Plastidip

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Even een vraag, zijn er hier mensen die ervaring hebben met plastidip? Ik ben namelijk met de gedachte aan het spelen om alle logo's, de grill, en het chroom van men auto te plasti dippen. Gaat dat ( mat of glans zwart ) mooi staan op mijn witte SuperB denken jullie? Ook zou ik mijn velgen willen dippen, echter zijn deze rondom fel beschadigd, is dat een probleem wil je plastidip gebruiken? Volgende zomer komen er pas nieuwe velgen onder, dus dit zou een mooie tijdelijke oplossing kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: WV62

CDK

Forumguru
Je vraag staat alleen in een verkeerde rubriek naar mijn mening, maar dat kan @Peter-036 vast wel oplossen.

Plastidippen van velgen is zeker een optie. Als je toch nieuwe velgen krijgt zou ik de schade er grotendeels uitschuren, na het dippen zie je daar vrijwel niets meer van.

Logo’s zou ik gewoon in zwart kopen bij Superskoda of de huidige laten spuiten. Raam en grilleomlijsting zou ik laten wrappen, dat heb ik bij m’n Kodiaq ook laten doen. Staat veel beter / netter als dippen.
 

JeSko

Forumguru
@Corné de Kluijver

Ik wist al niet goed waar ik dit moest plaatsen:pardon:

Uitschuren met een zachte korrel schuurpapier neem ik aan? Dan zijn de velgjes netter en toonbaar in de tussentijd.

Ik werk in een lakkerij dus ik zou ze kunnen laten spuiten door onze natlakker, zelf ben ik poederlakker en dat is denk ik minder netjes ( is wel sterker ) op zulke logo's.

En wrappen heb ik nog geen ervaring mee, enig idee wat daar ongeveer een correcte prijs voor is?
 

JeSko

Forumguru

Wij kunnen ook al bepaalde plastics lakken en daarna bakken ( jaja zover zijn ze al ) maar dan moet er eerst zo'n speciale coating over ( als dat al mogelijk is, is afhankelijk van de basis ) dus hethword wss natlakken.

Dat embleem heb ik inderdaad ook zien staan, is wel erg mooi idd, maar het natlakken is het proberen waard, dit kost me niks, als dat het niet word kan ik denk ik best zulk logo bestellen.
 

JeSko

Forumguru
@mullym

Dat ziet er toch lekker strak uit hoor! Erg netjes en mooie Octavia trouwens! Plastidip vs natlakken dus, dat is een keuze die ik moet maken, plastidip kan ik zelf aanbrengen en dan moet er niets gedemonteerd worden, natlak moet alles eraf, grill en logo's. Dat is toch wel een nadeel, ik kan eventueel de auto dan wel op het werk laten, ik denk dat ik dat wel geregeld krijg met de baas. Twijfels twijfels...
 

JeSko

Forumguru
Heeft er iemand ervaring met het compleet laten dippen van een auto? Of kent er iemand die daar ervaring mee heeft? Ik las iets van een auto die voor 300 euro compleet in plastidip werd gezet, door een proffesioneel bedrijf. Zo'n dip zou met goed onderhoud 2-3 jaar kunnen meegaan, best interessant dus.
 

JeSko

Forumguru
Andere site maakt melding van max 1 jaar mits goed onderhoud, das weer wat anders natuurlijk.
 

jesse_s93

Donateur
Ik denk dat de positie op de auto hiervan ook afhankelijk is. Ik heb de plastidip van Motip op de chrome grille zitten. Na twee maanden zie ik al 1 of 2 kleine plekjes waar het chroom weer doorheen komt. De plekjes zijn zo klein dat je er wel bovenop moet zitten om te zien, maar het geeft wel aan dat het kwetsbaar is.
 

brepus13

Forumguru
300 euro red je niet eens voor het materiaal laat staan ook nog de arbeid. Heb wel eens advertenties gezien voor het dippen van auto’s maar dat gaat eerder richting de 1500€ voor je superb.
 
Ik heb een side - by - side zelf gedaan vorig jaar met plasti dip. Ik ben vrij tevreden met het resultaat voor een amateur en met spuitbus. Maar aangezien dit een off road gebruiksvoertuig is zie je zeer snel kleine beschadigingen en plaatsen waar veelvuldig aan geraakt is zoals bvb de laadklep. Gezien je zelf professioneel in de business zit ben ik van mening dat je het via je werk veel netter gaat kunnen voor een gelijke prijs. Een voordeel van plasti dip tegenover lakken is uiteraard dat als je het beu bent dat het er zo weer af is. IMG-20190613-WA0020.jpeg 20190621_200155.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
300 euro red je niet eens voor het materiaal laat staan ook nog de arbeid. Heb wel eens advertenties gezien voor het dippen van auto’s maar dat gaat eerder richting de 1500€ voor je superb.

Oei dat is wat anders haha, had dit gelezen op één of ander forum dat ik via Google tegen kwam, was al wel info van 2015 ofzo.
 

JeSko

Forumguru
Niet slecht hoor @Kris_308w , netjes gedaan! Past goed bij zo'n off-roader:thumbsup:

Klopt maar ik ben poederlakker, geen spuiter, wij hebben wel één spuiter tewerkgesteld, deze doet vooral extern werk zoals af en toe een fietskader of mensen die hun zonnewering niet gepoedercoat willen maar met natlak willen finishen, maar zijn cabine is veel te klein, dus niet echt een mogelijkheid op mijn werk.

Bedankt voor de info @brepus13 @jesse_s93 en @Kris_308w , dat word hem dus niet. @Cordoba heeft me een mooi beginnerslijstje meegegeven om met de hand beginnen te detailen, waardoor ik dat magnifieke MoonWhite kleurtje weer wat beter kan maken :thumbsup:

Dippen houden we dus enkel voor de velgen:D
 

JeSko

Forumguru
Bedankt @Kris_308w

Ik zou de dip voor de velgen bestellen bij Plastidip.be of bij SprayDip.nl. Maar de verwittiging word gewaardeerd, want een verwittigd man is er twee waard:thumbsup:

Edit, plastidip.be is dus degene eigenlijk waarvoor je me waarschuwde, dan word het spraydip.nl.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan