Poetsclinic zaterdag 22 November 2014

Wil ik aan deze poetsclinic deelnemen?

  • Jazeker

    Stemmen: 13 81,3%
  • Nee absoluut niet

    Stemmen: 3 18,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Antera

Donateur
Na aanleiding van een eerder topic over het poetsen enz. heb ik me licht eens opgestoken bij een maatje van me die al vele jaren poets en zeer goede kwaliteit aflevert met de poets producten van Chemical Guys en Smartwax.

Wat is de bedoeling van zo’n clinic? Simpel, we gaan een dag detailen, dus niet zomaar even een auto wassen, maar een auto van binnen en buiten aanpakken. Uiteraard onder begeleiding van een paar poetsfreaks die ons begeleiden en alles stap voor stap uitleggen en laten zien!

Alle stappen van een full-detail job zullen aan bod komen:

- afspuiten met hd-reiniger
- foamen
- 2 emmer was systeem
- drogen
- kleien
- machinaal polijsten
- waxen / sealen
- interieur
- ruiten
- velgen / banden

Bovenstaande lijst is normaal een 2-daagse klus, dus het gas gaat behoorlijk op de lollie en het is de bedoeling dat we met z’n allen er flink tegen aan gaan, want van zelf doen leer je het meeste en bovendien is dit het leukste. Een hele dag alleen maar luisteren en kijken wordt je niet vrolijk van. Gedurende de clinic worden jullie begeleid en kunnen er vragen gesteld worden. Tips en trucks zullen uitgewisseld worden, dus aan het eind van de clinic ga je met een hoop nieuwe informatie naar huis en we hopen dat je daardoor nog gemotiveerder door gaat met het detailen.

Zoals gezegd is het normaal een 2-daagse klus, dus om toch een soort van planning te maken, zal de dag er ongeveer zo uitzien:

08:30-08:45 ontvangst gasten, tijd voor bakkie koffie/thee
09:00-09:15 korte introductie, waarin in het kort verteld wordt wat er gaat gebeuren
09:15-12:30 detail clinic
12:30-13:00 lunch
13:00-16:30 detail clinic
16:30- vragen ronde

De lunch wordt door ons verzorgd evenals koffie/thee/fris, dus een compleet verzorgde dag.

Prijs voor deze dag is als volgt:

Met Maximaal 4 man kost het € 300 en word er 1 Auto gedaan
Met maximaal 10 man kost het € 350 en worden er 2 auto's gepoetst


Dit alles zal gebeuren in het plaatsje Rekken in Gelderland

Dit is nog een poll. Als er genoeg animo is ga ik vragen welke data er mogelijk zijn en dan zal ik dit hier plaatsen en zullen we de boel rond maken

Heb je op of aanmerkingen dan brand maar los



Nu is de vraag is er animo voor om dit te regelen en daarvoor een datum te gaan prikken.
 

Tafkah

Forumguru
Ik wil de Fab van vrouwlief ook wel aanbieden als object. Auto zal een dankbaar onderwerp zijn want een goede schoonmaakbeurt buiten nodig (en binnen.. mijn hemel wat een sloddervossen zijn die vrouwen).

Ik breng de koffie wel rond...
 

Kuikuhnek

Senior Member
Ik heb zeker interesse maar werk vol onregelmatig. Dus kan zomaar zijn dat ik een gekozen dag niet kan komen. Maar dat zien we dan wel.
 

Falcon

Donateur
Leuk iniatief. Ik ga maar niet.. ben niet zo'n poetser :stop: Als mijn vrouw te horen krijgt dat ik aan zo'n workshop mee ga doen, dan ben ik elke maand de beer. En niet alleen de auto's, maar dan mag ik binnen huis ook aan de slag :nailbiting:

Maar zou het wel gaaf vinden om een filmpje/foto's te zien :)
 

eriktv

Forumguru
Ja! Inderdaad zeg ook ik dat een stuk volmondiger bij een club van (bijna) 10 man, vrees dat er een flinke investering gaat worden gedaan in materiaal :D

Uiteraard heb ik twee auto's die als vrijwilliger staan te trappelen, maar ik denk dat zilver niet de meest dankbare kleur is om het resultaat op te zien.
 

Antera

Donateur
Het bedrag word inderdaad gedeeld door het aantal personen. Omtrend de keuze van welke auto zal dan ter zijner tijd geloot worden als er veel aanbod ervoor is. Maar daar komen we dan vast wel aan uit
 

turboturbo

Forumguru
Vraagje: ik voel me er niet super gerust bij als ik met m'n twee linker handjes voor het eerst in m'n leven met een dap bv op de tere lak van andermans Skoda ga zitten frutsen. :D

Hoe ziet dat er in de praktijk uit, dat oefenen?
 
Bovenaan Onderaan