Problemen O3 Greenline

Topic in 'Octavia III' gestart door octaviaII, 04-01-2014.

  1. Remcon

    Remcon Lid

    Gisteren heb ik de klacht bij Skoda en de leasemaatschappij afgesloten. Ik heb na de laatste aanpassingen van voor en achterdempers en de kofferbak het gevoel dat mijn auto nu goed genoeg is. De bonk is helemaal weg, de druk bijna. Ik heb de dealer gevraagd om me op de hoogte te houden als er nog betere oplossingen vanuit Skoda komen, maar daar verwacht ik niet veel van.

    Kortom, als je af wilt van de bonk in je auto, andere dempers. Als je dan nog steeds druk ervaart; dempingsmateriaal in de kofferbak en een betere afstelling van de kofferbaksteunen.

    Voor mij is het goed zo. Nu nog een reservevoorraad van 5 ipv 10 liter en dan is-ie klaar ;)
     
    henriz en peterbaarlo vinden dit leuk.

  2. Remakil

    Remakil Forumguru

    Vreemd genoeg krijg ik alleen achter nieuwe schokbrekers. Voor ligt een serie met FK als letters en die zouden goed moeten zijn. Achter heb ik FE en die worden nu vervangen...
     
  3. Dirk-Jan

    Dirk-Jan Lid

    Heb wel ervaren (OIII GL combi) dat bij slechte wegen op lage snelheid idd een soort 'dreun' waarneembaar is. Zou niet onligisch klinken als dit veroorzaakt wordt doordat de enorme carrosserie als klankkast dient en een soort resonantiefrequentie heeft die overeenkomt met klinkers op lage snelheid. Want daar klinkt het gewoon naar. Op hogere snelheid niks op aan te merken. Ik erger mij er (nog) niet genoeg aan om naar de dealer te stappen, het valt in de categorie "waarneembaar maar (nog) niet irritant". Is een nieuwe lichting (twee weken in gebruik)
     
  4. Remakil

    Remakil Forumguru

    Het probleem van de veerbonk is dat de rebound van de veren te traag is. De inbound is er, maar retour duurt te lang. Dan staat de demper als het ware vast en is het net alsof je geen vering hebt en de auto kan wat gaan dribbelen..

    Dit is voornamelijk op slecht wegdek met korte felle oneffenheden...
     
  5. Timmo

    Timmo Nieuw lid

    Heb mezelf een O3 Combi , EBL besteld met 17" velgen en sportonderstel -15mm .
    De wagen zal gebouwd worden rond 12/2014. Ik hoop alvast dat ik géén last heb van dat gedreun. Is dit een kinderziekte uit 2013 of is het probleem bij de nieuwe wagens ook nog aanwezig?
     
  6. Remakil

    Remakil Forumguru

    In principe is het een 2013 kwaal...

    Gisteren zijn mijn achterste schokbrekers vervangen voor de EA serie. Dat is een hele verbetering! Geen mechanische klappen meer, geen gedribbel, beter zo...

    Het is natuurlijk een verlaagd onderstel met 18 inch velgen, dus het stoterige karakter blijft. Maar eindelijk verlost van de ellende, die oude dempers gaven... :)
     
  7. O3-Rider

    O3-Rider Actief lid

    Hier inmiddels ook ea er onder. Wat een verschil.
     
  8. Jstruijk

    Jstruijk Senior Member

    Geef aub even aan of het een Hatchback of Station betreft. Daar zit verschil in.
     
  9. O3-Rider

    O3-Rider Actief lid

    Hatchback
     
  10. Remcon

    Remcon Lid

    Voor mij ook HB
     
  11. Remakil

    Remakil Forumguru

    Hier ook de HB... ;)
     
  12. Jstruijk

    Jstruijk Senior Member

  13. Remcon

    Remcon Lid

    Deze steunen zitten ook op mijn HB. Was een van de experimenten van de dealer. Heeft het probleem niet verholpen want de druk is er nog steeds een beetje. Drukprobleem is bij mij na aanpassingen aan de kofferbak wel verminderd, maar deze steunen zijn dus niet de oplossing. Toch gewoon een gat in de bumper en iedereen een sieruitlaat zoals @peterbaarlo heeft? ;)
     
  14. peterbaarlo

    peterbaarlo Senior Member

    binnenkort 2 opgevulde gaten in de bumper :pardon:
     
  15. e-wal

    e-wal Lid

    Mijn GLBL Combi krijg ik einde van het jaar en ik ben benieuwd welke dempers eronder zitten en of er een extra gat in de bumper zit voor de ontluchting
     
  16. Remakil

    Remakil Forumguru

    Op nieuwe GL's zitten andere dempers dan de beschreven probleem serie... ;)
     
  17. Heb nu de auto een week of twee. Iedere ochtend bij een koude start moet ik de auto twee maal starten voordat deze aan slaat. Is niet normaal denk ik he....? Iemand dit ook?
     
  18. Joske

    Joske Forumguru

    @barrie spoorenberg

    dat is niet normaal neen..

    wat bedoel je juist met "tweemaal starten" ? Heb je kessy of contactsleutel? Beschrijf eens je routine bij het starten van de wagen.
     
  19. Corné de Kluijver

    Corné de Kluijver Forumguru Donateur

    gewoon de sleutel gedraaid houden / de startknop ingedrukt houden tot de motor loopt, dan lijkt me niet nodig om 2 start acties te moeten doen.
     
    Joske vindt dit leuk.
  20. Joske

    Joske Forumguru

    vandaar mijn vraag van "hoe" Barrie start ;)
     
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.

Deel deze pagina