Problemen achteruitrijverlichting

Renkie

Forumguru
Heb je niet toevallig een 13->7 polige adapter in je trekhaak doos waardoor de auto denkt dat er een aanhanger aan hangt?
 

JeroenHamann

Forumguru
@Duijzer @Renkie
ik heb een nieuwe / andere bcm geplaatst deze is nog niet ingeleerd voor trekhaak. (Totaal niet aangedacht) Ik heb een 13 / 7 polige aansluiting inderdaad, ik weet momenteel niet wat de auto denkt...
 

JeSko

Forumguru
Zal daar wel aan liggen dan, iets verstoord je Canbus en het zal 9/10 die trekhaak wel zijn.

Wat @Renkie zegt is iets wat velen voorhebben na het het plaatsen van een trekhaak
 

Renkie

Forumguru
Wat voor aansluiting heb je dan precies?
13 polige Jaeger? En dan heb je standaard zo'n verloop in de stekkerdoos naar 7 polig? Want die verloop er in laten zitten kan ook voor problemen zorgen.
 

JeroenHamann

Forumguru
Bij de garage geweest en alles laten door meten, trekhaak gecontroleerd maar we konden helaas niks vinden.
Tijdens het uitlezen viel de garage op dat de achteruitrijlichten hele vreemde waardes liet zien en dat deze niet correct zouden zijn echter wat de oplossing zou zijn wist de garagehouder ook niet en ik moest helaas naar huis voor een afspraak.
Na mijn afspraak thuis nog even wat gaan zoeken en toen heb ik mijn led verlichting (dagrij) achter in mijn achteruitrijverlichting gedaan en de storing is en blijft weg?
Storing weg en direct een mooie upgrade! hahahah
 

Cordoba

Forumguru
Dus toch het lampje niet goed? Ik zat al te denken aan kortsluiting in de stekkeraansluiting van de trekhaak. Het komt soms ook voor dat er door een fout water in de trekhaakstekker blijft staan en de hele boel corrodeert waardoor je vergelijkbare vreemde verschijnselen krijgt.
 

JeroenHamann

Forumguru
Ik heb nieuwe lampjes geprobeerd maar deze gaven ook storing (gloei) heb ze nu vervangen met led variant en geen storing en helder wit achteruitrijlicht dus storing weg en een mooie heldere update, hoe t kan is wel een raadsel natuurlijk
 
Bovenaan Onderaan