Plotseling lawaai en motor slaat af

Rofffel

Forumguru
Ik had het wel geweten in jouw positie:
"beste dealer, neem dit barrel terug en regel iets beters.." Dit is toch geen betrouwbaar vervoer meer, wat je wel mag verwachten gezien de leeftijd van de auto.
Of alles eruit (blok, DSG etc) en nieuw erin maar met minder zou ik niet tevreden zijn.

Dan vind men mij ook een lul bij de dealer maar ik ben echt klaar met hoe dealers zich er vanaf maken....

*bitch-mode uit :thinking:
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik begrijp uit eerdere berichten dat het hier een leasewagen betreft. Dan heb je toch eigenlijk formeel gezien helemaal niets te maken met de dealer, maar met de LM. Het is dus aan de LM om betrouwbaar vervoer te regelen, zoals in je leasecontract afgesproken. Hoe zij dat verder met de dealer regelen is hun zaak. De LM laat jou (of je werkgever) nu lekker betalen, en ze laten ook jou het probleem met de dealer oplossen, lekker makkelijk cashen voor de LM. Hun auto, hun probleem.

Ik zou in overleg met m'n werkgever dat ding door de LM laten ophalen, en stoppen met betalen totdat er eentje staat die naar je wensen is en wel betrouwbaar werkt. In de tussentijd kun je vast met het uitgespaarde geld iets anders shortleasen of zo.
 

Duijzer

Donateur
Ik zou in jouw geval voorlopig lekker in de Seat rond blijven toeren en met de dealer afspreken dat ze je bellen als de auto probleemloos is.
Dan hebben zij de druk om het op te lossen en de leasemaatschappij gaat wel druk op de dealer zetten omdat die vervangend vervoer moeten betalen. En in de tussentijd rij je prima, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

Mick

Actief lid
Ik zou in jouw geval voorlopig lekker in de Seat rond blijven toeren en met de dealer afspreken dat ze je bellen als de auto probleemloos is.
Dan hebben zij de druk om het op te lossen en de leasemaatschappij gaat wel druk op de dealer zetten omdat die vervangend vervoer moeten betalen. En in de tussentijd rij je prima, toch?
Het toeren in de Seat is zeker geen straf. Het zal ook nog wel even duren voordat de Skoda überhaupt terug zal zijn. De leasemaatschappij weet dat hij er weer staat en dat ik een andere wagen mee heb. In april 2023 loopt het contract af en ik zou 6 maanden daarvoor mogen kijken voor wat anders. Hij heeft er nu 150k opzitten. Ik wacht het rustig af. Met deze vervangende wagen zing ik het nog wel even uit. Ivm slechte bezetting op Hr, waar de lease zaken worden geregeld, zal ik er later bij ze op terug komen.
 

Mick

Actief lid
Vooralsnog is de conclussie, een gebroken/defecte motor steun. Deze is vervangen en nu gaat men hem nog verder nakijken en testen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan