Pook blijft hangen in de achteruit bij het terugschakelen.

Canon-Eye

Forumguru
Zolang de pook niet in orde is gemaakt, zal dit helpen om het door jou als probleem aangegeven "in de weg staan" te voorkomen.
En nadat het gemaakt is, blijft het veiligheidsaspect gelden.:pardon:
 

Yorick

Senior Member
Vooralsnog helaas geen oplossing, de schakelstangen zijn opnieuw afgesteld en ze hebben een additief toegevoegd.
Aanvankelijk werd er gecommuniceerd dat de olie in de bak ververst was, daarom ben ik de discussie aangegaan want ik kan niet geloven dat nieuwe olie ingereden moet worden.


Vervolgens ben ik op een onvriendelijke manier benaderd en figuurlijk aangevallen.
Mij zijn de volgende opties geboden.

Auto houden en maar leren om gaan met het probleem, zogenaamd een kwaaltje van de auto.

Auto inleveren en hopen dat je een eerlijk bedrag terugkrijgt, met als gevolg dat ik een periode zonder auto zit. Optie twee is geen optie want we kunnen niet zonder auto.

Gisteren blokkeerde de pook weer.

Ik heb de filmpjes doorgestuurd naar de verkoper. Die zou op zijn beurt de filmpjes laten zien aan de eigenaar er wordt z.s.m. mogelijk contact opgenomen door de eigenaar want de verkoper weet niet wat er is afgesproken.

https://drive.google.com/file/d/1SzMMLE6_Umf3bSC8IJvNggKT5bgZkBlD/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1SzJV9wSCqoTSVdcqQMR3eQ4wH0yCJkvg/view?usp=sharing

Sorry ik moest dit even van mij afschrijven, ik ben behoorlijk ontzet en aangedaan.

Ik houd de eer vooral aan mij zelf om maar niet boos te worden, schiet ik toch niks mee op.

Hopelijk krijg ik morgen een reactie.
 

Antera

Donateur
Het lijkt erop dat je koppeling niet helemaal vrij komt al klinkt dit raar. Doe eens het volgende als je wilt.

Als hij blijft haken en je zet de motor af krijg je hem dan er wel makkelijk eruit?
 

Yorick

Senior Member
HI,

Niet geprobeerd, nu wel een bericht ontvangen van de garage, na een iets ander geformuleerd bericht van ons.
Ze hebben aangegeven dat ze de versnellingsbak gaan vervangen onder garantie. Morgen even contact opnemen met 1 van de eigenaren om dit verder te bespreken.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Een vervelend probleem! Lijkt er inderdaad op dat je koppeling niet helmaal vrijkomt, ik hoor ook iemand spreken over een “kraak”. Ik zie overigens dat je de pook met je hand onder de knop uit de achteruit probeert te trekken. Ik leg volgens mij mijn hand op de pook en druk hem iets naar beneden, net iets minder dan wanneer je hem in zijn achteruit zet.
 

Yorick

Senior Member
Hi,

De auto is opgehaald met een auto ambulance. Hopelijk kan ik de auto dit weekend of a.s. week weer ophalen.

Nog even kort gesproken met 1 van de eigenaren en vernomen dat o.a. de koppeling, drukgroep en versnellingsbak wordt vervangen.
 

Yorick

Senior Member
Hi,

De auto staat klaar en kan ik morgen ophalen. De versnellingsbak die geplaatst is, is bijna nieuw deze heeft 1000km meegemaakt. Volgens de garage schakelt de auto als nieuw we zijn zeer benieuwd :)
 

Yorick

Senior Member
@Canon-Eye Dat mag Joost weten, dat heb ik niet vernomen. Ik doe de aanname dat daar niet veel van over is. Daarnaast worden bij demontage bedrijven bakken aangeboden met bijvoorbeeld 12 maand garantie, dus dat zal wel los lopen.

Ik heb ook geen nieuwe auto gekocht :)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Kan prima in orde zijn natuurlijk, maar afhankelijk van de aard van het ongeval kan de aandrijflijn ook wel een tik mee hebben gekregen. Vandaar mijn vraag.
 

Yorick

Senior Member
@Canon-Eye Snap ik :) Dat zullen we nooit weten ben ik bang. Zolang de auto goed schakelt en alles naar behoren functioneert. Is het aannemelijk dat ik daar geen last van ga krijgen.
 

Yorick

Senior Member
@Desperado Het is wel even wennen, vooral met de koppeling. De auto slaat sneller af :) Daarnaast kunnen we in 1 keer schakelen naar de achteruit, dit ging niet altijd super, veelal moest ik eerst naar de 1 en dan terug in de R. Ook valt ons op dat de pook tot op heden niet meer blijft hangen.
 
Bovenaan Onderaan