Problemen met de ASG versnellingsbak

andrehj

Forumguru
Hm, daar gaat iets niet goed. Zodra ik op de links klik, krijg ik de melding:
Skodaforum.nl - Fout
Je hebt geen rechten om deze pagina te bekijken of om deze actie uit te voeren.​

Dat hoort vast niet...
 

Blackciti

Senior Member
@Frank_Rapid Spaceback:
Waarschijnlijk heb jij, zoals in het ''Fachgruppe Fahrwerk / Getriebe'' wordt genoemd, in het verleden geen of weinig schakelfouten gemaakt. Mijn Citigo echter is een parallel import auto, heeft standaard 75 pk, maar heeft naar alle waarschijnlijkheid 82 pk, omdat hij een stuk vlotter is dan de Citigo van de buren. Op de snelheidsmeter komt ie dan ook tegen de 190 km/h bij 5600 a 5700 rpm en dat is volgens de garage uitzonderlijk. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is de auto dan ook in zijn thuisland van nieuwe software voorzien. Hoewel de auto verder beslist goed is, vermoed ik nu dan ook dat de vorige eigenaar niet al te voorzichtig met de versnellingsbak moet zijn omgesprongen.
 

hemi24

Forumguru
Aangezien het schuivende tandwiel van de achteruit deel is van de schakelring van de 5e versnelling zal de oplossing zoals aangehaald in het aankoopadvies van AutoWeek bestaan uit het uitwisselen van deze ring. Dit is inderdaad ook maar een vrij smal tandwiel.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan