Pieter - Octavia: 1e update

Cordoba

Forumguru
Je kunt kijken of je het spuiten ook goedkoper voor elkaar kunt krijgen, door af te spreken met een spuiter dat ie het deksel mee spuit als ie toch race blue moet spuiten (er rijden ondertussen genoeg Skoda's in race blue rond, dus dat moet lukken). Moet je waarschijnlijk wel vooraf je deksel al afgeven, of snel kunnen brengen als men die kleur gaat spuiten.

hemi24

Forumguru
Ander probleem is dat de deksels van de koffers van vrij zacht/beweegbaar kunststof zijn en de lak niet te hard mag worden, anders gaat deze scheuren/barsten.

B@s0302

Senior Member
In lijn met de aangedragen optie schadebedrijf misschien een toevoeging.. Veel schadebedrijven breiden toch al hun aanbod uit naar spuiten keukens, meubels e.d. Zo eentje zou je wellicht moeten hebben want is gewend een "one off's "

s-line

Forumguru
Ander probleem is dat de deksels van de koffers van vrij zacht/beweegbaar kunststof zijn en de lak niet te hard mag worden, anders gaat deze scheuren/barsten.
Dat is geen probleem, reparatie lakken zijn meer elastisch als de orginele lakken.

Cordoba

Forumguru
@s-line Voor jou als deskundige de volgende vraag: een in kleur gespoten kunststofbumper, moet de lak toch ook enigzins elastisch zijn, of is dat toch anders dan voor een dakkoffer?

bobbl

Forumguru
Rijdt al jaren met een gespoten Dakkoffer, en de lak blijft perfect hoor!
Gewoon gespoten met auto lak van de lokale spuitert!
Wel natuurlijk een goede kunststofprimer voor de hechting!

s-line

Forumguru
@s-line Voor jou als deskundige de volgende vraag: een in kleur gespoten kunststofbumper, moet de lak toch ook enigzins elastisch zijn, of is dat toch anders dan voor een dakkoffer?
Vroeger moest er een speciale toevoeging in de lak voor bumpers om het een beetje elastisch te maken. Tegenwoordig is de lak al een stuk elastischer dus is dit niet meer nodig.

heusinkveldb

Forumguru
Rijdt al jaren met een gespoten Dakkoffer, en de lak blijft perfect hoor!
Gewoon gespoten met auto lak van de lokale spuitert!
Wel natuurlijk een goede kunststofprimer voor de hechting!

Heb je het zelf gedaan of laten doen?
Heb je ook nog een laag blanke lak aangebracht?

bobbl

Forumguru
Ja ik heb het geluk dat ik dit zelf kan bij het bedrijf waar ik werk, en metallic heeft altijd een blanke laklaag.

Pieter_Ibiza

Forumguru
Keuzes he. Een aantal mensen geïnformeerd en ze zeggen allemaal wat anders. Spuiten lijkt mij persoonlijk wel mooier.

Pieter_Ibiza

Forumguru
Ja, heb geen haast. Hij zou het doen zodra hij een gaatje heeft.

Hier nog wat foto's van het interieur:
35krjmh.jpg

2gw8038.jpg

2mhs9bb.jpg

2mhj3vl.jpg

Bovenaan Onderaan