Wordt het niet eens tijd dat dat hele concept van een lokale importeur (of invoerder zoals ze in BE zeggen), gewoon afgeschaft wordt?
Alleen maar strijkstokken en tussenhandel die hun graantje meepikken. Maar of de consument (= de uiteindelijke klant/diegene die alles moeten betalen) daar nou beter van wordt...?!?
Van die importeur dus...
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom ik als Europese consument een Europese goedgekeurde auto, niet gewoon rechtstreeks bij de Europese fabriek kan bestellen?
De garages alleen nog als service-/onderhoudslocatie; isse simpel.
Verdeel een aantal showrooms/proefrit locaties over het land om een automobiel te kunnen aanschouwen irl en te proberen.
Er zijn nog een aantal grotere (auto)merken, die voor hun sub-badges toch vrijwel allemaal dezelfde technologie gebruiken.
Kijk naar het VAG concern; Audi, Skoda, Seat, VW, Lamborghini, Porsche, Ducati, Bentley, Bugatti, e.d.
Ook General Motors, PSA, Toyota, etc.; hetzelfde idee.
Of een luchtfilter/[ander willekeurig onderdeel] nou in een Aud, Skoda, Seat of VW gemonteerd wordt; whatever.
Wil je graag betalen voor een duur merkplaatje of een aaibaar dashboard; be my guest. Maar cut the crap en de niet-toegevoegde waarde van een importeur.
Zie hoeveel negatieve publiciteit bijvoorbeeld Pon de laatste jaren al verzameld heeft. Vooral als het ging om (non)coulance en (niet bepaald) soepele garantie...