PizzaPieter's Seat

VAG-man

Forumguru
Verhoging van bandenspanning heeft wel degelijk invloed op niet geheel ronde banden die na een tijdje stilstand zijn afgevlakt.

Persoonlijk zou ik een tijdje op een hogere bandenspanning rijden, 2.8 of liever hoger. Weet niet wat maximaal is. Maximaal hoeft ook niet. Rij minimaal 30-50 km en zet ze terug op 2.5.
Dit kan verschil maken tenzij de band gecupt is.
 

Jewepe

Forumguru
Ik rij rondom op 2,5 bar. Nog nooit problemen mee gehad. Ik zou nog wat experimenteren als ik jou was. Achter op 2,6 bar is helemaal niet gek. Vooral als het helpt.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ga straks ff rondje touren en goed voelen.
Als het minder is, dan doe ik er morgen (als de bandjes weer koud zijn), nog eens een barretje bijpompen.

Bedankt voor de tips voor nu van u allen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CDK

Forumguru
Mijn banden zijn ContiSportContact5. Hageltjenieuw achter.

Kijk eens op je banden hoeveel er in mág ipv wat er in je tankdop staat. Hoe harder je band hoe minder last van hoogteslag na parkeren. Alle beetjes helpen, ik reed vaak op 2.8 of 2.9 voor en achter 3.0 bar.
 

MaxN

Donateur
Plus dat er op de voorbanden een beetje extra ballast leunt doordat de motor er flink op drukt. En de meeste auto’s hebben achter minder gewicht door de gewichtsverdeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

PizzaPieter

Forumguru
Is dit een afwatergaatje in de demper of een 'ik-hoor-hier-niet-zitten-gaatje'?

Er komt ook uitlaatgas uit.

Stopte net ff ergens en hoorde t terwijl de auto nog liep.
Ff eronder gekropen en snel gevonden.

Edit: gelet op de indrukking eromheen, LIJKT het een gat dat hoort.... Maar ik vind t maar raar.

Gr Pieter
5357e9dc4edf80f3b670c03a794b3dea.jpg
 

EdK

Forumguru
Ik hoor niet zitten gaatje denk ik toch hoor !

Nee een priem en een hamer en je krijgt een LIJKT zo te horen gat wat niet hoort.
In mijn beleving hoort een demper dicht te zijn op de uitlaatpijp na
 

JeSko

Forumguru
Dat is een afwater gaatje :) word volgens mij gebruikt in auto's waarvan de einddemper een beetje omhoog loopt
 

JeSko

Forumguru
Ja dacht dat het tot 3 mm zelfs geen kwaad kon, de meeste van die gaatjes zijn dan ook 3 mm, sommigen auto's hebben zelfs een pijpje dat uit zo'n 3mm gatje komt om de condens weg te krijgen.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Tenzij de demper niet recht loopt, maar je hebt wel een punt, ik zou ook verwachten dat het net wat lager zat, maar het lijkt te mooi om geen afwatergatje te wezen.
 

EdK

Forumguru
Wil die van mij ook wel weghalen hoor @Canon-Eye !!
Kun jij volgens de regels het wel plaatsen.... :deuk:

Edit: en als al afwaterring was waarom dan een gat van buiten naar binnen maken, nu zit er een opstaand randje ook nog eens aan binnenzijde... maw nog meer water dat blijft staan... :pieker::pieker:
 
Bovenaan Onderaan