Photoshop gevraagd: Emblemen & typeaanduiding

Cordoba

Forumguru
Ik schaam me wat de auto betreft nergens voor, maar ik heb een hekel aan alle letterbadges om de simpele reden dat daar altijd allerlei prut tussen blijft zitten die lastig te verwijderen is, variërend van bagger tot opdrogend poetsmiddel of was (en de pluizen van het poetsdoekje). Het zit gewoon in de weg, dus eraf met die rommel, wat mij betreft.
Dat het een Skoda betreft is toch wel duidelijk, dat ziet elk jochie vanaf een jaar of drie ook zonder die naam erop wel... :pardon:

Je moest eens weten hoe vaak volwassen mannen bij mijn auto hebben staan kijken van "dit is toch geen Audi?"
 

Bakboord1

Forumguru
Bij mijn Octavia l&k uit 1999 had de vorige eigenaar alle logo’s vervangen door Chrome doppen. Heb bij aankoop bedongen dat dat alle zes de Skoda logo’s terug kwamen.

Blijkbaar was er in het verleden toch wel wat schaamte, zelfs bij een l&k.

On topic: kaal en met het logo zwart en de achtergrond in de kleur van de auto vind ik het mooiste.
 

EdK

Forumguru
Tsja de een heeft het over kaal is het mooist, nou dat vind ik het lekkerst hoor....
Dan weer over blote bips.....

Tsja tis weer kl#t# weer en de heren vervelen zich weer...... jammer he dat de koters ook thuis zijn :deuk:
 

Horkje

Forumguru
Nu nog lekker kaal achterkantje en zie zo af en toe wel eens een nekkie draaien.....


Heb zelf de type aanduiding eraf omdat ik het in ieder geval in chroom bij mijn versie niet zo mooi vond.

Vind het kale ook wel mooi neutraal. Lekker strak en glad zeg maar.

Kan me toch ook wel voorstellen dat het met hoogglans zwarte letters misschien toch ook wel iets heeft....
 

innocenti

Forumguru
Ik ben ook voor verwijdering van typeaanduiding. En dat heeft niks met schaamte te maken, want ik heb ze zelfs van mn Volvo V70R afgehaald.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dat front logo is een dikke prima!
Zeker omdat de grill omlijsting ook een stukje omhoog komt, links en rechts van het embleem.

Daar twijfel ik niet over!

De achterkant daarentegen... Ik vind zowel 'clean' als met de zwarte type aanduiding bijzonder knap.

Plastidip zie ik dan weer niet zitten, omdat deze kleur weer afwijkt van de zwarte delen van Skoda zelf (embleem, spiegelkappen, grill, grill omlijsting, etc.).

Wel balen dat er niet een soort mal bij zit. Of je moet alles goed uitmeten hoe het eerst zat, of lijntjes trekken inderdaad.

Zag eens in een productie filmpje van de Octavia dat ze een handige mal hiervoor gebruikte!

@Cordoba knutselen doe ik graag, maar de kosten van het zelf aanpakken wegen niet op tegen ze kant en klaar te kopen.

Ik denk overigens dat je @Horkje bedoelt met degene die het kort geleden heeft gerealiseerd :D.
 

Horkje

Forumguru
Volgens mij zitten die letters al mooi recht en met de juiste tussenafstand op een stukje karton bevestigd o.i.d.

Omdat bijvoorbeeld bij de letter O het kartonnetje er al uit is vermoed ik dat je het zelfs met twee linker handen in een handeling er mooi op plakt.

Ik denk dus dat je, zoals @Peter-036 aangeeft, met schilderstape een rechte lijn hoeft uit te zetten.

En anders leg je de letters eerst goed recht en neem je een goed stuk tape dat je op de letters plakt. Zo maak je een simpele mal waarbij je de letters vooraf gefixeerd hebt.

Benieuwd naar de Superskoda levertijd en hopelijk ook je foto’s binnenkort!
 

Horkje

Forumguru
@Cordoba knutselen doe ik graag, maar de kosten van het zelf aanpakken wegen niet op tegen ze kant en klaar te kopen.

Ik denk overigens dat je @Horkje bedoelt met degene die het kort geleden heeft gerealiseerd :D.[/QUOTE]

Yep dat was ik. Best veel werk maar wel leuk om te doen. Toen ik er mee bezig was waren ze helaas nog niet kant en klaar te koop.....

Zelf maken is eigenlijk ook duurder dan kant en klaar kopen. Dan heb ik het nog niet eens over demonteren, schuren en weer verlijmen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Het 1 op 1 overzetten is het probleem niet, dat kan makkelijk met behulp van schilderstape.
En inderdaad @Horkje de nieuwe type aanduiding zit inderdaad al op een folietje met de juiste tussen afstanden.

Maar als ik de oude eraf haal, wil ik graag de kofferdeksel even 'oplappen'. De lijmresten op een goede manier verwijderen, voordat er nieuwe geplakt worden.

@EdK zou een goede smoes zijn om naar de Skoda fabriek te gaan :D.
 

EdK

Forumguru
dat kan makkelijk met behulp van schilderstape
Ja en dan net de nieuwe letters OP de schilderstape plakken en dan een partij klooien om het er tussenuit te krijgen.
Zet altijd met een fijnschrijf stift een paar streepjes.
Als je die nu eerst een 10cm buiten de letters zet en dan de oude verwijderen en dan kun je alles lijmvrij maken en ontvetten en dan met een liniaal zet je weer met de fijnschrijver de plaklijn neer en plak je de letters.
Die laat je eerst 24 uur drogen en dan ga je met een doekje spitritus overal langs om defijnschrijverstift van de lak te verwijderen en zet je de boel weer ff in de wax.
Want ja spiritus ontvet natuurlijk ook
 

Rofffel

Forumguru
Hmm dit nieuwe logo heeft mij aan t denken gezet.
Ik heb alleen veel chroom details waarvan ik dus niet weet of t mooier zal staan. Zou iemand dit voor mij ook ff kunnen shoppen?
Zoja, ook een keer met zwarte grill omlijsting?
Alvast dank!
1234743d1398546584-race-blue-skoda-octavia-1-8-tsi-elegance-dsg-now-paddle-shifts-pg-5-post-12-1.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Het belangrijkste ging mij om het nieuwe logo ;).
Dus zwarte logo met blauwe binnenkant haha.

En dan eventueel met een zwarte omlijsting.
Thanks!
 
Bovenaan Onderaan