PDC en fietsenrek, iemand een idee?

Karstieman

Forumguru
Ik denk ook niet dat je het zonder verloopstuk gaat klaarspelen. De 7-polige pinnen zijn veel dikker.
Zie onderstaand schema.

7-Polig:
PinL: Blinker Links
Pin54g: Nebelschlussleuchte
Pin31: - Masse vom Fahrzeug Chassi
PinR: Blinker Rechts
Pin58R: Leuchte Rechts
Pin54: Bremsleuchte
Pin58L: Lechte Links

13-polig:
Pin1: Blinker links
Pin2: Nebelschlussleuchte
Pin3: Masse
Pin4: Blinker rechts
Pin5: Leuchte rechts
Pin6: Bremsleuchte
Pin7: Leuchte links
Pin8: Rückfahrscheinwerfer (nicht zu verwechslen mit Nebelschlussleuchte)
Pin9: + 12v Dauerplus
Pin10: + 12V Ladeleitung fuer Anhängerbatterie
Pin11: offen
Pin12: offen
Pin13: Masse
 

Bijlagen

  • 11021-poligen.JPG
    11021-poligen.JPG
    15,3 KB · Weergaven: 12

Wiseguy

Actief lid
Ikke niet weet.... ik praat alleen maar de verkoper na.... Vrijdag weet ik meer... /forum/images/graemlins/grin.gif Er is mij verteld dat dat gewoon zou kunnen zonder een verloopstuk.... maar goed... ik zie het vanzelf wel... /forum/images/graemlins/cool.gif
 

erpa

Banned
Bij de 13 polige contactdozen zitten schakelaartjes die verbreken (uitschakelen mistachterlicht auto) als er een stekker ingaat.Deze contacten worden gebruikt om de PDC uit te schakelen. Zie andere draadje over PDC.
 

Wiseguy

Actief lid
Zo, vandaag mijn nieuwe trekhaak met een Multicom systeem opgehaald. Dit Multicom systeem kan zowel 7-polige als 13-polige stekkers aan, zonder dat er een verloopstuk nodig is. Foto's hiervan staan in de fotogalerij onder de "Auto's van leden". Het kan dus toch wel.... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif

Ik ging mijn auto vanmiddag ophalen, bleek dat ze 'm ook nog eens netjes door de wasstraat heen hebben gehaald... dat is nog eens service! Wolstad... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

AMBIO2

Actief lid
Ja... Heb de foto's gezien.
Wist van het bestaan niet af maar zo leer je weer wat.
Had je toch gelijk !!
 

Wiseguy

Actief lid
Soms heb ik inderdaad wel eens gelijk.... soms ook niet... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif
 
even een berichtje ivm stekker trekhaak.
er zijn 3 verschillende aansluitingen mogelijk en wel de volgende.
7 polig : dit is degene die de meeste mensen hebben
13 polig west:dit is degene die wiseguy heeft
13 polig: met de 13 kleine pinnetjes.
let we de 7 polig en de 13 polig west kunnen op elkaar zodra je de 13 polig met kleine pinnetjes hebt kan dat niet hier moet je een aparte adapter voor kopen.
de 13 polig met kleine pinnetjes kom je tegen op hobby caravans.
Dit even voor jullie info. /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Wiseguy

Actief lid
Aanhangers en fietsendragers (bijv. twinny-load) hebben vaak gewoon 7-polig, maar met alle electronica en toeters en bellen die je tegenwoordig op moderne(re) caravans ziet, wordt daar inderdaad wel vaak een 13-polige stekker op gezet.... Dus het is in ieder geval even goed opletten wat voor aansluiting je bestelt. Het is dan overigens ook aan te raden om het aansluitschema van de caravanstekker mee te nemen, dan is het voor de leverancier makkelijker om alles aan te sluiten en te testen.
 
klopt 7 polig hebben de meeste mensen, maar zoals je misschien al weet is vanaf 1 januari 2006 een verplichting van een mistachterlicht op de caravan en aanhanger waardoor je al vlug een andere aansluiting nodig hebt en er zit volgens mij ook een verplichting aan te komen van een achteruitrijlicht op aanhanger en caravan dus je bent vlug toe aan 13 polig.
de aansluitingen zouden trouwens altijd hetzelfde moeten zijn daar deze iso standaard hebben, maar als men zelf iets aan gaat sluiten word het vaak anders gedaan, zodat het niet meer universeel is.
 

dorstvlegel

Actief lid
Ik heb gisteren de beugel van de Twinnyload gemonteerd. Geen problemen met de PDC. De aansluiting gaan via een conversiestuk op een 13 polige stekker. Met de twinnyload er zelf op krijg ik wel gepiep. De PDC wordt dus niet uitgeschakeld. Erg mooi is de beugel aan de trekhaak niet. Deze is echter nodig voor de ATB.
 

higgy

Forumguru
Aaarghhh! Nou is m'n pdc kaduuk. Althans, bij het in z'n achteruit zetten gaat ik bijna continue piepen. Stom ding! /forum/images/graemlins/407.gif
 

Blacky

Forumguru
Neem een beugel met verstelbare steunen. Heb ik er ook op zitten en heb helemaal geen problemen met de pdc.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Neem een beugel met verstelbare steunen. Heb ik er ook op zitten en heb helemaal geen problemen met de pdc.

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/crazy.gif Ik heb geen idee waar je het over had.
Ik heb geen trekhaak, mocht je daar op doelen.
M'n pdc doet het al weer goed: heb de sensoren even schoongemaakt met een doekje.
 
Bovenaan Onderaan