sitechris
Donateur
Vanavond een uurtje gereden in de 407 coupe 3.0 V6 (benzine).
Om met de deur in huis te vallen even wat plussen en minnen op een rij
Plus:
- Lekker kontje
- Geweldig comfortabel onderstel
- Stil
- Leuke afwerking (leren afwerking van dashboard, dat is wel stoer)
- Lekker klinkende 6-cilinder (daar kan een TDI toch echt niet tegenop)
- JBl stereo klinkt super
- Goede uitrusting (leer, xenon standaard)
Min
- Versnellingsbak schakelt hakerig
- Auto moet op papier in 8,4 seconden naar 100 accelereren. Haalt ie nooit en te nimmer. Ik denk net aan 9,5. Auto is bij lage toeren wat sloom (hier komt de TDI weer tot zijn recht), bij hoge toeren gaat het beter.....maar echt snel is hij niet. Heb op de A27 even de 200 aangetikt, maar hij was toch al aan het stilvallen. Volgens autoweek.nl moet deze auto 241 halen, dat zou 250 op de teller moeten zijn. Ik zie dat niet gebeuren. Volgens mij mag je blij zijn als je de 230 op de teller al haalt. De auto is gewoon te zwaar en zo voelt hij ook aan.
- Middenconsole is megarommelig. Veel te veel kleine knopjes. Verwarrend
- Motor is te stil. In zo'n auto moet je wel wat kunnen horen, maar het blijft heel erg op de achtergrond. Maar dat is kwestie van smaak
- Ook een kwestie van smaak, maar ik vind die grote leeuwenbekken van Peugeot (de voorkant dus) echt lelijk
Voor specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=38268&cache=no
Ik zou deze auto met de benzinemotor niet kopen. Net niet genoeg pit. Ik denk dat de 2.7 HDI wel goddelijk rijdt, zeker als je die met automaat bestelt (hoef je niet te harken met de stroeve versnellingspook). Dan heb je bergen trekkracht en genoeg vermogen.
Om met de deur in huis te vallen even wat plussen en minnen op een rij
Plus:
- Lekker kontje
- Geweldig comfortabel onderstel
- Stil
- Leuke afwerking (leren afwerking van dashboard, dat is wel stoer)
- Lekker klinkende 6-cilinder (daar kan een TDI toch echt niet tegenop)
- JBl stereo klinkt super
- Goede uitrusting (leer, xenon standaard)
Min
- Versnellingsbak schakelt hakerig
- Auto moet op papier in 8,4 seconden naar 100 accelereren. Haalt ie nooit en te nimmer. Ik denk net aan 9,5. Auto is bij lage toeren wat sloom (hier komt de TDI weer tot zijn recht), bij hoge toeren gaat het beter.....maar echt snel is hij niet. Heb op de A27 even de 200 aangetikt, maar hij was toch al aan het stilvallen. Volgens autoweek.nl moet deze auto 241 halen, dat zou 250 op de teller moeten zijn. Ik zie dat niet gebeuren. Volgens mij mag je blij zijn als je de 230 op de teller al haalt. De auto is gewoon te zwaar en zo voelt hij ook aan.
- Middenconsole is megarommelig. Veel te veel kleine knopjes. Verwarrend
- Motor is te stil. In zo'n auto moet je wel wat kunnen horen, maar het blijft heel erg op de achtergrond. Maar dat is kwestie van smaak
- Ook een kwestie van smaak, maar ik vind die grote leeuwenbekken van Peugeot (de voorkant dus) echt lelijk
Voor specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=38268&cache=no
Ik zou deze auto met de benzinemotor niet kopen. Net niet genoeg pit. Ik denk dat de 2.7 HDI wel goddelijk rijdt, zeker als je die met automaat bestelt (hoef je niet te harken met de stroeve versnellingspook). Dan heb je bergen trekkracht en genoeg vermogen.