PON blijft stil bij foute levering van nieuwe auto.

Vandaag was er een mede Skoda rijder bij mij op bezoek. We hadden zo een praatje over dealers en aflevering van je nieuwe Skoda.
Hij kon mij vertellen dat zijn Superb II afgeleverd was met de foute kleur lederen bekleding (scheelde een tint), en daarnaast is zijn electrische stoel niet meegeleverd in de Ambition Businessline (prijslijst 2009 = standaard meegeleverd)

Aardig is om te melden dat bij de aflevering van mij auto óók de electrische stoel er niet inzat terwijl dat dit absoluut het geval moest wezen.

Mijn Skoda Superb 2.0 TDI Ambition Businessline is afgeleverd met het verlagingspakket vanuit PON geadviseerd (4cm voorzijde en 3 cm achterzijde)
Deze verlaging is écht te laag aan de voorkant voor dit type motor.

Kortom; Alles is in werking gezet vanuit mijn dealer naar PON als klacht.
Leuk detail is dat mijn auto op de 2e Januari j.l. is afgeleverd.
Inmiddels zitten we in April en PON heeft nog geen enkele concrete reactie of oplossing gegeven over mijn electrische stoel, de verlaging ofwel de verkeerde aflevering.
Het enige wat ze hebben terug gemaild naar mijn dealer is : helaas is de verlaging door ons erkend, en we hebben geen andere oplossing. Daarnaast kon ik als pleister op de wond een achteraf ingebouwd alarmsysteem krijgen. (á € 299,00)
De klacht ligt inmiddels dus al een paar maandjes zonder enige communicatie naar mij. Gewoon complete radiostilte ondanks meerdere bezoeken aan mijn dealer met de vraag hoe de status is. Continue mag ik er zelf achteraan.
Zowel mijn dealer als PON laten het werkelijk afweten op alle fronten met een concreet antwoord.

Ook diegene die ik vanochtend sprak had dezelfde problemen met zijn Superb II, en ook hij ... geen enkele respons vanuit PON naar de dealer en ook hij zit nu 2 maanden op antwoord te wachten. Hij heeft inmiddels 2 klachtbrieven eruit gedaan naar PON : zonder reactie.

Ik persoonlijk denk dat ik nog 2 weekjes wacht en dan gooi ik onze advocaat op dit geheel. Ben een beetje klaar met PON Leusden. :crazy:

Ik heb dit elders ook een keer gelezen op dit forum, maar nu dus even een officieel lijntje:

WIE HEEFT ER OOK DIT SOORT ERVARINGEN MET ZIJN DEALER EN PON LEUSDEN OVER ZIJN/HAAR FOUTIEF AFGELEVERDE SKODA ??
 
nog een vraag...
waarom heb je hem dan uberhaud aanvaard....
ik ga er vanuit als je ziet dat als er niet geleverd word wat je besteld heb, je hem niet aan neemt..

was bij mij ook het geval....ik wilde zwarte auto...werd een silveren...
ik heb hem niet aanvaard..
 
Ik heb de auto aanvaard omdat mijn dealer mij het vertrouwen gaf dat alles geregeld zou worden in samenwerking met hun en PON.
Nu is het zo dat de dealer bij aflevering heeft gezegd dat we naar een oplossing zouden gaan zoeken.
Het antwoord kwam later van mijn dealer dat het achteraf inbouwen van een electrische stoel erg duur zou zijn, dat de kabelboom in de auto er waarschijnlijk niet lag om de stoel aan te sluiten op de Columbus en overige electronica. Daarnaast moest alles open gemaakt worden wat de auto geen goed zal doen.
Omdat mijn Columbus regelmatig problemen gaf met mijn Blackberry heb ik gezegd tegen de dealer dat voor de niet geleverde stoel als tegenprestatie een alarm, carkit en verlagingsset voor rekening van PON zou komen.
Het alarm is nu gemonteerd, echter mijn Columbus werkt nu perfect op mijn Blackberry. Dus heb ik de Carkit niet meer nodig.
Kortom; de waarde van mijn Carkit hangt nu ergens....en mijn verlaging is niet goed. En nu blijft het compleet stil bij dealer en PON.
Daarnaast heb ik even onze bedrijfsadvocaat gesproken die mij vertelde :
Niet accepteren, zolang de oplossing er niet geheel is. Advies is om het alarm alsnog te betalen aan de dealer, en de volledige aansprakelijkheid van de fout geleverde auto neer te leggen bij de dealer die dit bij PON moet gaan regelen. Als er binnen nu en een maand geen oplossing is die per aangetekende brief wordt verstuurd vanuit mij , dan het leasebedrag per maand direct stoppen met betalen. Wanneer er dan nog geen oplossing komt, de leasefacturen laten oplopen totdat er incassobureaus aan te pas gaan komen, en uiteindelijk een rechtzaak gaat komen waarbij mijn advocaat zijn gelijk gaat krijgen.
Hij stelt heel simpel : niet goed is niet goed en niet conform de bestelling. Punt uit.
En ja, ik ben bang dat het hier straks echt op uit gaat lopen gezien het standpunt van deze (zeer goed bekend staande) advocaat.
 

Captain Hook

Forumguru
Als je dit weer zo hoort/leest, bekruipt mij het gevoel dat het bij familiebedrijf Pon nog steeds veels te goed gaat...
De arrogantie en minachting voor de klant druipt er weer van af. Triest, men heeft nog niks geleerd van de economische crisis. :icon_smile_dead:
 

___JC___

Forumguru
Vraagje als het leer een tint verkeerd is was het dan wel leer vanuit de fabriek? Ze leveren af-fabriek alleen zwart en ivoor toch? Als het achteraf ingebouwd is dan was het een fout van de dealer en niet de importeur...
 
Van de mede Superbrijder kreeg ik te horen dat het achteraf leer is ingebouwd op de locatie : PON Leusden.
Via via kon hij me vertellen dat zijn auto namelijk niet naar een extern bekledingsbedrijf is geweest.
Alles wijst er dus op dat PON Leusden gewoon een zooitje maakt van het bestellen in Tjechie en dat er heel veel zaken verkeerd worden geregeld in de ombouwloods in Leusden.
Ik heb me zelfs laten vertellen dat wanneer er Skoda uit de fabriek bij PON worden afgeleverd met Michelin banden : de Michelins eraf gesloopt worden in Leusden om plaats te maken voor Continental banden.
Maar goed ... dat is "horen" zeggen
Ik denk dat ze het Showroomgebouw op het terrein van PON Leusden niet voor niets hebben GESLOTEN. Waarschijnlijk werd het te druk met bestuurders die met hun foutief geleverde auto verhaal kwamen halen omdat de dealer niets zinnigs te melden heeft. :blush:
 

Wasmachineman

Forumguru
Al jaren worden de banden bij Pon gewisseld. Pon heeft een contract met continental en dus alle auto's moeten op Conti rijden. Dus worden ze in Leusden allemaal omgewisseld. Dit is zeker al 10 jaar zo toen ik er nog werkte.
 
@Captain Hook
We zullen kijken wie er aan het langste eind gaat trekken...een arrogant familiebedrijf PON óf een zeer goed bekend staand advocatenkantoor.
Ik ga zéker deze uitdaging aan als er geen concrete oplossing komt.

Ter info :
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.

2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Wordt dus leuk, want ook een auto valt onder : producten
 

LenK

Forumguru
Dat banden verhaal klopt niet (meer). Er worden door PON auto's geleverd met allerlei merken banden Dunlop, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Goodyear en ja, ook Continental.
 

bluskabouter

Forumguru
Dat banden verhaal klopt niet (meer). Er worden door PON auto's geleverd met allerlei merken banden Dunlop, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Goodyear en ja, ook Continental.

i.d.d. dit was vroeger wel zo.
ook nu heeft pon nog steeds een heel groot belang in conti, maar door de enigste nederlandse bandenfabriek in enschede worden ook met grote regelmaat banden geleverd aan pon.
 
Continental Nederland is een dochteronderneming van PON Holding.

De ombouwstraat voor banden is volgens mij nog steeds actueel, ook bij alle VAG dealers is Conti voorradig voor de vervangingsmarkt, commercieel zit dit heel goed in elkaar.
 

Skody

Actief lid
Heel eerlijk gezegd vrees ik toch dat er straks aan het kortste eind getrokken gaat worden. Kijk maar eens goed naar wat je bij de dealer ondertekend hebt. Je gaat hiermee n.l. akkoord met de opgeleverde auto zoals die op dat moment aan je wordt overhandigd. Als op dát moment er zaken waren die niet goed waren en op dat moment ook bij de ontvangende partij bekend waren, maar tóch geaccepteerd (grijze auto i.p.v zwart en er vanuit gaande dat ie door de dealer wel grijs wordt gespoten :-) dan wordt het volgens mij moeilijk. Ik zou beginnen met de dealer te bellen en een afspraak op kantoor laten inplannen om (niet ff in de showroom) constructief de zaken op tafel te leggen. Daarna zou ik (al dan niet in overleg met de dealer) een aangetekende brief richting PON sturen waarin je het probleem uiteenzet en dat je binnen één maand (=redelijke termijn) antwoord verwacht. Als eenmaal de kont tegen de krib wordt gegooid ben je alleen maar verder weg en is de dealerrelatie (denk aan onderhoud en tussentijdse probleempjes) ook voorgoed verstoord. Ik zou even nadenken voordat ik aan een dergelijk traject begon...
 

LenK

Forumguru
De relatie met de dealer is meer een belang van de dealer dan van de klant.
Ook als konten van kribben afblijven dan is er al gauw sprake van dusdanig veel irritatie dat alleen een echte genoegdoening een relatie kan redden. De meeste irritatie wordt veroorzaakt doordat een uitspraak over de oplossing lang op zich laat wachten en er verstoppertje wordt gespeeld door naar andere partijen te wijzen.
En ook al krijg je optie X erbij omdat de door jouw bestelde optie Y vergeten en niet meer leverbaar is, dan ben je meestal niet echt content.
 
Feit is dat ik een handtekening met opmerkingen heb gezet. De advocaat heeft de papieren ingelezen en zeg met zékerheid een zaak te hebben.
Daarnaast zijn de opmerkingen bekend bij PON en dienen opgelost te worden.
Als uiteindelijk er geen vaart vanuit de dealer wordt gezet om de oplossing terug te koppelen is het voor mij een eenvoudig feit om over te stappen naar een andere dealer. Die ontvangt mij namelijk met open armen om ook het onderhoud aan mijn auto te gaan plegen. Onderhoud is namelijk de bron van inkomsten voor een dealer. Het is een auto in de lease, dus ik ben overal welkom.
We gaan het allemaal meemaken, want ook op een correcte manier kan je oplossingen afdwingen zonder het kontje in de krib te gooien :ahum:
Neem in ieder geval van mij aan dat de oplossing uit de lengte of uit de breedte gaat komen.
Helaas ben ik niet een figuur dat met een snoepje de boel zal vergeten en doet alsof het "ouwe jongens krentebrood" is met de dealer.
Dealer moet zijn verantwoording nemen naar de klanten en zich kapot vechten tegenover PON.
Feit blijft dat de dealer de verkopende partij is die niet heeft afgeleverd wat er gevraagd is.
Een handtekening onder protest zal voor een advocaat : koren op de molen zijn om hierop te duiken.
En gelukkig heb ik dat goed geregeld, dus ik zou zeggen : PONtificaal !
 
Bovenaan Onderaan