Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI 150

Vanenkelen

Forumguru
Boem, pats, klaar.... afgeserveerd... :koffie:

Leuk om te lezen, jammer dat het geen betere concurrent voor de Passat is.
 

Havana

Forumguru
Dit is toch de versie met zo'n apart tankje met Adblue?

Dat verhaal over die slechte half-automaat kan ik onderschrijven. Ik heb i.v.m. de wintersport even een ruil gedaan met m'n schoonvader. Hij mijn O2, ik zijn vrijwel nieuwe C4 Grand Picasso. We gaan namelijk met 5 man dus veel ruimte is wel lekker. Op zich een fijne wagen, rijdt heerlijk en de motor is muisstil. Maar die automaat, die is vooral bij het opschakelen zó enorm traag. De auto krijgt een enorme "oplawaai" bij het schakelen, echt vreselijk irritant.

Overigens is de 150 pk versie van de C4 in België gewoon met een volautomaat (van Aisin) te koop, geen idee of dit bij de 508 ook zo is. Maar die valt zeker niet in de categorie 20%.
 

Mettes

Forumguru
Inderdaad,niet verrassend.
Onlangs nog met de 1.6Hdi versie gereden.(pre-facelift)
Deze moest dienen als aanloopwagen van mijn broer zijn nieuwe lease-wagen.(BMW 525 d)
Ik kan enkel melden dat mijn broer 2 dagen later speciaal naar Duitsland is gereden om deze bij de maatschappij gaan om te wisselen met een Vw-Touran.
De motor overtuigde helemaal niet en de versnellingsbak (man) nog minder.
Het is te hopen dat de 2.0 Hdi toch iets beter scoort dan de 1.6
 

Import Yeti

Forumguru
Toch verbaast mij de uitkomst wat betreft prestaties...
Peugeot diesels staan over het algemeen toch bekent als zijnde soepele motoren met een mooie loop.
Al met al een mooie en goede review:thumbsup:
 
Goed bezig die Christiaan , doel op je blog . Je rij autotests word als maar groter.
Voor die Peus ja verwacht . Ben overigens wel benieuwt wat je van die nieuwe 308SW vindt??
 

sitechris

Donateur
Als ik lees dat je door de plaatsing van het stuurwiel vaak de tellers niet kunt lezen houd ik mijn hart al vast. Dit soort stompzinnigheden irriteren me bij voorbaat al ;)
 

peterrapid

Forumguru
Mocht er af en toe geen stompzinnigheid in een Franse wagen zitten zou het ook geen echte Franse wagen zijn, heeft zo zijn charmes voor de liefhebber denk ik. Maar op gebied van styling hebben ze wel ferme sprongen gemaakt vind ik. Nu ik hou van de meer strakkere wagens dus ... VAG en liefst zo min mogelijk stompzinnigheden :deuk:
 

sitechris

Donateur
Ik vind juist dat de Fransen steeds meer achterstand oplopen tav de Duitsers. Alleen in het kleine segment vind ik de Fransen wel heel erg sterk. Ik rijd persoonlijk nog altijd liever in een Clio als in een Fabia/Polo. Een Clio maakt me gelukkiger/vrolijker. Rijdt leuker. De Polo/Fabia vind ik vooral treurig saai (in alle opzichten).
 

peterrapid

Forumguru
De PSA-groep heeft dan ook ENORME schulden dus ... misschien dat dit een beetje tot uiting komt in ontwerp en techniek. Spijtig want ze hebben vroeger toch een paar legendarische auto's gemaakt
 

sitechris

Donateur
Ik vraag me oprecht af wat de kwaliteitsmanager daar doet. Hoe kun je die die vreselijke halfautomaat goedkeuren? Daar valt niet mee te rijden. Net als met die stuurbekrachtiging op de 508. Duik ff opnieuw de software in en stel hem goed af. Kost je paar weekjes, maar dan ben je klaar. En waarom hebben ze de 308 niet even met meerdere mensen getest om te kijken of ze de teller allemaal konden aflezen? Zo dom vooral.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

achbrouwer

Forumguru
Duits is "saai" degel
ijk. Frans is "frivool" design
Rijtechnisch kies ik voor auto met duitse achtergrond
 

s-line

Forumguru
Die tellers zijn volkomen k..
Bij mijn vrouw d'r 208 ook al en dan doe ik zelf ook nog! Door een 308 te bestellen. Tellers k.., navi k.., ruimte k.., stoelen k..,
Ik moet zeggen al met al gewoon een niet uitziende k.. auto!:banghead::fool::bloos:
Wat verlang ik weer naar mijn Skoda!
Worden weer 3 lange jaren... als ik er nog vanaf kom.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan