DB200
Lid
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een andere auto aanschaffen. Ik heb tot nu toe altijd diesel gereden vanwege de lange afstanden en hoge kilometrages die ik maak, zowel privé als zakelijk. Ook tijdens Corona heb ik gewoon 30k per jaar geklokt. Maar auto's met alleen verbrandingsmotoren, komen er steeds minder en nieuwe diesels worden in NL niet meer aangeboden, helaas. De nieuwe Superb is vanaf 2024 alleen nog maar in hybride uitvoering, lees ik.
Op de Skoda site staan de volgende 3 tips om met een plug-in hybride auto zuinig te rijden:
1. Grijp elke kans aan om te laden
2. Remmen voor extra actieradius
3. Doe kalm aan
www.skoda.nl
Ad 1. Zowel thuis als op het werk kan ik niet laden.
Ad 2. Ik rijd op dit moment vaak 80km enkele reis, zonder files, als ik 7 keer op de rem moet trappen is dat veel.
Ad 3. Veel 80 en 100km N wegen, dus dat lukt wel.
Dus eigenlijk kan ik 2 van de 3 tips niet opvolgen. Wat wordt het daadwerkelijk verbruik van een plug-in hybride zonder te laden? Ik herinner me een buurvrouw die een Volvo V60 plug-in hybride reed vanwege de bijtelling en niet laadde. Die haalde 1:12 op zijn best. Is het niet verstandiger om een 2e hands diesel met lage km stand uit Duitsland te importeren? Een mooie A4 bijvoorbeeld.
Op de Skoda site staan de volgende 3 tips om met een plug-in hybride auto zuinig te rijden:
1. Grijp elke kans aan om te laden
2. Remmen voor extra actieradius
3. Doe kalm aan

3 tips om met een plug-in hybride auto zuinig te rijden
De plug-in hybride auto keert terug in het Nederlandse modellenaanbod van Škoda, namelijk met de huidige Škoda Superb en de nieuwste generatie die in 2024 bij de dealer verschijnt. Maar hoe profiteer je het meest van de elektrische actieradius en rijd je het zuinigst?Bij een plug-in hybride auto...
Ad 1. Zowel thuis als op het werk kan ik niet laden.
Ad 2. Ik rijd op dit moment vaak 80km enkele reis, zonder files, als ik 7 keer op de rem moet trappen is dat veel.
Ad 3. Veel 80 en 100km N wegen, dus dat lukt wel.
Dus eigenlijk kan ik 2 van de 3 tips niet opvolgen. Wat wordt het daadwerkelijk verbruik van een plug-in hybride zonder te laden? Ik herinner me een buurvrouw die een Volvo V60 plug-in hybride reed vanwege de bijtelling en niet laadde. Die haalde 1:12 op zijn best. Is het niet verstandiger om een 2e hands diesel met lage km stand uit Duitsland te importeren? Een mooie A4 bijvoorbeeld.