orginele zonder led.
 

JeSko

Forumguru
Knap hoor! Eens wat anders, wel je nummerplaatverlichting ook LED maken nu hoor, dat steekt nl wat zwakjes af nu ;)
 

prosier

Forumguru
Over de reflector...Ik heb de donkere van superskoda. Maar ik krijg de originele niet uit de achterbumper.

Hoop toch niet dat de bumper eraf zou moeten?
 

Sjoerdb

Forumguru
Ga er eens onder liggen met een goede zaklamp, ik kon de clipjes zien. Misschien kun je die indrukken, ik ben nog niet zo ver. Op YouTube kun je een filmpje vinden dat ze hem er uit breken, met wat geweld zeg maar.
 

prosier

Forumguru
Klopt, had ik gezien. Wil m wel heel houden eigenlijk. Van onderen os alles dicht, kon zo snel er niet goed bij. Volgende keer nogmaals proberen.
 

Sjoerdb

Forumguru
Als je de nieuwe er naast hebt dan kun je zien waar gedrukt moet worden. Ik hoop ze ook heel te houden tijdens demontage.

Nu even tijd en zin vinden om test versie te maken. De Chinezen zo ver gekregen om hun nog een reflector gratis op te sturen, hij deed een belofte er nog een op te sturen. Dus dat heb ik hem met veel berichtjes maar aan gehouden, netjes bedankt voor het verzenden toen ik hem binnen kreeg. Ik heb nu 2 goede setjes liggen van verschillende kwaliteit, en 2 reflectors die defect zijn, goed voor testen.
 

prosier

Forumguru
Drukken?
Volgens mij zijn er 3x2 weerhaken. Aan de brede kant moet je met een plastic tool of schroevendraaien de reflector eruit trekken. Maar dan die weerhaken is t probleem.
 

Tees

Donateur
Is t zoveel werk om de achterbumper eraf te halen dan bij de O3? Heel andere generatie, maar bij m'n F1c was t helemaal niet zoveel werk, een stuk of 8 Torxschroefjes rondom en dan met een plastic tool de bumper stukje voor stukje loswippen. Ik heb t op een brug gedaan, die heb ik makkelijk tot m'n beschikking bij een club waar ik lid van ben, maar zonder kon t ook best.
 

Sjoerdb

Forumguru
Drukken vanaf binnenkant bumper, ik heb de haakjes gezien vanaf onderen. Je zal dan even samen mogen zijn voor dit klusje. Ik hoor graag van je hoe het gegaan is, dat leer ik weer van voor mijn project.
 

prosier

Forumguru
Bij een combi of sedan? Ik zag niet 123 wat bij mijn combi, zit een plaat onderop wat ik kon zien
 
Bovenaan Onderaan