PIAIR1982's Skoda Fabia Combi Dynamic 1.2 TSI 63kW

H@RM

Senior Member
Dodo Juice Lether Sealant maakt het leer mooi dof en
Omdat Nederlands er niet tussen staat.

Nooit meer op gereageerd. Maar vreemd. Ik kijk gewoon naar Nederlandse tekst


Dodo Juice Supernatural Leather Sealant maakt het leer mooi dof en niet glad
 

piair1982

Forumguru
Modeljaar 2011 (b in chassisnummer) kende nog geen Nederlands. Pas vanaf modeljaar 2012 (c in chassisnummer) kon je nederlands kiezen.

Thnxz voor de tips! Heb ook al wat youtube filmpjes gevonden hierover. Leder stuurwiel reinigen is iets wat een gemiddelde autorijder vergeet.
Als je zoekt op 'Clean leather steeringwheel' krijg je heel veel filmpjes. Van simpel reinigen met wonderspons en daarna met handdoek afnemen tot aan allerlei wonderdoekjes en poetsmiddeltjes. Best grappig om te zien dat iemand met een tandenborstel de stiksels van zijn stuurwiel staat te poetsen.

Maar bij alle filmpjes, jeetje wat een vuil zit er op een stuur....
 

H@RM

Senior Member
Pas op met een wondersponsje. Is eigenlijk gewoon een schuurspons. Het leer op stuurwielen word steeds dunner gespoten. Nu heb je een vrij jonge auto dus zal het wel mee vallen maar bij oudere is de verflaag al behoorlijk aangetast door het zuur op je handen en uv straling

Net nog even naar het chassisnummer gekeken maar ook gewoon B
 

piair1982

Forumguru
@H@RM
Het gaat om de letter op de 10e positie in het volledige chassisnummer bijvoorbeeld tmbje45jzB3123456 is mj 2011 en tmbje45jzC3123456 is mj 2012. D is 2013 etc etc.
 

piair1982

Forumguru
Ok. Bijzonder. Van welke maand is jouw Fabia? Mijn Faab is van oktober 2010. Nu weet ik wel dat er in februari 2011 een lichte technische wijziging is geweest. Misschien is de jouwe van na februari 2011?
 

H@RM

Senior Member
Nope, hij is in 2010 gebouwd en in 2011 op kenteken gegaan. Maar wel na de zomer 2010 dus modeljaar 2011
 

piair1982

Forumguru
En je hebt een amundsen (rns310) en maxidot display in het Nederlands. Productiedatum van de mijne is 12 of 15 oktober 2010. Sinds 30 oktober 2010 op mijn naam. Als jij Nederlandse taal in het maxidot display hebt ga ik dat eens even na bij de dealer. Of dat dit een update misschien is.
 

H@RM

Senior Member
Is de productie datum nog ergens te herleiden? Admundsen en Maxidot in het Nederlands.
 

piair1982

Forumguru
Ik vond 75 Euro origineel een beetje veel geld voor een schakelaar. Via superskoda ongeveer 65 Euro. Ook teveel. Maar nu via een app op mijn telefoon via China.

Wel kleine modificatie moeten doen. Deze schakelaar heeft het VW rood als verlichting. Maar door simpelweg de twee onderste helften van de oude en de nieuwe schakelaar te verwisselen heb ik 'm nu ook in het juiste Škoda groen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

piair1982

Forumguru
How to lichtschakelaar vervangen en aanpassen.

De lichtschakelaar indrukken en dan naar recht draaien. Daarmee ontgrendel je de nokjes die de schakelaar op zijn plek houdt in het dashboard.

Daarna haal je de stekker uit de achterzijde.

Hoe je de schakelaar uit elkaar haalt volgt nu.

uploadfromtaptalk1429361198904.jpg

Dan aan de achterzijde zitten vier plekken waar je de schakelaar uit elkaar kan halen
uploadfromtaptalk1429361265289.jpg

Daar kan een platte schroevendraaier in

uploadfromtaptalk1429361291440.jpg

Dan trek je hem iets open en draai je een kwart slag naar links

uploadfromtaptalk1429361346274.jpg
uploadfromtaptalk1429361354605.jpg

Dan kun je hem uit elkaar schuiven en op omgekeerde wijze bouw je het weer in elkaar
uploadfromtaptalk1429361420510.jpg
 

piair1982

Forumguru
Laatste upgrade voor nu.
De nieuwe Škoda logo's voor mijn sleutels maar nu in het juiste formaat.

(Links oude nieuw logo en rechts nieuwe nieuw logo.)

Ps. Ik heb er nog wat over. Dus als iemand ze nog zoekt...
 

Bijlagen

  • Screenshot_2015-04-28-19-49-16.png
    Screenshot_2015-04-28-19-49-16.png
    1,2 MB · Weergaven: 51
  • Leuk
Waarderingen: CDK

piair1982

Forumguru
Ik neem ze 9 mei wel mee.
Heb er nog zes. Ze kosten mij een Euro per stuk en daarvoor bied ik ze dan ook aan per stuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan