Parrot inbouwen in Octavia 2

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Klopt ! Aan de voorzijde even iets ertussen steken (stukje plastic en wat kracht zetten en het komt er zo uit. En je kijkt dan inderdaad zo op de radio. Ik heb de radio er al uit gehad en er is meer dan voldoende plaats voor inbouw.


[/ QUOTE ]Mag ik nog even mekkeren Nomad? Je bedoelt aan de voorkant van de HELE sierlijst die om het bakkie zit?

[/ QUOTE ]
Klopt helemaal /forum/images/graemlins/grin.gif
 

nomad

Senior Member
Alles zit erin ! (en het werkt ook nog :-)

Na vele uren inbouwen zit eindelijk alles erin.
Ik heb het op deze manier gedaan:

- Geschakelde Plus uit de zekeringkast gehaald bij de deur (zekering 9 om precies te zijn)
- Radio en Climatronic er uit (Ja Higgy, de hele sierlijst moest er (weer) af).
- Mutebox van de Parrot aangesloten op de geschakelde Plus en de permanente 12V en - van de radio.
Geluid van de mutebox direct op de radio aangesloten met speciaal besteld stekkertje en draadje van nog geen 5 euro.
- Mutekabel ook op de radio aangesloten met speciaal stekkertje wat in het stekkerblok van de radio gaat (met dank aan Harold van V-Car...)
- Toen alles toch open lag, gelijk 12V + en - aangesloten op contra-sigarettenaanstekerplug voor de voedingskabel van de PDA.
- Speciale doorvoer gemaakt in een loos knopje en hiervoor het lampje Airbag Off omgewisseld. (Partnummer van het knopje is 1Z0858179 voor het geval het misgaat)
- GPS muis onder dashboard geplaatst net achter het bakje op het dashboard.
- TMC kabel ligt nog los, maar moet nog een adapter vinden voor de speciale antennekabel die aan de Audience radio zit.
- De hele handel weer op zijn plek en klaar !
- Vergeet niet zo hier en daar een zekering te plaatsen in je bedrading.....

Fotokwaliteit is wat slecht, maar ik zal proberen nog wat betere shots te maken. Alle foto's staan in de galerij.
 

robke

Nieuw lid
Re: Alles zit erin ! (en het werkt ook nog :-)

Gisteren heb ik eindelijk mijn Octavia op kunnen halen. Nu heb ik zitten kijken hoe het bakje boven op het dashboard te verwijderen is om er een bekabelde GPS antenne in of onder te plaatsen. Als ik het goed gezien heb moet het hele frame eruit inclusief de lucht uitlaat "mondingen". Zie ik iets over het hoofd waarmee ik alleen het bakje kan demonteren of moet er even "alles" uit? /forum/images/graemlins/confused.gif
 

nomad

Senior Member
Re: Alles zit erin ! (en het werkt ook nog :-)

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Gisteren heb ik eindelijk mijn Octavia op kunnen halen. Nu heb ik zitten kijken hoe het bakje boven op het dashboard te verwijderen is om er een bekabelde GPS antenne in of onder te plaatsen. Als ik het goed gezien heb moet het hele frame eruit inclusief de lucht uitlaat "mondingen". Zie ik iets over het hoofd waarmee ik alleen het bakje kan demonteren of moet er even "alles" uit? /forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]
Alles moet er uit. Het is 1 onderdeel, dus je kunt er geen losse onderdelen uithalen. Het makkelijkst gaat het om bij de hoeken onderaan een stuk plastic ertussen te schuiven en langzaam naar boven te drukken. De hele bak komt dan vanzelf los. Het is een kliksysteem, dus je moet wel een beetje kracht zetten.
 
Re: Alles zit erin ! (en het werkt ook nog :-)

Werkt het een beetje goed, de PDA naast je radio met navigeren ?
Ik was in eerste instantie van plan om hem over het luchtrooster te zetten, waar jij nu het Parrot display hebt.Maar het ziet zo denk ik toch wat beter uit.
 
Re: Alles zit erin ! (en het werkt ook nog :-)

Beetje lullig voor die papagaai.

Ze horen niet in een kooitje en al helemaal niet in een auto ingebouwd.
 

nomad

Senior Member
Re: Alles zit erin ! (en het werkt ook nog :-)

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Werkt het een beetje goed, de PDA naast je radio met navigeren ?
Ik was in eerste instantie van plan om hem over het luchtrooster te zetten, waar jij nu het Parrot display hebt.Maar het ziet zo denk ik toch wat beter uit.

[/ QUOTE ]
Hij heeft ook voor de luchtroosters gezeten, maar daarna kon ik vrij moeilijk cd's in de radio krijgen en hing de bekabeling voor het display.
Ik luister meestal naar de aanwijzingen en als het moeilijk wordt kijk ik wel ff op de kaart.
Misschien dat ik op termijn een MFD2 erin hang, maar dan ben ik mijn MP3 wisselaar kwijt en dat wil ik ook niet.
 
Bovenaan Onderaan