Parrot inbouwen in Octavia 2

nomad

Senior Member
Wie heeft er al een Parrot 3100 Carkit in zijn Octavia zitten met Audience radio ? Volgens de dealer zit er een CAN-bus op en zijn de ISO aansluitingen daardoor vervallen. Ik heb voor het geluid van de cArkit over de speakers wel een ISO aansluiting nodig. Zijn daar verloopstekkers voor ?
 

denDJ

Nieuw lid
ik heb onlangs de carkit laten steken in mijn octaafjeI bij ATAF in ST-NIKLAAS(Belgie) en hij heeft mij niks gevraagd of aangerekent i.v.m. een iso aansluiting
/forum/images/graemlins/crazy.gif
 

higgy

Forumguru
denDJ: Maar heb jij dan ook een Audience-radio erin zitten af-fabriek? Want DAT stelt Nomad: ALS er een Audience inzit, dan is de ISO niet aanwezig omdat de Audience rechtstreeks op de CAN-bus zit.
Als je geen Audience hebt is het uiteraard geen probleem: dan heb je voor je radio zeer waarschijnlijk al een verloopsnoer van Can naar Iso liggen en kan die Parrot er zo tussen.
 

nomad

Senior Member
Ben inmiddels een heel stuk wijzer. De getoonde plaatjes uit de vorige post lijken heel erg op een ISO connector maar zijn het niet. Ze zijn iets kleiner en passen dus niet. Nu zijn er 2 opties. Parrot rechtstreeks aansluiten op de telefoon-in van de Audience en dat "zou" moeten werken of toch via een verloopkabel die ik inmiddels te pakken heb. Nadeel van de verloopkabel is dat ie 40 euro kost en de 1e optie gratis is.
Inmiddels is zeker dat de auto donderdag komt, dus dan kan ik aan de slag.
 

nomad

Senior Member
Ik zal ze speciaal mailen voor je.. met een beetje mazzel donderdag nog, anders vrijdag /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 

nomad

Senior Member
Inmiddels is de aansluiting voor de Parrot carkit ook opgelost. Met dank aan skodacommunity.de
2 connectortjes van nog geen 5 euro samen zorgen voor de aansluiting van het geluid.
Nu de grootste uitdaging nog: Ik moet een geschakelde Plus uit de zekeringkast gaan halen en een constante Plus van de accu af. Inbreken op de kabelboom wordt sterk afgeraden ivm de CAN bus.
Ik heb inmiddels ook al een mooie plek gevonden voor de GPS muis die er ook nog in moet. Het opbergbakje voorop het dashboard blijkt er eenvoudig uit te kunnen en daar onder kun je mooi alles kwijt. Niks geen lelijke draden over de dashboard dus.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb inmiddels ook al een mooie plek gevonden voor de GPS muis die er ook nog in moet. Het opbergbakje voorop het dashboard blijkt er eenvoudig uit te kunnen en daar onder kun je mooi alles kwijt. Niks geen lelijke draden over de dashboard dus.

[/ QUOTE ]HA! Dank je. Daar gaat dus ook mijn GPS-antenne komen. Als dat bakje eruit is (gewoon omhoogwippen?) kijk je dan toevallig op de radio?
 
Ik ben ook zeer ge&amp;#239;nteresseerd in het uitbouwen van het bakje bovenop het dashboard, ik zou zo snel niet weten hoe je dat eruit haalt namenlijk..... (Heb ik ook een mooi plekje voor mijn GPS antenne....)
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb inmiddels ook al een mooie plek gevonden voor de GPS muis die er ook nog in moet. Het opbergbakje voorop het dashboard blijkt er eenvoudig uit te kunnen en daar onder kun je mooi alles kwijt. Niks geen lelijke draden over de dashboard dus.

[/ QUOTE ]HA! Dank je. Daar gaat dus ook mijn GPS-antenne komen. Als dat bakje eruit is (gewoon omhoogwippen?) kijk je dan toevallig op de radio?

[/ QUOTE ]
Klopt ! Aan de voorzijde even iets ertussen steken (stukje plastic en wat kracht zetten en het komt er zo uit. En je kijkt dan inderdaad zo op de radio. Ik heb de radio er al uit gehad en er is meer dan voldoende plaats voor inbouw.

Volgens mij moeten we eens een keer bij elkaar komen.. Iedereen heeft dezelfde ideeen qua inbouw. Dan kan zoiets in een middag geregeld worden. Nu nog een garage en een monteur voor de technische kennis /forum/images/graemlins/grin.gif
 

higgy

Forumguru
Goed idee Nomad! Noteer mij maar. Ik moet aan de inbouw van de MR6000 en PC5000 beginnen en ben technisch genoeg, maar hik een beetje aan tegen die hele dradenwirwar die ik kwijt moet (en dat is VEEL bij deze combi). Dat ik van boven er ook bij kan vergemakkelijkt de boel al wel enorm. Los daarvan denk ik de handschoenenkast te demonteren om de kabelbundels daarachter te verwerken.

Iemand al ervaring met hoe kabels naar achter te leggen? (de multikabel naar de cd-wisselaar nl.)
 

robke

Nieuw lid
Op welk punt kan ik makkelijk een geschakelde 12V vinden en hebben jullie foto's v/d ingepouwde parrot/pda/gps antenne?
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Op welk punt kan ik makkelijk een geschakelde 12V vinden en hebben jullie foto's v/d ingepouwde parrot/pda/gps antenne?

[/ QUOTE ]
Probleem is dat de geschakelde 12V nergens "zomaar" beschikbaar is. Je moet hem trekken vanaf de zekeringkast. Ik heb daar inmiddels een schema van en zelfs een originele plug. De constante 12V kun je makkelijk aftappen van bijv. de sigarettenaansteker, maar ik heb geen idee hoe ik de complete middenconsole kan demonteren.
Dus de vraag voor een monteur die weet hoe het allemaal zit en ruimte heeft om e.e.a. te doen blijft open staan /forum/images/graemlins/grin.gif
En wat mij betreft hoeft het echt niet allemaal voor niks. Het mag best wat kosten, toch ?
 
De geschakelde 12V is toch van de schakeldraad van bijvoorbeeld de radio te vinden? Ik heb wel een niet skodaradio, dus mogelijk geen last van het CANBUS systeem?
 
waar heb je het verloopstuk voor de luidsprekers gekocht ??
Op de Stream zit toch geloof ik wel de ISO stekkers.

Kun je het schema van het zekeringskastje eventueel ook plaatsen
 
Het schema van het zekeingskastje heb ik niet... .die heeft "nomad".
Het verloopstuk heb ik niet gekocht, de dealer heeft alles geregeld. In ieder geval zit er een ISO radio in, dus ik hoop van die aansluitingen een geschakelde plus te kunnen tappen.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het schema van het zekeingskastje heb ik niet... .die heeft "nomad".
Het verloopstuk heb ik niet gekocht, de dealer heeft alles geregeld. In ieder geval zit er een ISO radio in, dus ik hoop van die aansluitingen een geschakelde plus te kunnen tappen.

[/ QUOTE ]
Ja dan zal het geen probleem zijn, maar met de af-fabriek radio op de CAN bus wel.
Ik zal het schema wel online zetten. Zal het morgen of dit weekend even scannen.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Klopt ! Aan de voorzijde even iets ertussen steken (stukje plastic en wat kracht zetten en het komt er zo uit. En je kijkt dan inderdaad zo op de radio. Ik heb de radio er al uit gehad en er is meer dan voldoende plaats voor inbouw.


[/ QUOTE ]Mag ik nog even mekkeren Nomad? Je bedoelt aan de voorkant van de HELE sierlijst die om het bakkie zit?
 
Bovenaan Onderaan