Proefgereden; Audi S4 Avant 3.0tfsi

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Het is een prachtige auto @Luuk Thijssen, het is dat ik de door mij benodigde ruimte bij Audi niet kan betalen (ik zou dan bij een S8 uitkomen) want ik ben een groot fan van het merk met de 4 ringen.
Succes met zoeken naar een passende S4 :thumbsup:
sinds een aantal dagen in bezit van een a4 1.8 tfs 210 pk sport onderstel en nog een hoop andere opties. `de octavia 3 waar ik een hoopellende mee heb gehad en wat mijn auto echt niet was qua rij eigenschappen.
Ben er gisteren mee naar italie gereden waar ik nu ben maar wat een super auto echt top een wereld van verschil helaas ten opzichte van de O3. hij staat wel op conti sportcontact 5 valt ook niet tegen tot nu toe.

overigens de s8 van de vorige genaratie V10 lamborghini top auto wel dorstig heb er een tijdje ingereden en ook mee naar italie gweest overigens maar de RS6 dan sneller of de A8 4.2 tdi getuned
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
@sitechris......is ook helemaal niks mis mee., mooie auto.
Al hoop ik stiekem een exemplaar te vinden met dynamic drive control.
Maar wanneer ik er eentje uit 2010 zou importeren met bijvoorbeeld 80k op de klok ben ik denk ik zomaar 8 a 9k goedkoper uit, dat vind ik veel geld. En komt dan meer in de buurt bij het bedrag wat ik eigenlijk bij wil leggen.
Dus nog even afwachten waar de dealer waarmee ik dit traject (lees garantie) wil aangaan mee komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Spannend. Ik verheug me al op ons Autobahn duel als we allebei bij JD zijn geweest. Ik rond de 350 pk en 1300 kg. Jij rond de 430 pk en 1700 kg. Ik denk toch dat je dit wel gaat redden :). Maar ik zal er voor knokken ;)
 

LT83

Forumguru
Chris, ik ga wel voor een stage 2 denk ik......dat is zo'n 465pk dan.....maar de cupra is inderdaad wel 400kg lichter dus op de tussensprints krijg ik het dan zeker erg lastig. 0-100 zal wel voor de S4 worden lijkt mij.
Ik verheug mij er ook op gaan we doen, tegen de tijd dat jij de Leon hebt moet ik toch wel voorzien zijn ;)
Ben ook erg benieuwd naar de Leon Cupra!
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Natuurlijk zit hier het btw verschil in maar blijkbaar verkoopt een S4 moeilijk op de Nederlandse markt. Kijk daar zit ruimte. Ook zal een Autohaas kosten moeten maken om de export papieren in orde te maken dus ook daar onderhandelings ruimte.
 

LT83

Forumguru
Helemaal mee eens, maar misschien is dit ook zonder garantie?
En het is natuurlijk bekend dat veel dealers tegen het einde van het jaar de occasion voorraad niet al te groot willen laten worden.
Vooral bij de wat kleiner garages verwacht ik op een auto tussen de 30-40k zeker nog een leuke prijsdaling.
Maar goed, dit is natuurlijk ook pas de eerste die ik gezien heb. Meerdere opties bekijken is nooit verkeerd.
 

sitechris

Donateur
Ja, maar zeker op hogere snelheid (200 plus) gaat vermogen wat meer tellen. Maar ik ga met mijn 350 pk Cupra niets tekort komen op de Autobahn en binnenwegen ;)
 

Fean

Forumguru
Goede keuze jongen!

Ik heb ook in een 335i (xdrive) rond gereden, ik vond het gewoon tegenvallen. Veel mensen kijken mij zeer vreemd aan als ik dit zeg. 135i is overigens echt leuker.

Qua interieur loopt Audi echt 15 jaar voor, gigantisch verschil met de rest. Dat ga je ook merken als je in de toekomst weer voor een andere auto gaat...;)
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

dirkkroneman

Forumguru
Nou als ik nou wat minder takke herrie hoorde en wat meer van het onderwerp van het filmpje... Weet niet wat dat moet gaan kosten zo'n Skoda RS3, maar de voorbumper is schijnbaar niet inbegrepen :tongue:. Een spuuglelijk dashboard dan weer wel :deuk:
 

EfEr

Actief lid
Jammer dat de RS3 van het filmpje gelijk weer als zo'n patserbak overkomt, zou voor mij juist een reden zijn om 'm niet te kopen. Ik hou meer van onopvallend, liefst een wolf in schaapskleren. En inderdaad ..... met bumpers en motorkap vind ik de RS3 toch mooier en completer ogen, maar da's natuurlijk persoonlijk. :D
 
Bovenaan Onderaan