Problemen Cruise Control Octavia III

EdK

Forumguru
eigenlijk geen tijd om naar de dealer te gaan deze week....
Ach als hij van de week niet start heb je ineens alle tijd voor de dealer....:pieker::pardon:
Maar al eens even gecontroleerd of je accupolen wel goed vastzitten of niet gecorrodeerd zijn ?
En anders eens even met de universeel meter de accuspanning meten voor je start en met draaiende motor.
En hou er wel rekening mee dat dit meten een moment opname is, dus maw morgenochtend kun je weer een heel andere accuspanning hebben na een koude nacht..
 

rick_l

Lid
Ach als hij van de week niet start heb je ineens alle tijd voor de dealer....:pieker::pardon:
Maar al eens even gecontroleerd of je accupolen wel goed vastzitten of niet gecorrodeerd zijn ?
En anders eens even met de universeel meter de accuspanning meten voor je start en met draaiende motor.
En hou er wel rekening mee dat dit meten een moment opname is, dus maw morgenochtend kun je weer een heel andere accuspanning hebben na een koude nacht..

Ik heb even je bericht door google translate gehaald, maar het blijkt toch gewoon nederlands te zijn. ;)
Veel verder dan tanken, vloeistoffen controleren of mijn navigatie updaten kom ik helaas niet.

Als het stuk is, is het stuk...
Maar je hebt gelijk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Veel verder dan tanken, vloeistoffen controleren of mijn navigatie updaten kom ik helaas niet.
Maar je weet wel waar de motor en accu zit in je wagen ??
Ojah die zwarte ringen (4st) die je ziet als je naar je wagen loopt dat heten je banden.
En door die tepel die je ziet zitten kun je er lucht naar binnen blazen...dus niet aan likken !! :pieker::pieker::D
 

Duijzer

Donateur
De koudste nacht deze week heb je gehad, maar ik zou zeker even langs de dealer gaan. Nu kun je nog kiezen, als ie niet meer start heb je geen keuze. Start/stop uitzetten scheelt ook wat in je capaciteit en een langere rit maken laadt soms de accu weer even bij. Maar in die tijd kun je ook langs de dealer gaan....
 
Klinkt hetzelfde als mijn problematiek begin dit jaar. Een ander symptoom is dat de start-stop bijna nooit meer werkt i.v.m. te weinig vermogen.

Als je naar de dealer gaat, het zou in principe een bekend probleem moeten zijn en onder garantie opgelost moeten worden. Uit onze leasepool zijn inmiddels bij vier Octavia’s (1.6 TDI, DSG, mrt 2017) de accu’s vervangen i.v.m. deze problemen. Bij mij kwamen de problemen vrij vroeg en frequent. Bij mijn collega’s was het eerst minder frequent maar uiteindelijk eigenlijk continue.

Inmiddels flink wat kilometers verder met de andere accu en tot op heden geen problemen gehad.
 

rick_l

Lid
Straks om 8 uur naar de dealer :)
Ook om gelijk de elektronica issues te laten bekijken, maar voornamelijk omdat men in hun poging om extra service te verlenen bij het vervangen van mijn winterbanden gelijk de vloeistoffen hebben nagekeken en bijgevuld, maar toen vergeten zijn om de dop van de olie er terug op te draaien.

Halve motorblok zit onder de olie.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Waarde van start-stop systeem middels VCDS verhogen waardoor deze niet meer in werking treedt. Heb ik ook gedaan.

Voorkomt volgens mij een hele hoop accuproblemen. Zeker als het start-stop systeem vaak z'n werk moet doen (lees: veel verkeerslichten).
 

Rallye

Forumguru
Ik heb wel begrepen dat dan ook de zware stroomverbruikers (bijvoorbeeld de achterruitverwarming) dan minder gaat werken. Dan zou ik liever een relais (laten) inbouwen in de start/stop zodat hij de laatste stand onthoudt. Gelukkig heb ik een handbak, zodat de start/stop nauwelijks werkt.....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb wel begrepen dat dan ook de zware stroomverbruikers (bijvoorbeeld de achterruitverwarming) dan minder gaat werken. Dan zou ik liever een relais (laten) inbouwen in de start/stop zodat hij de laatste stand onthoudt. Gelukkig heb ik een handbak, zodat de start/stop nauwelijks werkt.....

Ik heb tot nu toe géén problemen ondervonden van minder werkende grootverbruikers.

Het liefste zou ik nog zien dat de functie een omgekeerde werking heeft; dat deze standaard UIT staat, en handmatig (door op de knop te drukken, AAN gezet kan worden.

Stuk gebruiksvriendelijker, maar niet volgens de (milieu uitstoot) mindset van fabrikanten :D.
 

Rallye

Forumguru
Zo’n relais onthoudt de laatste standa van de stop/start-knop. Als die stand “uit” is, dan onthoudt hij dat ook na de volgende start.....
 

rick_l

Lid
Nog even terugkoppelen: inmiddels een nieuwe accu en alles is weer wel.
Op een gegeven moment had ik 3 dagen achter elkaar de wegenwacht nodig om te starten. Helaas mocht hij niet de accu vervangen.
Door naar de dealer. Daar 2 uur gezeten omdat de accu en de auto helemaal onderzocht en doorgemeten moesten worden. Ze waren er vrij snel achter dat de accu stuk was, alleen tja, er kan nog meer aan de hand zijn...
 

Hakar

Donateur
Is je auto voor zo'n simpel probleem (nieuwe olievuldop plaatsen) bij die dealer geweest?
 

rick_l

Lid
Is je auto voor zo'n simpel probleem (nieuwe olievuldop plaatsen) bij die dealer geweest?

Ja, ze zijn hem na het verwisselen van m'n banden vergeten. Dus dan mogen ze dat probleem ook oplossen. Buiten dat het halve blok onder de olie zat.
Plus het is een leasewagen, dus ik ga zelfs voor een nieuw batterijtje voor m'n sleutel nog naar de dealer.
 
Dag mensen,

Ook ik had problemen met mijn Cruise Control Lease Octavia 1,6D 2015

Begon 1x per dag 's ochtends bij eerste start met uitroepteken in de display en geen cruise control, starten uit/aan, foutmelding weg.

Niet zo'n probleem en een tijdje dit aangezien.

- Foutmelding kwam echter steeds vaker voor en toen toch maar naar de dealer, uitgelezen en stuurhendel besteld
- Stuurhendel vervangen
- Niet opgelost en een tijdje aangezien, geen zin om meteen weer terug te gaan ivm. leenauto
- Uiteindelijk toch maar weer naar de dealer, uitgelezen, stuurunit bestellen
- Stuurunit vervangen en verzekerd dat het nu toch echt opgelost is....
- Bij ophalen auto meteen weer dezelfde foutmelding, "ja dan weten wij het ook niet dan moet je hem maar langere tijd laten staan"
- Even helemaal zat, foutmelding kwam nu een paar keer per dag terug

Zoeken op internet en hier terecht gekomen met het hele accu verhaal

- Naar de dealer met deze kennis, wordt je een beetje duf aangekeken, nog nooit van gehoord en hen gewezen op dit forum, antwoord: "ja er staat zoveel op internet wij kunnen niet zomaar de accu vervangen € 400 nog wat euro's"

- Auto begon nu echter ook foutmelding lage boordspanning te geven en dus weer naar de dealer
- Accu vervangen

Nooit meer de foutmelding gehad

Erg zonde van mijn tijd icm. al die leenauto's

Bedankt voor het delen van de kennis hier :D
 
Laatst bewerkt:

catch me

Forumguru
liever de Stealer..... wel jmmr idd dat er nog genoeg bedrijven zijn die uiteindelijk toch weinig kennis van zaken blijken te hebben.....:cry:
 
Bovenaan Onderaan