Prijslijst België

fiestaman

Forumguru
Bij deze mannen/vrouwen, de prijslijst voor België. Enjoy it !!

aixdgw7nlyj9o.jpg


41ymij20gjjag.jpg


aigwp9yuvsohp.jpg


nk9z0lrz7rjyr.jpg


pjbpciwjt2byk.jpg


gi3pgtcc1zpnk.jpg


01x1vk4pqboi1.jpg


srxm6sarxljvx.jpg


bfnzahywucnzu.jpg


h1on1n0cmfklh.jpg


98qoiveonlauo.jpg


wcb9djwmfx5qm.jpg


x5jzve9kcqz8n.jpg
 

marang73

Forumguru
Bedankt, ieder geval een indruk van de verschillen tussen de uitvoeringen en de mogelijke opties.
 

marang73

Forumguru
Als ik een vergelijking maak met de BE-NL prijzen voor een Superb mag je er 4.000 EURO bij optellen. Betekent in NL een vanaf prijs van 30.500 welke al eerder is genoemd.
 

Bakkertje

Forumguru
Dieselen (bij ons nog steeds het meest gebruikelijk) vanaf 34600 met 150 pk en DSG. Al zou je daar 4000 euro bij optellen om aan de NL prijzen te komen, dan nog is het veel auto voor weinig geld!

De voordeligste Superb combi met 2.0 TDI en DSG kost al gauw 44.000 euro (in NL dan hè..)
 
Dieselen (bij ons nog steeds het meest gebruikelijk) vanaf 34600 met 150 pk en DSG. Al zou je daar 4000 euro bij optellen om aan de NL prijzen te komen, dan nog is het veel auto voor weinig geld!

De voordeligste Superb combi met 2.0 TDI en DSG kost al gauw 44.000 euro (in NL dan hè..)
Ik vrees dat het bij de diesel wel iets meer dan 4000 euro gaat schelen.

De bpm voor 129 gram co2 in 2017 is €5777 voor een benzine auto. Bij een diesel nog de straftaks van €86 per gram bij >65 gram. Dus nog eens €5504.

Kortom, bij gelijke prijs voor belastingen kost de Kodiaq met 150 pk diesel en dsg in NL al €11281 meer dan in België

En dan kost ineens de Kodiaq ambition meer dan de S3 style business. En dat was niet het plan van de importeur. Zie daar de moeilijkheid met de prijsbepaling.

Voor de Belgen is het nu opletten geblazen. Als het Pon lukt om de prijs voor belastingen omlaag te krijgen (zal niet de eerste keer zijn) dan kun je als buitenlander heel gunstig zo'n auto in NL kopen. Want de BPM betaal je niet...

Het blijven dure dingen, die gele platen :banghead:
 

marang73

Forumguru
Mes snijdt wel aan twee kanten. Pon zal onderhandelen over de inkoopsprijs maar Pon zal zelf ook genoegen moeten nemen met minder marge om echt iets met de prijs te kunnen doen.

Het lastige is natuurlijke de Tiguan die ook in de VAG stal zit. Als een vergelijkbare Kodiaq duurder uitvalt en je hebt de 7 zitplaatsen niet perse nodig gaat men waarschijnlijk eerder voor de Tiguan.
 

ters99

Nieuw lid
Net even een berekening gedaan bij Alphabet lease:

1) Skoda Superb Combi Style 2.0TDi 150pk/cv 5p DSG : catalogusprijs 36.645 / cataloguswaarde VAA 35.273 / Indicatie VAA/jaar 2.630
Maandelijks tarief: 585,56
2) Skoda Kodiaq Ambition 2.0TDi 150pk/cv 5p DSG: catalogusprijs 34.665 / cataloguswaarde VAA 35.019 / Indicatie VAA/jaar 2.911
Maandelijks tarief: 693,27
3) VW Tiguan Comfortline 2.0TDi BMT 150pk/cv 5p DSG: catalogusprijs 36.580 / cataloguswaarde VAA 35.660 / Indicatie VAA/jaar 2.915
Maandelijks tarief: 602

Dit is toch wel een enorm verschil tussen Superb Combi en Kodiaq. Geen idee hoe dit te verklaren is: doorverkoopwaarde,.. ?

Tussen Skoda en VW ook maar daar kan de fleet korting natuurlijk voor tussen zitten.
Dus toch nog ff nadenken...
 

marang73

Forumguru
Das inderdaad een enorm verschil. Wat kost een vergelijkbare Nissan X trail bij jullie (België) in de lease?

Ik denk dat in NL het verschil niet zo groot is aangezien de prijzen van vergelijkbare auto's hier altijd redelijk in de buurt liggen.
 
Laatst bewerkt:

marang73

Forumguru
Dan is de Kodiaq echt veel te duur ... dat begrijp ik echt niet. Zo ik eerder gaan voor 1 van de andere uitgerekende modellen.
 
Soms is het onbegrijpelijk welke versies er in een land niet verdeeld worden. Voor zover ik op de configurator kan zien wordt de 2 liter benzine in Frankrijk (waar ik woon) niet verkocht. Diesel wordt stilaan 'not done' en een 1.4 vind ik voor zo'n grote en zware auto toch wat aan de magere kant. Als hier binnenkort niets aan verandert zal ik hem nog in Spanje moeten bestellen en zelf invoeren.
 
Bovenaan Onderaan