Peugeot RCZ-R

Altos

Banned
Mooi stuk geschreven!
Voor mij is de Peugeot echt een van de lelijkste auto's ooit! zeker in combinatie met het interieur...maar gelukkig is ieders smaak anders :cool:
Het rijgedrag kan ik dan weer niks over zeggen behalve dat het zeker een eigen karakter zal hebben.
 

sitechris

Donateur
Leuke review,maar blijkbaar ben je nog steeds vol van je Megane RS zoals je in bijna elke review kan lezen.
Bij deze laatste begrijp ik niet goed wat hij in deze test komt doen,vermits de andere wagens eigenlijk als 2-zitters bedoeld zijn.

De Megane RS is voor mij nog steeds de referentie als het gaat om (FWD) rijplezier in deze klasse (de RCZ-R is ook een snelle FWD, dus hoort daar wel bij). Dus daarom zie je hem vaak terug in de tests. De Megane RS is het ijkpunt.
 

Odin

Senior Member
Tja.. Leuk stukje, zeker. Maar de Megane RS zou dus beter rijden. De TT is over het geheel de betere auto kwa bouwkwaliteit en restwaarde.

Daarbij heb je bij de TT ook meer keuze uit motorisering en kun je een degelijk blok uitzoeken ipv een piepende en fluitende Franse turbo motor met suicidale eigenschappen en de natuurlijke voorkeur om te desintegreren.

Altijd gezegd nooit een (moderne) Franse auto te willen rijden. 1x noodgedwongen een uitzondering moeten maken vanwege diefstal van mijn auto, dat kleine Franse kreng binnen 3 maanden weer verkocht. Ziet er leuk uit, best vlot, maar reed voor geen meter in vergelijking met de destijds al 20 jaar oude Japanner die was gejat.

Polariserende conclusie: RCZ-R voor de kapper die per se een nieuwe auto wil maar ondekt dat hij/zij een TT niet kan betalen.
Tip: knip nog even door, de TT is beter en heeft een hogere restwaarde. Beter nog, zoek een leuke 2de hands TT binnen je budget. Lieft een quattro met een dik blok en een volledige onderhoudsgeschiedenis.
 

Odin

Senior Member
Beetje foute uitspraak als je het mij vraagt.

Net als mensen die zeggen dat mensen die een 3-serie 4 cylinder kopen beter geen BMW kunnen kopen als ze geen echte kunnen betalen.
Eh... het "polariserende conclusie" slot, is doorspect van sarcasme en foute stereo typen... Grappig trouwens dat je valt over de prijs grap en niet over de kappers/vrouwenauto grap.

Maar ten overvloede en voor de duidelijkheid, dat is dus niet serieus bedoeld. Het is een uitvergroting van de stereotypes rond deze auto's en het merken geile status gedoe rond Audi.

Maat van mij heeft een 206cc. 2l gechipped, leuk autotje en vlot ook. Staan we te wachten, komt ie aanrijden met dak open en z'n meisje ernaast is het steenvast: "Hé! Ken en Barbie! " Humor en van je vrienden moet je het maar hebben.

Om serieus in te haken op je BMW opmerking: prijs en of ze het wel of niet kunnen betalen interesseert me niet. Hele auto als status symbool houding staat me totaal niet aan. Maar de laatste 3 serie die ik heb gereden (E46) is een verschrikkelijk hok met een 4 cylinder. Die kun je beter niet kopen inderdaad, zonde van je geld. Dan kun je veel betere auto's vinden zonder BMW logo. 3 serie (en kleiner) ben ik uberhaubt geen fan van, op de 330 en de M3 na. Maar dan zit je aan de 6 cylinders of groter. Overigens is de E92 nog te pruimen, liever de E46, de latere en huidige 3 en 4 serie vind ik niks. De 5 serie en groter is wel aardig maar te duur mijn inziens, zeker nieuw. Daar ook van mening dat je minimaal de 6 cylinder er in moet leggen of er niet aan beginnen.
 
Laatst bewerkt:

Skodatek1

Forumguru
Om serieus in te haken op je BMW opmerking: prijs en of ze het wel of niet kunnen betalen interesseert me niet. Hele auto als status symbool houding staat me totaal niet aan. Maar de laatste 3 serie die ik heb gereden (E46) is een verschrikkelijk hok met een 4 cylinder. Die kun je beter niet kopen inderdaad, zonde van je geld. Dan kun je veel betere auto's vinden zonder BMW logo. 3 serie (en kleiner) ben ik uberhaubt geen fan van, op de 330 en de M3 na. Maar dan zit je aan de 6 cylinders of groter. Overigens is de E92 nog te pruimen, liever de E46, de latere en huidige 3 en 4 serie vind ik niks. De 5 serie en groter is wel aardig maar te duur mijn inziens, zeker nieuw. Daar ook van mening dat je minimaal de 6 cylinder er in moet leggen of er niet aan beginnen.

Idd als je al BMW rijdt dan een tenminste een 6 cylinder.

Bijna alle 4 cylinders van BMW en dan met name de E46 is van niet al te goede kwaliteit.
Daarom snap ik die downsizing bij BMW niet helemaal...ze zijn beter in het bouwen van 6 en 8 cylinder motoren dan die 'goedkope' 4 cylinders :jaja:
 

s-line

Forumguru
Nou restwaarde's van de tt's valt best nog wel mee hoor!
Ik denk als je de nieuwe waarde's erbij pakt en dan kijkt wat ze bijv. na 3 jaar doen dat het procentueel elkaar niet veel ontloopt.
Het zijn immers allebei auto die maar een bepaalde doel groep aanspreekt. En tt's zijn echt geen heilige auto hoor als je dat soms denkt @Odin,mijn zwager heeft er 2 gehad en met allebei zeer veel ellende gehad. En trek dan je portomonai maar open!
 

Odin

Senior Member
Idd als je al BMW rijdt dan een tenminste een 6 cylinder.

Bijna alle 4 cylinders van BMW en dan met name de E46 is van niet al te goede kwaliteit.
Daarom snap ik die downsizing bij BMW niet helemaal...ze zijn beter in het bouwen van 6 en 8 cylinder motoren dan die 'goedkope' 4 cylinders :jaja:
Ja onbegrijpelijke turbo trend, alleen maar voor de testbank emissies en de bijtellingen. Gewoon zo´n mooie 6 in lijn, de 8 cylinder of de oudere 12 cylinder van de 7 serie. Niet de voordeligste in onderhoud, maar een 540i stond op het lijstje. Is uiteindelijk de Superb geworden.

Nou restwaarde's van de tt's valt best nog wel mee hoor!
Ik denk als je de nieuwe waarde's erbij pakt en dan kijkt wat ze bijv. na 3 jaar doen dat het procentueel elkaar niet veel ontloopt.
Het zijn immers allebei auto die maar een bepaalde doel groep aanspreekt. En tt's zijn echt geen heilige auto hoor als je dat soms denkt @Odin,mijn zwager heeft er 2 gehad en met allebei zeer veel ellende gehad. En trek dan je portomonai maar open!
Wat voor ellende heeft hij gehad met de TT? Mechanisch is het nog wel op te lossen, kom je in de electronica dan kan je beter je verlies nemen en het ding inruilen want dan kom je in de vervangings sfeer van dure onderdelen en het storings spook verdwijnt zelden helemaal uit de auto.
Trekt ook vaak een bepaald soort publiek die niet altijd even zorgvuldig om gaan met de auto. 2de hands TT wat mij betreft minimaal met 6 mnd BOVAG garantie of niet aan beginnen. 1ste generatie TT nou niet bepaald een schoonheid en alleen de 3.2l V6 interessant. 2de generatie ziet er al beter uit, ook met de 3.2l V6 of de 2.5l R5.

Na 3 jaar kun je er rustig 35-40% afhalen afhankelijk van het aantal kilometers. Alleen gaat de Peurgot daarna mijns inziens vrolijk door met devalueren waar dat bij de Audi geleidelijker gaat.
 

s-line

Forumguru
Ik denk dat dat echt wel mee zal vallen!
Maar je punt is duidelijk! (VAG forever!:D)
De eerste serie tt's is toch een draak van een auto man! Aan de kleur van de lichten kan je zien wat de voor of achterkant is! Maarja er staat Audi op dus is ie voor veel mensen mooi.:jaja::ot:
 
Laatst bewerkt:

Odin

Senior Member
Die eerste TT's hadden ook een fantastische wegligging, ze lagen op allemanieren op de weg, behalve de goeie.
Zelfs nog een terugroep actie geweest omdat bij hogere snelheden de achterkant de voorkant in ging halen. Inderdaad alleen te onderschijden door de kleur van de verlichting.
Wel een goed excuus om er een hele grote spoiler op te zetten :)
1ste generatie heeft hoe dan ook een wide bodykit en velgen nodig om er nog iets van te maken kwa uiterlijk.
 

sitechris

Donateur
Tja.. Leuk stukje, zeker. Maar de Megane RS zou dus beter rijden. De TT is over het geheel de betere auto kwa bouwkwaliteit en restwaarde.
Je kunt ook concluderen dat de Megane RS oncomfortabeler is dan de RCZ-R en de Audi TT een minder fijne stuurmansauto is. Het is maar hoe je een conclusie interpreteert. Met zowel jouw als mijn conclusie kan ik leven ;)
 
Bovenaan Onderaan