Prijsverlaging?? 2015

Spector

Forumguru
Ik probeer momenteel een offerte te ontvangen van de dealer, de RS zou vervangen moeten gaan worden door een RS. De verkoper houdt mij echter voor dat hij vanaf begin volgende week prijsverlagingen verwacht op de verschillende Octavia modellen waaronder de RS en "wil" mij dus pas volgende week een offerte geven.

Iemand hier al meer over gehoord ( compensatie voor de BPM verhoging? ) of wordt ik aan het lijntje gehouden...
 

CDK

Forumguru
Zou lullig zijn voor de mensen die reeds een RS rijden, maar wel een slimme zet van Skoda, persoonlijk vind ik op de NL markt de O3 / RS veel te hoog geprijsd.
 

Tuner111

Forumguru
Als het in België is het normaal. Net voor het salon gaan ze met +- 500 euro omhoog om meer korting te kunnen geven. Maar na het autosalon gaan de prijzen weer naar beneden en komen de zelfde acties maar onder een andere naam ;) puur marketing :-P (men dealer heeft me dit gezegd)
 

DVDguy

Forumguru
Je kunt toch gewoon als dealer een offerte afgeven en, als dat aan de orde is, de lagere prijs later offreren :bloos:
 

Scout15

Actief lid
Ik probeer momenteel een offerte te ontvangen van de dealer, de RS zou vervangen moeten gaan worden door een RS. De verkoper houdt mij echter voor dat hij vanaf begin volgende week prijsverlagingen verwacht op de verschillende Octavia modellen waaronder de RS en "wil" mij dus pas volgende week een offerte geven.

Iemand hier al meer over gehoord ( compensatie voor de BPM verhoging? ) of wordt ik aan het lijntje gehouden...

Dit zou best eens mogelijk kunnen zijn. De koers van de Tsjechische kroon is de afgelopen periode gestegen tov van de Euro. Huidige koers staat momenteel rond de Kc 28 voor een Euro terwijl deze tot een paar jaar geleden nog bijna Kc 24 voor een Euro was. Zie ook onderstaand bericht van de Tsjechische Nationale Bank.

https://translate.google.nl/transla...ednani/2014/141217_prohlaseni.html&edit-text=
 

Bakkertje

Forumguru
Op fleetwise staan alleen de prijslijsten van juni 2014. Volgens mij kloppen die prijzen sowieso niet meer nu dat de bom omhoog gegaan is.. dus nieuwe prijslijsten haan er zeker komen.
 

Zespri

Forumguru
Nee hoor het zijn de voordeel weken bij SKODA waar het wachten op was.

Je kunt tot eind april Voordeel krijgen dus meer inruilwaarde en meer opties die je niks kosten...


upload_2015-1-24_12-28-38.png


En dus als je nieuwe SKODA wilt hebben pak je kans

De eerste volgende grote auto beurs is Geneve

Als het klopt dan heb je bij de dealers in Maart de nieuwe SKODA Fabia Combi in Juli de nieuwe Skoda SuperB en in September Skoda SuperB Combi en vervolgens krijgen we dan de nieuwe grote SUV van Skoda op basis net nieuwe vw Tiquan te zien .

De grotere Skoda SUV zal dan de snowman zijn en die moet dan eind dit jaar begin 2016 bij de dealers staan


Afijn we zullen het allemaal mee maken

Dus waarom meer betalen als je deels dingen gratis kunt pakken goeie dealer ehhh verkoper dus...:thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
De koers van de Tsjechische kroon is de afgelopen periode gestegen tov van de Euro. Huidige koers staat momenteel rond de Kc 28 voor een Euro terwijl deze tot een paar jaar geleden nog bijna Kc 24 voor een Euro was.
Dan was de koers van de Kc dus 1/24 = 0,04167 euro per stuk en is deze nu 1/28 oftewel 0,03571 euro/st.
Ik zou geneigd zijn om dit een daling te noemen... :pardon:
Waardoor Tsjechische producten goedkoper (kunnen) worden - dát klopt dan weer wel. :jaja:
 

Woodmen

Nieuw lid
Ik heb afgelopen vrijdag een offerte van een O3 Businessline Ambition Combi laten opstellen en de verkoper heeft de prijsverlaging al verwerkt: euro 1200,- voor de Ambition en 1600,- voor de Elegance. :tegek:Zijn toch wel echte bedragen waar je vrolijk van wordt!! Daarnaast ook de pluspack naar 199. Laatste staat op de site.:cheers:
 

Spector

Forumguru
Andere dealer zou vandaag met een offerte komen. Ik wacht het dus geduldig af. De prijsverlagingen die @Woodmen opteert hierboven zijn netjes. Kan voor de RS best nog wel iets hoger zijn :D:D
 

Harrynak63

Actief lid
Volgens mijn dealer spreekt de aankondiging van Skoda over een verlaging TOT 1200,- voor de Ambition en TOT 1600,- voor de Elegance.
Hij vindt het dus voorbarig om de offerte van mijn Elegance met 1600,- te verlagen. Even wachten nog op definitieve prijzen.
 

Zespri

Forumguru
Wat ik heb begrepen is dat de verhoging van BPM voor een deel wordt verlaagd op deze manier.
Dit doet overigens niet alleen Pon (Skoda) maar de overige importeurs doen dit ook.
Op de rekening zal dan wel het volledige bedrag staan van de BPM echter de korting wordt dan verkerend.
Dus per saldo merk je niks van de verhoging... toch leuk :thumbsup:

Overigens op 17 t/m 26 April wordt er weer een AutoRai georganiseerd.
Wellicht zullen er dan weer extra kortingen worden uitgedeeld of dit is de reden waarom deze kortingactie loopt tot eind april

Afijn we zullen het allemaal mee maken lijkt mij..


upload_2015-1-26_20-39-23.png
 

Zespri

Forumguru
bijgaand even de rest informatie van de AutoRai, Zie bijlage
 

Bijlagen

  • upload_2015-1-26_20-43-10.png
    upload_2015-1-26_20-43-10.png
    47,9 KB · Weergaven: 43

Spector

Forumguru
BPM verhoging voor de RS is € 363,64 wanneer daarmee vergeleken wordt zal de prijsverlaging niet noemenswaardig zijn.
 

Neptukker

Forumguru
Dus als ik alles zo nalees dan kan de kop van dit topic ook: "terugdraaien prijsverhoging?? 2015" zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

foobalicious

Senior Member
Ik had gisteren de dealer aan de lijn. En hij vertelde mij ook dat er prijsverlagingen aan gaan komen. Zouden waarschijnlijk dit weekend op de site komen te staan.

Ik heb net afgelopen vrijdag mijn Octavia besteld :( Hij vertelde me dat bij levering de dan geldende prijs wordt gerekend. Dus dat zou betekenen dat ik dan toch van de verlaging zou profiteren (of zoals Neptukker zegt: teruggedraaide verhoging :-) )
Ik hoop het.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Hey dat zou mooi nieuws zijn, ben net bezig met een Élégance Business DSG met Dynamic Pack en paddels en zit nog te twijfelen of ik wel of niet leer achteraf laat inbouwen. Kost me 1200 euro ex en dat wordt 20 euro eigenbedragen dan zou dit de beslissing makkelijk maken :)

Heb nog niks van mijn dealer gehoort en ook niks op de site zien staan.
Maandag maar eens even bellen
 
Bovenaan Onderaan