Prijslijst België

Laurent

Nieuw lid
Frankrijk is en blijft een dieselland, zoals binnenkort lanceert Renault de 2de generatie van hun Koleos SUV en die is enkel leveraar als diesel. In verschillende Franse tests lees ik dat er veel zijn die het zonde vinden dat enkel de 1.4 leverbaar is als benzine. Maar in de persberichten van Skoda Frankrijk ziet het er niet naar uit dat daar verandering in zal komen. Zelfs de Scout en Sportline zullen niet leverbaar zijn met de 2 liter benzine... In Frankrijk zou de Kodiaq pas de 16de maart bij de dealers staan, wat toch ook later is dan in België of Nederland
 

BertSteenbergen

Senior Member
Hoi Laurent,

In NL formeel pas op 25 maart. Op dit moment trekt er een circus van drie wagens langs de Nederlandse dealers voor een Preview.
Frankrijk is en blijft een dieselland, zoals binnenkort lanceert Renault de 2de generatie van hun Koleos SUV en die is enkel leveraar als diesel. In verschillende Franse tests lees ik dat er veel zijn die het zonde vinden dat enkel de 1.4 leverbaar is als benzine. Maar in de persberichten van Skoda Frankrijk ziet het er niet naar uit dat daar verandering in zal komen. Zelfs de Scout en Sportline zullen niet leverbaar zijn met de 2 liter benzine... In Frankrijk zou de Kodiaq pas de 16de maart bij de dealers staan, wat toch ook later is dan in België of Nederland
 
Diesel not done in Frankrijk. Dat is nog eens een cultuuromslag. Moet er nog even aan wennen hoor. Vooral omdat "not done" met name gevoel lijkt. Een moderne DI benzinemotor moet vanaf 2018 ook verplicht met roetfilter onderweg en de max toegestane uitstoot voor NOx en roet zijn dan voor benzine en diesel exact gelijk. En toch is het antidiesel sentiment nog steeds groeiende :arghh:

Sorry, beetje :ot:
 

Laurent

Nieuw lid
precies, in Be officieel ook pas 25 maart, en geen preview zover ik weet tenzij bij de importeur in Kortenberg

Oh, dan is dat later geworden. Enkele weken geleden vertelde de lokale Skoda dealers dat ze die begin maart in de showroom verwachten...
 

Triple4

Actief lid
Hier (in België) gaat straks een opendeur door (met enkele Kodiaqs hoop ik :-) )
Van 23 tot eind maart.
 

massis

Senior Member
Hier (in België) gaat straks een opendeur door (met enkele Kodiaqs hoop ik :-) )
Van 23 tot eind maart.

"enkele" kodiaqs lijkt me optimistisch. Mijn dealer is er maar in geslaagd 1 kodiaq op tijd hier te krijgen voor de opendeur, en een 2de voor testritten komt over 2-3 weken (tegelijk besteld thans). Ze wilde ook nog een diesel voor testritten maar die kregen ze zelfs niet meer vast, daarvoor moeten ze mij naar kortenberg sturen (skoda center, al geweest)
 
Bovenaan Onderaan