Plastidip

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Ja spraydip is inderdaad helemaal top, lees ik ook niets dan goed van zou zelfs beter blijven zitten dan de originele plastidip. Dat zegt wel wat want met de originele is ook niks mis.
 

Cordoba

Forumguru
Dippen houden we dus enkel voor de velgen:D

Zit ik dan met mijn deels van plastidip voorziene grill, logo's en kentekenhouders. :(
Bij mij ook de Motip versie, en heb een keer een reparatie aan de plastidip gedaan na ruim een jaar. Op YouTube vind je ook een herstelprocedure voor plastidip, dan wel op velgen, maar het gaat om de werkwijze.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @Cordoba, maar als je het kan repareren is het echt wel een fantastisch product, dippen is interessant voor zulke onderdelen en bv de velgen, maar als ik het zo lees niet zozeer om een hele auto met te doen. Of je moet het zelf kunnen, er zijn wel totaal kits voor om zo'n hele auto te doen maar je moet ook de knowhow en accommodatie hebben om dat tot een goed einde te brengen.

Ik zit al lang te dubben over welke dip nu te bestellen voor mijn velgen, gunmetal/donker grijs zou wel mooi staan, maar is ook weer zo typisch net als zwart, dan dacht ik aan burnt copper, maar betwijfelen of zo'n zachte koper finish gaat matchen met en Wit, en Chroom.
 

Cordoba

Forumguru
Voordeel van plastidip is, als je voldoende lagen (min. 4) aanbrengt, dat je dit er ook weer redelijk makkelijk afhaalt, maar ik denk ook inderdaad dat chroom en een koper tint niet mooi matchen. Je zou eens moeten zoeken naar plaatjes van de nieuwe Cupra's (waarbij Seat vervangen is door het merk Cupra), die hebben ook zo'n koperachtige tint voor de logo's, spiegelkappen en nog wat klein spul, als daar ook nog chroom op zit, krijg je een idee.
 

JeSko

Forumguru
Thanx heb ze eens opgezocht, mooi geworden overigens die Cupra, maar zoals je al zei zal het niet staan met koper en daarom vind ik ook geen Cupra met chroom op gemonteerd, smoelt gewoon niet. Koperen wielen staan magnifiek op een witte auto, maar die witte auto moet dan wel black pack hebben en geen chroom.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb een setje velgen in hyper zilver gehad en was hier niet super enthousiast over. Was meer grijs. Ook een setje in metallic zwart gedaan, dit vind ik mooier maar goed witte auto met zwarte velgen zorgt wel voor een donker gat in je wielkasten :-)
 

Bijlagen

  • 50B57C58-A58B-4D2D-9C6E-03D072717BFD.jpeg
    50B57C58-A58B-4D2D-9C6E-03D072717BFD.jpeg
    530,6 KB · Weergaven: 65
  • BB560FA2-3B4F-4E57-8AC2-5F8CBDA5AA45.jpeg
    BB560FA2-3B4F-4E57-8AC2-5F8CBDA5AA45.jpeg
    459,1 KB · Weergaven: 65

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat de kleur die je voor ogen hebt, wel mooi is voor de velgen, alleen moet je dan ook iets met alle chroom accenten (in zelfde kleur dippen, of eventueel zwart) die zou je eventueel ook nog kunnen wrappen.
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Zoiets was ik ook aan het denken, ik ben intussen echt al maanden aan het piekeren hoe ik net wil laten doen, en ben het best zat aan het worden en de vrouw ook :D wat me eventueel wel een optie lijkt is dit: alle chroom zwart laten wrappen, ik kan hiervoor terecht bij mijn vaste wrapper, dat betekent voor mijn auto de sierstrip die over de portieren loopt, de grille, de dakrails en de sierstukjes in mijn voorbumper. Waar ik nu ook met speel is het gedacht om dat te laten doen en mijn pano dak te laten "vergroten", dmv de witte delen van mijn dak te laten wrappen. Daarna zou ik met burnt copper dip de velgen doen, tegen dan zou de wagen ook door zijn hoeven moeten gezakt zijn, en ik denk dat dit wel een mooie totaallook zou geven.

8a4307f02812a8f9ea99ccea452f9221_copy_630x802.png 6c759e0a9d8368a197274f0ebad09133.jpeg_copy_800x303.jpg chTYjZh_copy_1632x1224.jpg
 

EdK

Forumguru
Tsja ik dip alleen maar met Duyvis.... maar ja dat zal t wel niet zijn voor je..:pieker::pardon:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan