Past deze airbag in dit stuur?

Chrisjemol

Forumguru
Goedendag mannen en vrouwen,
Ik heb een airbag liggen, en een stuur op het oog. Is even rijden dus passen is lastig

Kan iemand zeggen of weet uit te zoeken of de airbag vd foto past op het stuur vd foto?
Onderdeelnummers toegevoegd

Bijlagen

• 18147A6F-161F-42F8-A05B-900FD9F1892F.jpeg
    18147A6F-161F-42F8-A05B-900FD9F1892F.jpeg
    258 KB · Weergaven: 24
  • F086A849-61F6-4DB0-9C92-BA88F7974D90.jpeg
    F086A849-61F6-4DB0-9C92-BA88F7974D90.jpeg
    82,8 KB · Weergaven: 24
  • 062A12E5-1842-4B55-BF21-138925235EBA.jpeg
    062A12E5-1842-4B55-BF21-138925235EBA.jpeg
    227,5 KB · Weergaven: 25

EdK

Forumguru
De airbag cover is wel gelijk aan mijn Fab 3 Airbag....
Maar kan je niet zo zeggen of die in dat stuur past, heb je geen foto van gehele stuur ?
Als die ook vergelijkend is met die van mij dan zou je mogen verwachten dat het past......:pieker:
:arghh:

EdK

Forumguru
Dat vermoed ik niet !
Weet dat we hier met Corné een discussie hebben gehad toen nieuwe Logo Skoda op de nieuwe wagens kwam en er ook logo's verkrijgbaar werden voor de wagens met de oude logo's.
Maar logo op stuur ( airbag ) was niet verwijderbaar dus moest een hele nieuwe cover voor besteld worden met nieuwe logo.
En dan kon je de airbag van oude stuur wel weer overzetten in het nieuwe stuur.
Was ook een hele omschrijving bij hoe dit te doen zonder dat de bag zou ploffen....:cool:
Zal dus bij TS alleen gaan om de pasvorm vermoed ik..

Chrisjemol

Forumguru
Ik heb hier namelijk een F2 facelift stuur, en deze airbag uit een F3
Lijken hetzelfde maar past nét niet…

Vandaar dat ik het stuur uit de bijlage zag (VRS stuur), en me afvroeg als de airbag in dit stuur kan ik dat stuur koop en mijn huidige F2 FL stuur verkoop
Aansluiten dat komt goed, gaat om de pasvorm

Iemand het verlossende antwoord?

Kanerr

Forumguru
Ik heb hier namelijk een F2 facelift stuur, en deze airbag uit een F3
Lijken hetzelfde maar past nét niet…

Vandaar dat ik het stuur uit de bijlage zag (VRS stuur), en me afvroeg als de airbag in dit stuur kan ik dat stuur koop en mijn huidige F2 FL stuur verkoop
Aansluiten dat komt goed, gaat om de pasvorm

Iemand het verlossende antwoord?

Wat past niet? De bovenzijde? Ik heb namelijk een Citigo airbag met een F3 stuur en bij mij is het bovengedeelte van de airbag 'te kort'

Chrisjemol

Forumguru
Net skoda dealer gebeld, gewapend met alle onderdeelnummers
Conclusie: zonder chassisnummer kunnen ze niks…
Dus zij kunnen het niet (of willen er geen tijd in steken)…

Kanerr

Forumguru
Ja, ik heb hetzelfde. Geaccepteerd en verder gegaan in het leven :tongue: Valt me niet op omdat ik tegen het stuur aan kijken ipv goed erop.

bobracing

Forumguru
Fabia 2 facelift van 2013 heeft gewoon hetzelfde airbag en stuur als de fabia 3. Recent heb ik nieuwe fabia 3 sturen gekocht, eentje in mijn fabia 3 gezet, de andere in de fabia 2. Airbag gewoon behouden in beide wagens. Is de vorm gelijk dan past het.

Chrisjemol

Forumguru
Airbag van f3 is wel anders hoor. Past eigenlijk niet helemaal lekker aan de bovenkant zoals zou moeten maar het gaat.

Stekker is zoiezo anders want alles werkt ondertussen, ook stuurwielbediening maar claxon werkt niet

bobracing

Forumguru
@Chrisjemol
Fabia 2 facelift 2013 model is gelijke airbag als fabia 3 van 2015/2018
past gewoon 1 op 1, de knoppen kan je overzetten, de airbag etc. Zelf gedaan.

Dat stuurwiel uit de fabia2...

hebben we dit stuur in gezet:

Dat stuur heb ik ook in mijn fabia 3 van 2017 gezet. Beide passen gewoon. wel goed aandrukken dat de haakjes ook klik zeggen ;)

Bijlagen

• 0-MOR-381479089.jpg
    0-MOR-381479089.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 5

Chrisjemol

Forumguru
Hoi de airbag past net niet lekker hoor, collega heeft een echte f2 met laatste model stuur en die airbag is iets hoger dus past mooier bovenop
Maar het past idd wel. (Zie foto)

Draden lopen anders want ik heb nu geen claxon. Draad vd claxon van origineel stuur loopt over de stuurwielbediening en van deze airbag loopt hij direct naar de stekker.

Maar ga volgende week zaterdag naar cartronic om draden om te zetten, claxon moet wel werken

Bijlagen

• A8575C2D-472D-4013-88C8-AA9EB27D3770.jpeg
    A8575C2D-472D-4013-88C8-AA9EB27D3770.jpeg
    885,3 KB · Weergaven: 10

bobracing

Forumguru
Hier hadden wij die problemen niet met dat stuur en beide de oude originele airbags uit de wagen. Stekker problemen ook niet. Maar welk nummer stond/staat erop de airbag en kabel?
Maar vooral ook kijken of de airbag goed erin zit en klikt. Ik zal als ik de fabia 2 hier weer heb even foto's maken van het stuur en de oude airbag want hierin paste het goed.

Chrisjemol

Forumguru
Airbag past idd prima en klikt goed voor de rest.
Stuur is van F2 later model, airbag is van F3 2015 en airbagkabel is van octavia, maar zou ook in fabia moeten passen. Alles werkt dus maar geen claxon.
Nummers heb ik zo gauw niet
Maar cartronic gaat een draadje omzetten zodat alles werkt

bobracing

Forumguru
Ja dan gok ik zonder meer dat de kabel of pinnen anders zijn. Kan je dit niet omzetten in de huidige kabel? :)

Chrisjemol

Forumguru
Als ik zou weten hoe dan zou ik het doen ;)
Waar in huidige configuratie het claxon signaal uitkomt is niet te meten (millivolts) dus weet niet waar ik de draad moet laten

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan