Polo interieur in fabia zetten

JanV

Actief lid
Tijd geleden, maar naar aanleiding van een recent topic over alternatieve Fabia 1 interieurs kwam ik op het idee dit hier toch nog eens compleet te maken met een paar foto's.

IMG_20180622_124832028_HDR.jpg



IMG_20180622_124843081_HDR.jp


Voorstoelen passen in 1 keer, de zittingen van de achterbank ook. Leuning van de Polo 6R (en van vermoedelijk al die kleine VAG'jes van een nieuwer type) is anders. Ik heb hier wat op zitten puzzelen en besloten dat de beste optie was om de stof van de nieuwe leuning op het frame van de oude leuning te laten zetten. Dit kost een autobekleder ongeveer 3 uur. Ik vind het resultaat erg netjes, en het zit stukken beter!
 

turboturbo

Forumguru
Keurig! Super mooie upgrade en wat zal dat een stuk lekkerder zitten.

Ik heb zelf ook een ander interieur in m'n O1 gezet. Die stoelen hebben van die wangen aan de zijkanten (zitting & rug leuning) wat een verschil maakt dat in zitcomfort/ondersteuning. Had ik nooit gedacht.

Aanvankelijk had ik ook het plan om alleen mijn achterbank met heupgordel te veranderen naar een met 3-punts gordel. Optie was om die 2-de hands te vinden en dan te laten plaatsen door een bekleder; hij zou dan ook de bekleding van de oude bank overzetten op het frame van eentje met een driepunts gordel.
Gelukkig hoefde dat dus niet omdat ik een compleet interieur kon vinden die nog keurig netjes was en daarmee naar mijn smaak.

Daarom ben ik benieuwd, had jij oorspronkelijk ook een 3-punts gordel in het midden, maw was het 1-op-1 overzetbaar?
 
Laatst bewerkt:

JanV

Actief lid
Thnx voor je reactie!

Dit is een van de latere F1's (2005) dus deze was al voorzien van een 3-punts gordel in het midden. De bekleder heeft het allemaal netjes weggewerkt dus je ziet vrijwel niets van het overzetten. Dunkt mij wel dat de polozittingen net op een iets andere plek gordelcontactdoos (heten die dingen zo?) uitsparingen hebben, maar dat is echt een klein visueel dingetje.. ik stoor me er niet aan dat ze er iets naast vallen.
 

JanV

Actief lid
Voor degenen die 't leuk vinden, bijgaand nog een paar foto's van de buitenkant van de wagen. Heb 'm laatst weer van een goede (collonite) waxlaag voorzien, waardoor zo'n 13 jaar oud beestje er toch weer als nieuw uitziet!







 
Bovenaan Onderaan